Boodschappenlijstjetopic

07-10-2008 17:39 2297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic

naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen

2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind

1 kat en 1 hond ¤ 194,93

bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99

bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78

bd ¤20,00

bd= buiten de deur eten

Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic

December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic

Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic

april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
Gisteren heeft manlief voor eur 44,00 bier en frisdrank gehaald.

En bedankt! We drinken zelf geen bier, het is alleen maar voor vrienden die over de vloer komen. Normaal gesproken maak het mij niets uit, maar nu ik hier lijstjes maak baal ik ervan dat er dus weer eur 44,00 bijkomt!

En nog even naar de jumbo vandaag:

Speculoospasta (schijnt lekker te zijn volgens een ander topic)

Unox champignonsoep

Paprika chips

Appels

5 boomstammetje bij de slager

broccoli

mandarijnen

handschoenen huishoud

30+ kaas

babydoekjes

chocomelk

eur 19,60.

Ik verbaas me er ook over dat sommige mensen zo weinig boodschappen doen. Wat eet men dan 's avonds?

Hier altijd heel ouderwets: Soep- aardappelen, groenten, vlees (soms pasta of nasi/bami)- toetje (meestal vla of ijs)
AH:

Nibb-it 0,85

Ben & Jerry's Chunky Monkey: 4,99

Biogarde: 0,89

2 pakken Cruesli: 4,80

Brood 1,99

2 zakken paprika chips 1,98

vandaag 15,47

totaal deze maand 86,12

Ik zie trouwens op de bon dat ik de 35% korting op de Cruesli niet heb gekregen! @#$%&, dat scheelt weer 1,68.
Zojuist boodschappen gedaan bij Jan Linders, ook nog maar even wat extra prei meegenomen voor opvulling in de tandoori en wat sla en tomaat voor erbij.

Kipfilet 1,63

prei 1,49

tomaat 0,79

sla 1,79

créme fraiche 0,99

Totaal 6,70, totaal maandbedrag 87,30
Ik kijk zeker naar iedereens lijstjes/posts. Maar je weet niet wat er nog in vriezers/voorraadkasten ligt. Zo heb ik vaak rijst en pasta op voorraad. Ook vlees/brood ligt op voorraad in de vriezer.

Frisdrank koop ik alleen voor visite/verjaardag. Verder drinken we water/thee/koffie.

Op zaterdag en zondag eten we meestal lekker makkelijk maar door de week zorg ik dat er elke dag voldoende groentes op het menu staan om aan onze ADH te komen.

Toetjes worden hier ook niet elke week gegeten. Zoon heeft KMA, en manlief houd er ook niet van.

Tot zover geen boodschappen meer gedaan:-)
...
Even terughalen:

Zaterdag: Stroganoff met aardappelpuree en komkommersalade

Zondag: tomatensoep met zelfgemaakte balletjes, stokbrood, breadsticks en kruidenboter

Maandag: Lasagne met prei en champignons

Vandaag: verse (kas)sperziebonen, rosti, biefstuk voor man en mij en gehaktballetje voor dochter

Vandaag nog een pak melk gehaald ¤ 1,15
Jumbo:

Hagelslag (kreeg ineens ontzettend veel zin in boterham met hagelslag en zowel Jumbo als Appie zitten om de hoek)

chips baked Lay's

Esta

5,65
Ik kijk ook naar wat anderen kopen en uitgeven. Andere winkels voor mij zijn ook niet echt een optie, de AH is met 4 filialen om me heen veruit de makkelijkste en weet dat ik daarmee duurder uit ben.Ook koop ik veel biologisch, is alleen wel duurder

Hoogvliet/jumbo/aldi/lidl zijn te ver weg, als ik uit mn werk kom heb ik namelijk geen zin om minstens nog 20 minuten te fietsen. c1000 is gesloten hoorde ik vandaag, niet vanwege verbouwing maar echt gesloten. Ik doe hier mee omdat ik er voor mezelf grip op wil krijgen wat ik uitgeef. In eerste instantie schrok ik van wat ik in week 1 had uitgegeven, aan de andere kant... deze week eet ik alleen morgen toevallig thuis, verder overal aanschuiven of uit eten en voor volgende week heb ik weer genoeg in huis (hooguit iets lekkers halen nog ) Ik maak overigens ook bijna altijd een weekplanning met eten. Niet dat ik me er volledig aan houd, maar scheelt wel in de boodschappen!

Onder het mom: de yoghurt is op heb ik vandaag gehaald:

AH Kipfilet kiloverpakking

Rosbief

Mini krieltjes

Fibre flakes (eet ik op werk tussen de middag)

Biologische yoghurt (2maal)

Tomaten

13,22

Totaal November: 63,80
Ik maak qua eten niet echt een weekplanning, nu ik thuis ben ivm zwangerschapsverlof heb ik wat meer tijd en beslis ik meestal op de dag zelf wat ik ga maken. Gisteren heb ik wel voor 2 dagen gekookt, gisterenavond een ovenschotel met gehakt/roerbakgroenten/aardappelschijfjes met losgeklopte eieren/room/geraspte kaas en voor vanavond pilav (kipfilet met saus met oa perzik/paprika/champignons) met gekookte rijst. Morgen ga ik met dochter bij de buuv pannenkoeken eten, maar moet dan voor man nog wel iets verzinnen, die gaat nl. 's middags werken en moet dan eten meenemen.
Ik wil er best bijzetten wat we eten enzo, maar dan idd vanaf vrijdag. Dan doen wij de weekboodschappen en ik maak idd van te voren een weekmenu en koop alles wat kan in 1 keer. Deze week terughalen wordt erg veel puzzelwerk door verjaardag en doorlopend logeetjes/vrienden overd e vloer enz. Vrijdag dus weekmenu voor volgende week met boodschappenlijstje ;)

Wij doen altijd de grote boodschappen op vrijdag bij de Bas of de Hoogvliet en doordeweek haal ik de extra's bij de AH (die zit op 10 mins lopen).
had gisteren een financiele meevaller en ben dus vandaag even naar de lidl gegaan om een voorraadje te halen.

toiletpapier ( doe ik 2 maanden mee)

rode vruchten kellogs alias special K maar dan de goedkope

3 x houdbare magere melk

reinigingsdoekjes voor de meubels etc

kipcorn sticks

2 x chocomelk

magere aardbeien yoghurt

1 kaki

doosje american filet ( in de vriezer gedaan)

boterhamworst ( ook in de vriezer)

bami goreng voor in de magnetron, grote bak

mini krieltjes

scharrelei-salade

aardappelgolfjes

afwasmiddel extra geconcentreerd

kipsaté

jong belegen kaas

tikka masala saus

kilo spruiten

schouderham

chinese groente cup a soup

hondenbotten

light jam, zwarte bessen

blik goulashsoep

totaal: 33,64
Vandaag een dagje 0. Neemt zich voor geen voorgesneden groenten tegen 35 procent korting meer te kopen want mijn maaltijd was echt vies. Tjap Tjoy.

-maar ik ben een ezelin dus ik vergeet dit weer na verloop van tijd-

Gisteren frites gegeten, eergisteren pannenkoeken, zaterdag rode kool met puree en chipolataworstjes, de week ervoor twee dagen erwtensoep gegeten en weer een keer friet. Die andere dag/dagen ben ik kwijt.

Afgezien van mijn enórme friettrek -moe, makkelijk- eten wij wel vrij gezond hier.
o Ja, en wat ik zoal eet:

vandaag zuurkool. had nog zuurkool en spekjes in de vriezer. aardappels had ik nog van de zak die ik zaterdag gehaald had ( en nog steeds over) en rookworst had ik ook nog. Zo een groot portie dat ik er nog 2 x van kan eten. ik eet het niet dagen achter elkaar dus ik vries het in.

gisteren gegeten: roerbakgroente, gebakken aardappels, hamburger. had ik ook nog allemaal in de vriezer

zondag: pannenkoek

zaterdag: stampot rauwe andijvie, ijs na.

vrijdag: mexicaanse groentemix, snitzel

donderdag: zelfgemaakte maccaroni, saus had ik nog in de vriezer + zakje geraspte kaas, en schelpjes heb ik altijd op voorraad.

woensdag: bij mn ouders gegeten

dinsdag: tomaat/groentesoep (had ik nog in de vriezer) met stokbrood en kruidenboter. de stokbrood en kruidenboter had ik ook nog in huis want die had ik de week ervoor gehaald met boodschappen doen.

ik hou niet van gekookte aardappels dus die eet ik nooit. toetjes lust ik op zich wel maar ben er niet kapot van en hoef het zeker niet alle dagen. omdat ik alleen ben zijn porties vaak veel te veel voor mij. Ik gooi niets weg en vries alles in wat over is.
quote:Mevrouwdekees schreef op 10 november 2008 @ 21:36:

Vraagje; kijken jullie ook naar andermans aankopen om te zien waar ze wezenlijk verschillen?

Mij valt bijvoorbeeld op dat ik op andermans lijstjes veel meer sapjes/ frisdrank zie en meer toetjes. Bij mensen die hele lage bedragen hebben zie ik vaak weinig ingredienten voor avondeten (vlees, sausachtige producten, pasta aardappels ed) Mensen met hoge bedragen doen vaak meerdere keren per week boodschappen.

Ik denk dat dat ik me wel onder de categorie 'lage bedragen' mag scharen. We gebruiken inderdaad vrijwel geen pakjes/kant-en-klaar. Heb een hele lade vol met kruiden en specerijen en een vijzel: genoeg om zelf kruidenmixen/boemboe mee te maken.

Ik schrik er in de winkel soms van wat een zakje mix voor spaghetti kost, je bent al gauw 1 euro kwijt. En op zich lijkt dat weinig, maar als je daar meerdere keren per week gebruik van maakt tikt dat wel aan. Ik maak tomatensaus bijvoorbeeld 1x per maand zelf van blikken tomaten en verse kruiden, in een hele grote pan en dat gaat in porties de vriezer in.

(En dan heb ik het nog niet eens over de maaltijdpakketten van Knorr van ruim 2 euro...)

Vlees eten we niet zo heel veel. Kipfilet koop ik alleen in de aanbieding (1kg voor 5 euro) en rundergehakt hetzelfde verhaal. Dan af en toe iets anders als biefstuk/tartaar/vegaburger als er 35% stickers op zitten, en dat gaat dan de diepvries in als voorraad. Vis haal ik vers op de markt, gaat ook in porties de vriezer in.

Pasta en rijst koop ik 1x per twee maanden ongeveer, als het ergens in de aanbieding is. Gelijk een voorraadje. En aardappels eten we zo zelden dat ze al gaan uitlopen voor ik ze op heb...

Ons menu van de afgelopen dagen:

donderdag: stoofpot van rundvlees, rode kool, aardappels

vrijdag: pannenkoeken met spek en kaas

zaterdag: rauwe rode kool salade, rijst, groenteburger

zondag: diepvries spinazie, aardappels, gekookt ei

maandag: eenpansgerecht van witte bonen, tomaat, boerenmetworst, spekreepjes met donker stokbrood en komkommersalade erbij

dinsdag: tortillawraps van gehakt en de restjes groente van afgelopen dagen

En elke avond na een bakje yoghurt, evt met vers fruit erbij.

Vanavond: salade van veldsla, peren, walnoot en brie. Met stokbrood erbij.

Morgen: gewokte spruiten met appel en spekreepjes, en aardappelwedges erbij.

Vrijdag: salade van rauwe rode kool met wortel en rozijn, stukje vis en rijst erbij denk ik.

Dit weekend eten we voor het eerst sinds tijden eens bij iemand anders, dus twee avonden niet zelf koken.
Het ligt ook echt aan de eetgewoonten van ieder persoon. Mijn man bijv. werkt vaak savonds & 's nachts en is een grote eter. Ik hoef echt niet aan te komen met een maaltijdsalade want dan heeft hij nog steeds honger. Hij eet ook niet graag brood tussen de middag (is dat niet gewend vanuit zijn cultuur) dus ik kook vaak wat meer zodat hij dat de volgende dag tussen de middag kan eten.
De laatste keren heb ik er al bij gezet wat ik er van eet. Ik doe inderdaad niet zoveel boodschappen maar wel vaak. Verder heb ik bepaalde dingen wel standaard in huis, maar niet veel. En ik kook gewoon niet met zoveel ingrediënten.

Gisteren:

AH: 2,79 voor Malthezers en een flesje drinken omdat we naar de bios gingen.

Daarna zijn we uit eten geweest wat 20 euro p.p kostte. We hebben ieder de helft betaald en aangezin ik alleeen mijn eigen uitgaven hier noteer wordt dat dus 20 euro voor buiten de deur.

We hebben trouwens kaasfondue gehad, mmm :-)
Gisteren;

Doos scharreleieren.

zak bruine broodjes.

tomaten.

champignons.

uien.

blue band goede start.

komkommer 2x.

Ik was kwijt; 7,45.
Vandaag bij de bakker ¤ 4,50 voor 2 Waldkornbroden.
Ik vraag me iets af...men wilt graag weten wat er gegeten wordt van de in huis gehaalde boodschappen. Maar daar is toch ook het topic "wat eten we vandaag" voor?

Ik persoonlijk vind het overbodig om ook hier te vermelden wat ik eet.. dit is voor mij puur het boodschappentopic en niet het boodschappen en wat gaan we er mee doen topic..
Markt: mandarijnen, perssinaasappels, kiwi's: 10,-

Bakker: 3 broden voor 4,95

= 14,95

Totaal november: 92,62
...
Ja voor mij is het ook puur om op te letten dat ik niet te veel uitgeef.

maar als mensen er nieuwsgierig naar zijn wil ik best even noteren wat ik zoal eet hoor.
De afgelopen weken hectische dagen op het werk, dus het echte koken is er een beetje bij in geschoten. Ik grijp dan snel naar een broodje. Maar voorbeeldmaaltijden die we recent hebben gegeten zijn:

- aardappelpuree (zelfgemaakt) met haricots verts en vissticks

- aardappelblokjes met knoflook en rozemarijn uit de oven, gegrilde kipfilet en rode kool

- aardappelgratin (vriezer) met groente en een vegaburger

- kant en klare pizza

- bami (vorige week gemaakt voor 2 maaltijden)

- risotto met bospaddestoelen en stoofgroenten (aubergine, wortel en paprika), vaak met kip of vis

- spruitjes ovenschotel met spruitjes, aardappelpartjes en een gehaktbal

- een simpele pasta met tonijn (en vega voor mij)
Vanmorgen naar AH geweest:

bananen

mandarijnen

2 zakken hongaarse aardappelschotel

totaal 7,09
twee spaarlampen: 4,78

totaal november: 90,90
Lidl:

magere yghurt

ijsbergsla(1.19, Duur!)

3 appels (Golden Delicious, 1.27, ook duur!)

tarwebollen

paprikamix

roerbakmix

smeerkaas

spruiten

prei

2 pakken soort van Kelloggs chocoladesmaak

12.39

Bloemist:

2 azaleatjes, zomaar cadeau voor mezelf3.90.

Totaal vandaag: 16.29

Totaal november: 250.89
Natuurlijk kijk ik ook naar jullie lijstjes. Het valt mij op dat jullie zo onzettend origineel en creatief zijn in kokkerellen.

Ik probeer ook wel eens iets uit hoor, maar valt toch altijd weer snel terug naar veel van het zelfde...

Ter aanvulling:

Vanavond eten we spruitjes met kip cordonbleu en aardappels.

Ook heb ik een grote pan verse tomaten-groentensoep gemaakt.

Gisteren hadden we pizza met een salade

Maandag, witlof met ham en kaas (voor mijzelf) en worteltjes/doperwtjes, gebakken krieltjes en vissticks voor de kinderen.

Zondag, spaghetti

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven