Brood smeren voor vriend

26-09-2009 22:21 145 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deze reactie kreeg ik onlangs toen ik vertelde dat ik 's avonds het brood van mijn vriend smeer wat hij meeneemt naar zijn werk...ben ik een onwijze uitzondering of zijn er meer dames die dit doen?
Ik kreeg die reactie een keer van mijn zus toen ik zei dat ik geen brood smeer voor mijn vriend. Mijn zwager en zus vinden dat de vrouw dat hoort te doen!

Vriend smeert dus zijn eigen brood en ik de mijne.Gewoon altijd zo gedaan en verder nooit over nagedacht.
Shit happens
Op mijn werk niet van toepassing om eten mee te nemen, op vriend zijn werk ook vaak niet van toepassing of eet tussendoor thuis of haalt wat.
quote:jackie23 schreef op 26 september 2009 @ 22:39:

Biebelie...dat is waar. Waarom ik het mij aantrek wat anderen er van denken? Omdat ik dat veel te veel doe...maargoed, dat is een andere discussie Ja snap ik,kritiek is rottig...maar misschien kun je het op deze manier van je afschudden.
Ik vind het niet netjes dat sommige ouderwetse mensen (mannen) vinden dat het brood smeren de taak van de vrouw is... Het is een gunst hoor, geen plicht.

Maar aan de andere kant; ik vind het óók een beetje vreemd om allebei je eigen brood te smeren. Ik bedoel, als je dan toch bezig bent, dan gaan die extra sneetjes er ook wel bij toch? Dus hier is het een beetje om en om. Voor de lunchtrommel, maar óók voor het ontbijt (en de ander laat de hond uit en kan bij terugkomst aanschuiven).
quote:ColeTurner schreef op 26 september 2009 @ 22:39:

@Zwieber: en vergat te zeggen dat jij ook zo nu en dan een verassing in mijn brooddoos verstopt
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Biebelie...off topic; het gaat niet om kritiek, maar meer om het feit wat andere mensen van mij zullen denken, het altijd maar aardig gevonden willen worden, heel vermoeiend, want je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Ik heb lang meegeholpen met smeren van brood voor Lionel. En hij als hij toch bezig was met het mijne. Sinds Lionel huisman is smeert ieder hier zijn eigen brood, op Kay na, die is nog te klein. Tja waarom niet, hij kookt meestal, dus ik smeer tegenwoordig mijn eigen brood quote:en vergat te zeggen dat jij ook zo nu en dan een verassing in mijn brooddoos verstoptWauw, da's wel heel vurig
anoniem_72305 wijzigde dit bericht op 26-09-2009 22:45
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Soms hij voor mij,soms ik voor hem,degene die het eerst beneden is maakt brood voor lunch/overblijf én de ontbijtboterhammen klaar.

De ander kleedt de jongste aan en coacht de middelste het ochtendritueel door.

We brengen ook ieder 1 kind weg,(dagverblijf/school) best eerlijk verdeeld als ik het zo opschrijf.

Dus, ja ik maak zijn brood weleens klaar en hij is niet boos als ik het niet doe,haha
Bij mijn man op het werk zitten een aantal heren iedere middag te zeuren;

He bah, kaas. Jak. En ik heb toch helemaal geen zin in jam. En die hagelslag, bah wat een zooi. Verdorie, die gehaktbal die gisteren over was, waarom heb ik die niet, ieks, een banaan, ik lust helemaal geen banaan, gatver de hele trommel stinkt naar salami .... enz.

Mijn halve trouwboek smeert zijn brood fijn zelf. Neemt uit kast en koelkast mee waar ie zin in heeft. De mosterd en sambal staan gewoon op zijn werk, dat smeert ie ter plaatse er nog op. Dat zijn collega's daar ook gebruik van maken, daar kan ik mee leven. Tube mosterd kost bij de aldi 35 cent.
quote:Porec schreef op 26 september 2009 @ 22:40:

Ik kreeg die reactie een keer van mijn zus toen ik zei dat ik geen brood smeer voor mijn vriend. Mijn zwager en zus vinden dat de vrouw dat hoort te doen!

Vriend smeert dus zijn eigen brood en ik de mijne.Gewoon altijd zo gedaan en verder nooit over nagedacht.Als mijn partner het van mij verwachten puur omdat ik een vrouw ben, dan kan hij fijn de pip krijgen.
Ik breng Mr N altijd een kop koffie op bed voor ik wegga, is dat ook fout?

Kom op zeg, wat is er mis met iets voor elkaar doen?
quote:VIVAfeelfree schreef op 26 september 2009 @ 22:43:

Ik vind het niet netjes dat sommige ouderwetse mensen (mannen) vinden dat het brood smeren de taak van de vrouw is... Het is een gunst hoor, geen plicht.

.Ik vind het ook geen gunst. Het is gewoon iets wat gedaan moet worden en toevallig ben ik degene die dat ooit is gaan doen en ben blijven doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mamalelie schreef op 26 september 2009 @ 22:44:

Bij mijn man op het werk zitten een aantal heren iedere middag te zeuren;

He bah, kaas. Jak. En ik heb toch helemaal geen zin in jam. En die hagelslag, bah wat een zooi. Verdorie, die gehaktbal die gisteren over was, waarom heb ik die niet, ieks, een banaan, ik lust helemaal geen banaan, gatver de hele trommel stinkt naar salami .... enz.

Mijn halve trouwboek smeert zijn brood fijn zelf. Neemt uit kast en koelkast mee waar ie zin in heeft. De mosterd en sambal staan gewoon op zijn werk, dat smeert ie ter plaatse er nog op. Dat zijn collega's daar ook gebruik van maken, daar kan ik mee leven. Tube mosterd kost bij de aldi 35 cent.Doet mij denken aan een bepaalde leuke tv-serie....
quote:marijn_81 schreef op 26 september 2009 @ 22:39:

Je moet het zelf weten, maar ik zou mezelf echt belachelijk voelen als ik zijn brood zou smeren. Zou het alleen doen als hij zich heeft verslapen en heel erg haast heeft ofzo.Wat is eigenlijk het verschil tussen elkaars brood smeren en voor elkaar koken? Waarom is voor elkaar koken niet belachelijk? Of koken jullie ieder je eigen prakkie?
Vriend en ik smeren op zaterdag romantisch samen brood, dit gooien we allemaal in de vriezer en halen we er 's ochtends uit om mee te nemen voor de lunch. Mocht hij aan het tennissen ofzo zijn, dan doe ik het -als verrassing- voor hem... (hij mag dan weer niet mijn brood smeren, hij heeft rare botergewoontes ed)

Ik vind het, als je gewoon de rest van de taken ook netjes verdeelt, niet gek. Gek is het als je vriend er van uitgaat dat je het smeert, omdat zijn moeder het ook deed oid.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
.
quote:marijn_81 schreef op 26 september 2009 @ 22:39:

Je moet het zelf weten, maar ik zou mezelf echt belachelijk voelen als ik zijn brood zou smeren. Zou het alleen doen als hij zich heeft verslapen en heel erg haast heeft ofzo.Hier valt mijn bek dan weer van open.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 september 2009 @ 22:43:

[afbeelding]

[...]

[afbeelding]Ja, zonder dubbele R, als extra verrassing!
Ik bel bijna dagelijks Mr N op met de mededeling hoelaat ik thuis ben en hoe laat ik weg moet om te sporten. Daar stemt de lieverd het tijdstip van het avondeten op af.

Ook al fout zeker volgens Marijn?
quote:minny schreef op 26 september 2009 @ 22:44:

[...]

Als mijn partner het van mij verwachten puur omdat ik een vrouw ben, dan kan hij fijn de pip krijgen.

Eng hè?

Maar goed, zo denken ze er allebei over dus voor hun geen probleem. Zij doet ook alles in huis terwijl ze beide werken.
Shit happens
Alleen als de R in de maand zit.
.
quote:qwertu schreef op 26 september 2009 @ 22:51:

[...]

Same here.

...

Maar dan andersom. Lekker toch? Als ik niet 3 hoog zou wonen kreeg ie de krant er ook nog bij
sjips dan heeft man het zo maar slecht bij mij! Als hij nu maar niet wegloopt.

* och kan ik er altijd nog een topic over openen: man wil scheiden omdat ik zijn brood 's morgens niet smeer*
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven