Brinta tips gezocht.

12-07-2020 12:16 33 berichten
Ik eet graag havermout als ontbijt met melk, en lekker dik laten worden. Deze week een pak brinta gehaald bij de Lidl voor de afwisseling en volgens het pak bereid maar het blijft echt dunne smaakloze soep. Dag 2 heb ik er kaneel en wat whey poeder bij gedaan met vanille smaak maar het was nog steeds soep en smaakloos ondanks dat ik er nu veel meer brinta bij heb gedaan.

Mijn vraag is, hoe krijg ik de pap wat dikker zonder al te veel extra brinta toe te voegen? Hoeft niet zo dik als de havermout maar wat dikker dan soep zou fijn zijn. En wat zijn lekkere combinaties om het goed op smaak te brengen?
Alle reacties Link kopieren
Ik meng Brinta (appel/ rozijn) met gewone havermout, dan is het minder soeppig.
Ik vind Brinta met melk echt ontzettend goor, maar met yoghurt vind ik het heel lekker! Het wordt dan ook echt een dikke pap, en je hoeft minder Brinta te gebruiken om een goede textuur te krijgen. Ik eet het altijd op deze manier.
Meer Brinta of minder melk en warm maken. Iets anders zal niet echt lukken.
En Brinta zal nooit havermout worden natuurlijk.

Ik eet ook met grote regelmaat havermoutpap als ontbijt, maar Brinta vind ik maar niks.
Gewoon terug naar echte havermout dan maar!
Vruchtenhagelslag er in, dan is het te eten.
hier eet mijn dochter elke ochtend brinta (ze is nu 9). 150 ml melk of zo, anderhalve minuut in de magnetron op 1000 watt en 4 eetlepels brinta ( van de lidl). soms nog een halve of hele erbij als ik uitgeschoten ben met de melk. beetje suiker en ze wil er graag wat pure vlokken op.
Hmm, Brinta, heerlijk! Een kom (amandel)melk met een halve banaan in stukjes en rozijnen in de magnetron tot het kookt, dan een lepel pindakaas erin en al roerend Brinta toevoegen. Om het lekker zoet te maken een paar druppels zoetstof met een smaakje (flavdrops, heerlijk, ik ben dol op de toffeevariant).
Het is me inmiddels gelukt om het wat dikker te krijgen. Havermout heeft nog steeds de voorkeur maar dit is wel lekker voor de afwisseling.
Ik haal veel van Lidl en aanverwanten maar ik moet de eerste B-merk Brinta nog tegenkomen die qua smaak en structuur niet op behanglijm lijkt (of zoals ik denk dat dat smaakt).
Maar goed, da’s geen antwoord op TO’s vraagstelling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven