Brunch/diner op 5-12 met kids (en ook de echte sint?)
dinsdag 17 november 2009 om 11:13
Wij vieren dit jaar door omstandigheden al op 4 december pakjesavond. Tuurlijk wil ik 5 december toch iets leuks doen met de kinderen (van 7 (gelooft nog) en 10 jaar (uiteraard niet meer gelovig)). Ik ben aan het zoeken (googlen dus) naar een leuk restaurant (niet te chique uiteraard) waar een sinterklaasbrunch of -diner is, bij voorkeur ook met wat zwarte pieten of de enige echte sint erbij....
Valt niet mee tot nu toe moet ik zeggen. Hebben jullie nog leuke ideeën? Graag in de omgeving Rotterdam/Den Haag/Zuid-Holland.
Ik kan natuurlijk altijd nog thuis een gourmet of zo in elkaar draaien, maar uit eten lijkt me ook zo gezellig! Ik ben benieuwd naar jullie suggesties! Alvast bedankt!!
Valt niet mee tot nu toe moet ik zeggen. Hebben jullie nog leuke ideeën? Graag in de omgeving Rotterdam/Den Haag/Zuid-Holland.
Ik kan natuurlijk altijd nog thuis een gourmet of zo in elkaar draaien, maar uit eten lijkt me ook zo gezellig! Ik ben benieuwd naar jullie suggesties! Alvast bedankt!!
dinsdag 17 november 2009 om 11:58
De dag na pakjesavond hebben mijn kinderen er ècht geen oren naar om naar een restaurant te gaan hoor . Die willen alleen maar spelenspelenspelenspelenspelen. Bovendien zit hun buik nog vòl met pepernoten en suikerbeesten.
Ik laat ze lekker hun gang gaan, sleep ze een uur verplicht mee door het bos voor een frisse neus en 's avonds gourmetten en napraten over de pakjesavond en al het leuke speelgoed klinkt super!
Ik laat ze lekker hun gang gaan, sleep ze een uur verplicht mee door het bos voor een frisse neus en 's avonds gourmetten en napraten over de pakjesavond en al het leuke speelgoed klinkt super!

dinsdag 17 november 2009 om 13:21
Ik zou ze ook laten spelen met hun nieuw verworven spullen. Lekkerr relaxt. En als je voor jezelf nog iets leuks wilt doen... Wij gingen met Sinterklaas altijd naar een voorstelling (ik weet dat we geregeld Holiday on Ice hebben gezien en theatervoorstellingen), bioscop of zoiets. Vonden we erg stoer en leuk altijd! We waren toen boven de 8 jaar. En dan kunnen je kinderen toch 's morgens nog spelen met hun speelgoed!
Volg je hart. Dat klopt.
dinsdag 17 november 2009 om 14:45
Natuurlijk is 1x vieren zat. We gaan ook geen 2e pakjesavond houden. Wij wilden pakjesavond juist graag 5 december vieren (ook omdat het zo mooi op een zaterdag valt), maar nu wil een ander familielid het persé op 4 december doen. Vooruit dan maar....
Daarom leek het mij leuk om 5 december toch iets te doen, en juist geen herhaling van pakjesavond... (nee, ik heb geen geld teveel, daar gaat het hier toch helemaal niet om?).
Blijkbaar denken sommigen van jullie daar anders over, dat kan. Bedankt voor degenen die wel met bruikbare tips zijn gekomen!
Daarom leek het mij leuk om 5 december toch iets te doen, en juist geen herhaling van pakjesavond... (nee, ik heb geen geld teveel, daar gaat het hier toch helemaal niet om?).
Blijkbaar denken sommigen van jullie daar anders over, dat kan. Bedankt voor degenen die wel met bruikbare tips zijn gekomen!
dinsdag 17 november 2009 om 14:49
dinsdag 17 november 2009 om 14:57
Tja, echt helemaal snappen doe ik het niet.
Ik heb zelf zo'n familielid die ook graag wil dat we alles om haar heen plannen. Feestelijkheden mogen niet verder dan 5 km van haar huis plaatsvinden. Ik heb er geen geduld meer voor.
Waarom vier jij dan niet pakjesavond ook met jouw (eigen) gezin 5 december? Moet het perse samen?
Ik heb zelf zo'n familielid die ook graag wil dat we alles om haar heen plannen. Feestelijkheden mogen niet verder dan 5 km van haar huis plaatsvinden. Ik heb er geen geduld meer voor.
Waarom vier jij dan niet pakjesavond ook met jouw (eigen) gezin 5 december? Moet het perse samen?
dinsdag 17 november 2009 om 15:11
Tja, dat is voor opa en oma wel leuker natuurlijk Bovendien kunnen de kinderen het onderling ook supergoed met elkaar vinden, en zo'n 'ouderwetse' pakjesavond met heeeel veel kado'tjes (ook al deel je ze met z'n 4en ipv 2en) is natuurlijk wel erg leuk voor ze. We leggen ons er maar bij neer voor dit jaar. Het zij zo. Vandaar mijn idee om 5 december toch iets feestelijks te doen. Wordt misschien iets van een kaasfondue of zo, nog nooit gedaan maar klinkt lekker!