Broodbakmachine gezocht

31-10-2019 12:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al langere tijd willen we een broodbakmachine, maar wat is nou een goede?
Ik wil er graag eentje die ik van tevoren in kan stellen zodat er in de ochtend vers brood is.
Welke zouden jullie aanraden!!
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!!
Ik ga bij de kringloop kijken!!
Ook even op mp voor een Panasonic 😁😁
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een bod gedaan op een Panasonic 😁😁
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke goed!
Bij AH verkopen ze goede bloem en meel. Van Robèrt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Inventum BM55.
Speltmeel van Robert van Beckhoven 100%.
Zakje droge gist, himalayazout, 2 eetlepels zonnebloemolie, water en een beetje bio honing
mmm
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
31-10-2019 17:39
Weeg alle ingrediënten, ook het vocht tot op de gram, schrijf het op en zo krijg je het beste recept, mits je dezelfde partij meel gebruikt. Een andere partij, zelfs exact hetzelfde merk, kan een andere hoeveelheid vocht nodig hebben.
Dat kan ook. Maar het grote voordeel van een goéde broodbakmachine is dat ie ook het rijswerk optimaal doet door de nauwekeurig afgestemde temperatuur.

Probeer in de winter maar eens een brood te laten rijzen in een ('s nachts) koud huis. Denk dat maar weinig mensen de verwarming op 25 graden laten loeien.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
01-11-2019 10:33
Dat kan ook. Maar het grote voordeel van een goéde broodbakmachine is dat ie ook het rijswerk optimaal doet door de nauwekeurig afgestemde temperatuur.

Probeer in de winter maar eens een brood te laten rijzen in een ('s nachts) koud huis. Denk dat maar weinig mensen de verwarming op 25 graden laten loeien.
Precies. Je doet de ingrediënten in de machine en je hebt er geen omkijken meer naar. ‘s Ochtends wakker worden met de geur van versgebakken brood is ook niet verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen maar zelfgebakken brood eet, dan is het wel verstandig om bakkerszout te gebruiken. Dat kun je gewoon bij de bakker bestellen/kopen. In bakkerszout zit namelijk meer jodium dan in het gewone jodiumhoudende zout dat je in de supermarkt koopt. Genoeg jodium in je voeding is heel belangrijk, o.a. voor de werking van de schildklier. Er lijkt al een direct verband te zijn tussen het toegenomen aantal mensen met schildklierproblemen en de verlaging van het zoutgehalte in het brood.
Ik gebruik de mijne eigenlijk nooit meer. Het brood vond ik erg lekker maar alleen op de dag zelf. Als het niet op ging moest ik het weg gooien. Na invriezen was het ook niet meer lekker. Het is niet voor niks dat er zo veel afgedankte broodbakmachines bij de kringloper staan. Ik denk dat ik de mijne er ook maar naar toe breng want het ding neemt een hoop plaats in in de kast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven