Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic

maandag 10 november 2008 om 11:26
quote:dani84 schreef op 10 november 2008 @ 11:04:
Pffff ....wat geef ik veel geld uit!
Schrikken als je het opschrijft, hé?
Ik dacht dat ik veel minder uitgaf, maar als je alles bij houdt blijkt het toch meer te zijn dan ik dacht. Ik let wel beter op nu. Het valt nu op dat even een fles shampo van de AH meenemen toch een paar euro van je weekbudget opsnoept dan die fles bij het Kruidvat of Aldi.
Pffff ....wat geef ik veel geld uit!
Schrikken als je het opschrijft, hé?
Ik dacht dat ik veel minder uitgaf, maar als je alles bij houdt blijkt het toch meer te zijn dan ik dacht. Ik let wel beter op nu. Het valt nu op dat even een fles shampo van de AH meenemen toch een paar euro van je weekbudget opsnoept dan die fles bij het Kruidvat of Aldi.
maandag 10 november 2008 om 12:43
quote:absoluteEinstein schreef op 10 november 2008 @ 08:39:
Als ik de lijst zo bekijk, Kippie 79 en Girlxxx, jullie moeten echt wat meer eten hoor!
Hahahaha, normaal eet deze Girl ook zeker weten wat meer, maar ik ben zo misselijk op het moment dat het niet echt gaat lukken .
Zal snel het lijstje verdubbellen en je inhalen met het geldbedrag hihi
Als ik de lijst zo bekijk, Kippie 79 en Girlxxx, jullie moeten echt wat meer eten hoor!
Hahahaha, normaal eet deze Girl ook zeker weten wat meer, maar ik ben zo misselijk op het moment dat het niet echt gaat lukken .
Zal snel het lijstje verdubbellen en je inhalen met het geldbedrag hihi
maandag 10 november 2008 om 13:25
quote:absoluteEinstein schreef op 10 november 2008 @ 11:26:
Het valt nu op dat even een fles shampo van de AH meenemen toch een paar euro van je weekbudget opsnoept dan die fles bij het Kruidvat of Aldi.
Dat snap ik niet zo. Vorige week was bijvoorbeeld de Andrelon shampoo 3 flessen halen 2 betalen; was nog geen 4 Euro voor 3 flessen kwijt.
Misschien heb je bij de Aldi wel goedkopere shampoo, maar dit zijn toch niet de uitgaven waar veel geld in gaat zitten in mijn optiek. En al helemaal niet de uitgaven waar je veel op kunt bezuinigen.
Overigens gebruik ik zelf altijd shampoo van de kapper (11 euro per fles), maar daar doe ik een hele tijd mee. Ik was mijn haar elke dag en ben een tijdje terug (veel) minder shampoo per keer gaan gebruiken; resultaat: net zulk schoon haar en ik doe veel langer met een fles.
Het valt nu op dat even een fles shampo van de AH meenemen toch een paar euro van je weekbudget opsnoept dan die fles bij het Kruidvat of Aldi.
Dat snap ik niet zo. Vorige week was bijvoorbeeld de Andrelon shampoo 3 flessen halen 2 betalen; was nog geen 4 Euro voor 3 flessen kwijt.
Misschien heb je bij de Aldi wel goedkopere shampoo, maar dit zijn toch niet de uitgaven waar veel geld in gaat zitten in mijn optiek. En al helemaal niet de uitgaven waar je veel op kunt bezuinigen.
Overigens gebruik ik zelf altijd shampoo van de kapper (11 euro per fles), maar daar doe ik een hele tijd mee. Ik was mijn haar elke dag en ben een tijdje terug (veel) minder shampoo per keer gaan gebruiken; resultaat: net zulk schoon haar en ik doe veel langer met een fles.

maandag 10 november 2008 om 14:11
Gisteren buiten de deur gegegeten voor eur 16,50.
s avonds is mijn man nog even naar de benzinepomp gereden voor een chocoladereep voor mij, omdat ik zo'n zin in had(lief he) eur 2,00.
Vandaag boodschappen bij de Jumbo
Optimel vanille vla
fritessaus
Yoghurt
Bananen
Muesli
Worteltjes
Roerbakgroenten
5 gehaktballen vd slager
boterhamworst
schouderham
aardappelschijfjes zakje
eierkoeken
4 volle melk
eur 21,73
s avonds is mijn man nog even naar de benzinepomp gereden voor een chocoladereep voor mij, omdat ik zo'n zin in had(lief he) eur 2,00.
Vandaag boodschappen bij de Jumbo
Optimel vanille vla
fritessaus
Yoghurt
Bananen
Muesli
Worteltjes
Roerbakgroenten
5 gehaktballen vd slager
boterhamworst
schouderham
aardappelschijfjes zakje
eierkoeken
4 volle melk
eur 21,73

maandag 10 november 2008 om 14:24
quote:Pauline65 schreef op 10 november 2008 @ 13:25:
[...]
Het is maar een voorbeeld. Als ik steeds de dingen die ik nodig hebt even snel bij de AH mee neem (deodorant, shampo, handcrème, keukenpapier, chips), dan ben ik euro's duurder uit. Zonder nadenken kopen, kost in mijn geval meer. Dan heb ik dus ook niet op de 3 halen twee betalen aanbieding gewacht.
Al die kleine beetjes stapelen zich op tot een hoop geld. Zaken als Activia yoghurt, Old Amsterdam, kant en klare roerbaksauzen koop ik niet meer, nu ik zie dat ze een groot deel van het boodschappenbudget opsouperen.
Het ging niet zozeer om shampo, meer om het nadenken.
[...]
Het is maar een voorbeeld. Als ik steeds de dingen die ik nodig hebt even snel bij de AH mee neem (deodorant, shampo, handcrème, keukenpapier, chips), dan ben ik euro's duurder uit. Zonder nadenken kopen, kost in mijn geval meer. Dan heb ik dus ook niet op de 3 halen twee betalen aanbieding gewacht.
Al die kleine beetjes stapelen zich op tot een hoop geld. Zaken als Activia yoghurt, Old Amsterdam, kant en klare roerbaksauzen koop ik niet meer, nu ik zie dat ze een groot deel van het boodschappenbudget opsouperen.
Het ging niet zozeer om shampo, meer om het nadenken.

maandag 10 november 2008 om 15:20
Heb het de afgelopen dagen te druk gehad om lijstjes enzo bij te houden en over te tikken. Vorige week 4 dagen een loge gehad en afgelopen zaterdag mijn verjaardag gevierd, waarbij 10 mensen mee hebben gegeten. Duur weekje dus.
Uitgaven:
AH: 40.15
Bas: 65,45
Totaal: 105, 60
Totaal november nu: 133,96
Uitgaven:
AH: 40.15
Bas: 65,45
Totaal: 105, 60
Totaal november nu: 133,96
maandag 10 november 2008 om 15:55
Vandaag weer boodschappen gedaan;
spoelglans
ketchup
biogarde
kilo kipfilet (op de bonus)
blanke vla
hondenkluifjes
halfje brood
champignions
3 halvarine
rundergehakt
aardappels
geraspte kaas
rundvleessalade
honing mix
krentebol
kandijkoek
uien
komkommer
tomaat
rookworst
mona yoghert
paprika
kruidenboter
courgette
totaal 33,62 bij de ah
gister chinees laten bezorgen was 15 euro
spoelglans
ketchup
biogarde
kilo kipfilet (op de bonus)
blanke vla
hondenkluifjes
halfje brood
champignions
3 halvarine
rundergehakt
aardappels
geraspte kaas
rundvleessalade
honing mix
krentebol
kandijkoek
uien
komkommer
tomaat
rookworst
mona yoghert
paprika
kruidenboter
courgette
totaal 33,62 bij de ah
gister chinees laten bezorgen was 15 euro
maandag 10 november 2008 om 16:22
Lijstje van vandaag:
tomatenketjup
2 komkommers
1 witte thee
allbran plus
groene thee
biogarde roer
handzeep
wasa welness
3 pakjes sate
draagtas
3 kuipjes cottage kaas
geitenkaas
citroenthee
kauwgom
mosterd
zak gemengde toffies
Totaal kwijt: 20,10.
tomatenketjup
2 komkommers
1 witte thee
allbran plus
groene thee
biogarde roer
handzeep
wasa welness
3 pakjes sate
draagtas
3 kuipjes cottage kaas
geitenkaas
citroenthee
kauwgom
mosterd
zak gemengde toffies
Totaal kwijt: 20,10.
anoniem_32568 wijzigde dit bericht op 10-11-2008 16:23
Reden: sommige letters hadden niet gepakt.
Reden: sommige letters hadden niet gepakt.
% gewijzigd
maandag 10 november 2008 om 16:25
Okay, Absolute Einstein, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik dacht echt "wat kost shampoo nou?".
Deodorant, shampoo (behalve dan voor mezelf), wcpapier, keukenpapier, wasmiddel etc koop ik eigenlijk altijd in de reclame.
Eigenlijk altijd dezelfde merken; let dan ook vooral op de aanbiedingen en zal niet een dergelijk product bij de Aldi halen ofzo.
Ik ga deze week een keer naar Biotoop, dat is echt een biologische supermarkt met een behoorlijk groot assortiment. Ik moet er wel een eindje voor rijden, maar ben wel benieuwd naar de sortering en de kwaliteit.
Deodorant, shampoo (behalve dan voor mezelf), wcpapier, keukenpapier, wasmiddel etc koop ik eigenlijk altijd in de reclame.
Eigenlijk altijd dezelfde merken; let dan ook vooral op de aanbiedingen en zal niet een dergelijk product bij de Aldi halen ofzo.
Ik ga deze week een keer naar Biotoop, dat is echt een biologische supermarkt met een behoorlijk groot assortiment. Ik moet er wel een eindje voor rijden, maar ben wel benieuwd naar de sortering en de kwaliteit.