Braadzak

04-09-2011 16:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje. Ik wil vanavond zalm en tonijn in de braadzak doen. Uiteraard met kruiden en wat groente. Kan iemand mij zeggen hoelang dit in de oven moet?
google
Ik zou zeggen: zo'n 10 minuten op 180 graden, en het dan even bekijken.

En het is ook de vraag hoe wil je em? Rauwig, of wat meer gebakken?

Beetje groente erbij voor de smaak? Of een echte portie?

Groente is niet klaar in 10 min.
Niet te lang denk ik, anders wordt het snel droog.

Ik zou zelf hooguit 15 min doen.

Scheutje witte wijn erbij. Lekker!

Alleen doe je zalm en tonij samen? Of maak je 2 aparte zakken?
quote:ramiaatje schreef op 04 september 2011 @ 16:06:

Niet te lang denk ik, anders wordt het snel droog.

Ik zou zelf hooguit 15 min doen.

Scheutje witte wijn erbij. Lekker!

Alleen doe je zalm en tonij samen? Of maak je 2 aparte zakken?Volgens mij kan het bij elkaar. Of niet?
Ik lees mee. Er is een braadzaktopic, heb ik van de week ge-upt, maar volgens mij staan daar nauwelijks visrecepten bij en dat wil ik ook wel een keer proberen.

Geen idee of het bij elkaar kan, nemen ze elkaars smaak niet over?
Het kan wel, maar ik denk dat je dan een soort vispannetje krijgt. Ik zelf zou de tonijn het liefst meer rauw eten en misschien wat oosters gekruid en peultjes. En de zalm kan iets langer en dat is lekker met wat prei en witte wijn bijvoorbeeld.
Gut ik lees de hele tijd braakzak trouwens..
Hè wat zonde van die vis! Ik zou eerder visjes als tilapia/panga/kabeljauw in zo'n zak doen, en de zalm en tonijn lekker rosé grillen en overgieten met soyasaus en oestersaus...
quote:_airecolette_ schreef op 04 september 2011 @ 16:12:

Hè wat zonde van die vis! Ik zou eerder visjes als tilapia/panga/kabeljauw in zo'n zak doen, en de zalm en tonijn lekker rosé grillen en overgieten met soyasaus en oestersaus...Ik wil alles uitproberen. Heb mij suf zitten googlen. Maar wat ik wil kon ik niet vinden. Ik stuitte op deze sit en dacht, ik stel een vraag. Ik kan natuurlijk tonijn en zalm apart doen.
quote:thee schreef op 04 september 2011 @ 16:09:

Ik lees mee. Er is een braadzaktopic, heb ik van de week ge-upt, maar volgens mij staan daar nauwelijks visrecepten bij en dat wil ik ook wel een keer proberen.

Geen idee of het bij elkaar kan, nemen ze elkaars smaak niet over?Inderdaad. Visrecepten zijn er niet zoveel.( In de braadzak dan) Ik ga het op de gok doen. Is het lekker dan is het voor herhaling vatbaar. Zoniet gaan deze visjes weer op de grill.
Als je recepten zoekt voor je braadzak zou je ook kunnen zoeken op "en papillotte", dus in papieren zak.
wat is dat toch met die braadzak?

Ik doe altijd zalm/tonijn of wat dan ook in aluminiumfolie en dan gesneden groente erbovenop, zoals wortel, prei, paprika. Nog wat extra kruiden erbij en dan een pakketje van maken. Klein gaatje openlaten zodat de stoom eruit kan, ongeveer 25-30 minuten in de oven. Vis is dan helemaal gaar (en niet droog trouwens, omdat al het vocht in het pakketje blijft) dus als je de vis wat meer rauw wilt, zou ik hem 15 min in de oven doen.

Ik denk dat dit hetzelfde effect is dan wanneer je het in een zak stopt.
quote:puck23 schreef op 04 september 2011 @ 16:15:

[...]

Ik wil alles uitproberen. Heb mij suf zitten googlen. Maar wat ik wil kon ik niet vinden. Ik stuitte op deze sit en dacht, ik stel een vraag. Ik kan natuurlijk tonijn en zalm apart doen.

Je hebt gelijk hoor, als je nooit wat uitprobeert ontdek je ook nooit iets lekkers

Ik zou er op z'n minst 2 aparte pakketjes van maken, elke vis z'n eigen smaak.
Wij eten over 1 uurtje. Ik laat het jullie weten
Ben benieuwd!
quote:hechicero schreef op 04 september 2011 @ 16:26:

wat is dat toch met die braadzak?

Ik doe altijd zalm/tonijn of wat dan ook in aluminiumfolie en dan gesneden groente erbovenop, zoals wortel, prei, paprika. Nog wat extra kruiden erbij en dan een pakketje van maken. Klein gaatje openlaten zodat de stoom eruit kan, ongeveer 25-30 minuten in de oven. Vis is dan helemaal gaar (en niet droog trouwens, omdat al het vocht in het pakketje blijft) dus als je de vis wat meer rauw wilt, zou ik hem 15 min in de oven doen.

Ik denk dat dit hetzelfde effect is dan wanneer je het in een zak stopt.

zo doe ik het ook wel eens,maar dan zonder dat gaatje in de alu-folie.en viskruiden van Verstegen erop(blauwe bus=zonder zout)

en de groenten lekker dun gesneden.mmm krijg er al weer zin in
quote:puck23 schreef op 04 september 2011 @ 17:01:

Wij eten over 1 uurtje. Ik laat het jullie wetenHet was geslaagd. Zalm/tonijn in 1 zak met de groente en de kruiden. 15 min. is precies goed. Beide visjes behouden hun structuur en smaak. Lekker met frietjes en een frisse komkommersalade. Voor herhaling vatbaar.
Klinkt goed puck23!
mmm fijn dat ut zo goed gesmaakt heeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven