Buffet/ bbq tuinfeest 55 personen.
donderdag 22 juni 2017 om 02:26
Ik heb wat meedenk werk nodig wat betreft het bepalen van de hoeveelheden.
Ik heb inmiddels het menu al samengesteld.
Het is vrij simpel, maar het moet praktisch goed te organiseren zijn ( voorbereiden, koelen, etc. ).
Ook is er een budget om in de gaten te houden.
En liever ga ik voor simpel, maar goed en lekker dan dat het sneuvelt op matig uitgevoerd.
In het gezelschap zijn ook wat allergieën/ gezondheidsredenen waar ik in het totale menu rekening mee houd zodat iedereen het kan eten.
Dus uien, knoflook, ei zijn no go, deels glutenvrij en er zijn wat mensen aanwezig die geen vlees eten.
Dus reken mij niet te hard af op het simpele voedsel
, dit is wat ik het makkelijkst kan serveren waar alle gasten van kunnen eten.
En voor 55 man te organiseren is qua capaciteiten die in huis zijn.
Dit komt er op tafel.
Bbq.
Een " build your own burger" tafel.
-mini hamburgers (vlees en vega ) minibroodjes.
- allerlei toppings om de burgers aan te kleden, sauzen.
De burgers en sauzen worden zelf gemaakt.
- Kipspiezen ( zelfgemaakt )
Jawel, met satésaus.
- falaffel in miniwraps, homemade Tzatziki , garnituur.
Bijgerechten
Pastasalade ( glutenvrij, zonder vlees)
couscousssalade ( glutenvrij, zonder vlees)
Rauwkost met dipsausjes.
Fruitsalade.
Watermeloen .
Alles zelfgemaakt, alle bijgerechten worden per 1 persoonsporties verpakt in afgesloten bakjes, i.v.m hygiene.
Verschillende soorten luxe broden, deels glutenvrij.
3 verschillende smaken Kruidenboter.
Tapenades.
( ook dat gaat in portieverpakkingen, brood in manden )
Ik twijfel nog om er patatowedges uit de oven aan toe te voegen.
Er zijn een paar kinderen in het gezelschap.
Daarvoor maken we een poffertjeskraampje
Poffertjes, poedersuiker, aardbeien, banaan, chocolade saus.
Hierna heb ik nog een toetjes buffet, maar daar kom ik wel uit.
Ik stoei alleen met de hoeveelheden om te maken voor 55 personen.
Iemand ervaring / een idee welke hoeveelheden er gemaakt moeten worden wat ruim voldoende is?
Ik heb inmiddels het menu al samengesteld.
Het is vrij simpel, maar het moet praktisch goed te organiseren zijn ( voorbereiden, koelen, etc. ).
Ook is er een budget om in de gaten te houden.
En liever ga ik voor simpel, maar goed en lekker dan dat het sneuvelt op matig uitgevoerd.
In het gezelschap zijn ook wat allergieën/ gezondheidsredenen waar ik in het totale menu rekening mee houd zodat iedereen het kan eten.
Dus uien, knoflook, ei zijn no go, deels glutenvrij en er zijn wat mensen aanwezig die geen vlees eten.
Dus reken mij niet te hard af op het simpele voedsel

En voor 55 man te organiseren is qua capaciteiten die in huis zijn.
Dit komt er op tafel.
Bbq.
Een " build your own burger" tafel.
-mini hamburgers (vlees en vega ) minibroodjes.
- allerlei toppings om de burgers aan te kleden, sauzen.
De burgers en sauzen worden zelf gemaakt.
- Kipspiezen ( zelfgemaakt )
Jawel, met satésaus.
- falaffel in miniwraps, homemade Tzatziki , garnituur.
Bijgerechten
Pastasalade ( glutenvrij, zonder vlees)
couscousssalade ( glutenvrij, zonder vlees)
Rauwkost met dipsausjes.
Fruitsalade.
Watermeloen .
Alles zelfgemaakt, alle bijgerechten worden per 1 persoonsporties verpakt in afgesloten bakjes, i.v.m hygiene.
Verschillende soorten luxe broden, deels glutenvrij.
3 verschillende smaken Kruidenboter.
Tapenades.
( ook dat gaat in portieverpakkingen, brood in manden )
Ik twijfel nog om er patatowedges uit de oven aan toe te voegen.
Er zijn een paar kinderen in het gezelschap.
Daarvoor maken we een poffertjeskraampje
Poffertjes, poedersuiker, aardbeien, banaan, chocolade saus.
Hierna heb ik nog een toetjes buffet, maar daar kom ik wel uit.
Ik stoei alleen met de hoeveelheden om te maken voor 55 personen.
Iemand ervaring / een idee welke hoeveelheden er gemaakt moeten worden wat ruim voldoende is?
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 22-06-2017 02:32
0.73% gewijzigd
donderdag 22 juni 2017 om 09:36
Zoveel voor 55 personen?sjalemans schreef: ↑22-06-2017 09:32In groepsverband wordt altijd minder gegeten (volgens Nigella Lawson), maar om ruim voldoende te hebben:
135 hamburgertjes
135 kipspiezen
135 falafel
De bijgerechten verpak je in 1 persoonsschaaltjes? Is dit haalbaar qua koeling?
75x pastasalade
75x couscoussalade
75x rauwkost met dipsausje
75x Fruitsalade.
75x Watermeloen .
25 broden.
ik zou geen patatowedges doen, dan wordt snel wat taaier. Kijk ook even naar het weer. Bij warm weer wordt er minder gegeten en bijvoorbeeld meer fruitsalade.
Mocht je dit thuis bereiden, nog een tip: doe de dingen in vriezerzakjes ipv bakjes voor in de koelkast. Dit scheelt echt heel veel ruimte! (alle sausjes bijvoorbeeld)

Je rekent nu 7 stukken vlees(achtigen) per persoon en bijna 7 bakjes bijgerechten. En bijna een half stokbrood.
Ik zou zelf 1 stuk vlees eten, heel misschien 2. Max een half stokbrood, waarschijnlijk minder. En als ik dan nog 5 bijgerechten eet is dat veel. Mijn vriend zou misschien wel 7 stukken vlees eten, maar dan maar 2 bijgerechten en geen stokbrood.

donderdag 22 juni 2017 om 09:39
Ik heb alleen ervaring met gv.
Let op dat je alles strikt gescheiden houdt. Aparte tapenades en smeersels voor de gv personen. Dat moet ook echt apart staan zodat er geen kruimels van gewoon brood in terecht kan komen. Hamburgers en sausjes kunnen gluten bevatten. Net zoals satesaus of de ketjap waar je het van maakt.pastasalade krijg ik gv niet lekker, misschien jij wel maar ik niet. De pasta wordt bij mij taai en koud als die afgekoeld is.
Let op met bakken dat je nergens met je bestek aan glutenbevattend komt en dan aan glutenvrij.
Ik wens je succes, mij zou het te veel gedoe zijn
Let op dat je alles strikt gescheiden houdt. Aparte tapenades en smeersels voor de gv personen. Dat moet ook echt apart staan zodat er geen kruimels van gewoon brood in terecht kan komen. Hamburgers en sausjes kunnen gluten bevatten. Net zoals satesaus of de ketjap waar je het van maakt.pastasalade krijg ik gv niet lekker, misschien jij wel maar ik niet. De pasta wordt bij mij taai en koud als die afgekoeld is.
Let op met bakken dat je nergens met je bestek aan glutenbevattend komt en dan aan glutenvrij.
Ik wens je succes, mij zou het te veel gedoe zijn

donderdag 22 juni 2017 om 09:43
lisbeth schreef: ↑22-06-2017 09:39Ik heb alleen ervaring met gv.
Ik wens je succes, mij zou het te veel gedoe zijn![]()
Ivm hiermee, en als je toch al alles in eenpersoonsbakjes doet, mss de sausjes/kruidenboters/... ook per portie verpakken? Met ziplockzakjes en een sealapparaatje (of strijkbout) is dat goed te doen, en anders wegwerppotjes halen?

donderdag 22 juni 2017 om 10:06
Leuk idee, zo'n hamburgertafel. De mini hamburgers zou ik niet doen. De broodjes zijn zo klein dat wordt een enorme kliederboel. Toppings ed passen er nauwelijks op. Veel gasten vinden dat gepiel helemaal niets voor uiteindelijk een eenhapsbroodje. Vermoedelijk vinden de kinderen het wel leuk. Ik zou gaan voor gewoon formaat runderhamburgers en broodjes.
Hoewel ik het een grote belasting vind voor het milieu, vind ik aparte bakjes zeker een goed idee in dit geval. Mensen die echt glutenvrij moeten eten, weten dan ook dat de kans op kruisbesmetting nihil is.
Ik zou nog iets van een aardappel of huzarensalade toevoegen.
Petje af dat je dit gaat doen. Ik kook graag, maar dit vind ik echt iets teveel werk. Ik neem aan dat je wel hulptroepen inschakelt?
Hoewel ik het een grote belasting vind voor het milieu, vind ik aparte bakjes zeker een goed idee in dit geval. Mensen die echt glutenvrij moeten eten, weten dan ook dat de kans op kruisbesmetting nihil is.
Ik zou nog iets van een aardappel of huzarensalade toevoegen.
Petje af dat je dit gaat doen. Ik kook graag, maar dit vind ik echt iets teveel werk. Ik neem aan dat je wel hulptroepen inschakelt?
donderdag 22 juni 2017 om 10:28
Ik geef 2 keer per jaar een bbq voor zo'n 30 personen. Vaak ook build yout own hamburgers. Ik haal bij de makro de Amerikaanse hamburgers van het merk aro uit de vriezer. Die zijn erg lekker. Ik reken op 2 hamburgers pp plus nog wat extra voor mensen die er wel 3 eten. 10 grote stokbroden. Als broodjes gewoon kadetten. 2 grote schalen aardappelsalade vlees en vis erbij. 2 grote watermeloenen. Knakworstjes voor kinderen die geen hamburgers eten. Sausjes maak ik deels zelf maar ketchup en mayo gewoon uit fles. Verder nog de rest van de bijproducten ( kruidenboter enz.) Er is altijd genoeg ende diepvrieshamburgers hoeven niet van te voren ontdooid dus wat niet opgaat blijft gewoon in de vriezer.
donderdag 22 juni 2017 om 10:41
_Marana_ schreef: ↑22-06-2017 09:36Zoveel voor 55 personen?![]()
Je rekent nu 7 stukken vlees(achtigen) per persoon en bijna 7 bakjes bijgerechten. En bijna een half stokbrood.
Ik zou zelf 1 stuk vlees eten, heel misschien 2. Max een half stokbrood, waarschijnlijk minder. En als ik dan nog 5 bijgerechten eet is dat veel. Mijn vriend zou misschien wel 7 stukken vlees eten, maar dan maar 2 bijgerechten en geen stokbrood.

Het is inderdaad wel aan de ruime kant. Maar je kan maar beter genoeg hebben, dan lege schalen en halfvolle magen op een bruiloft. (lijkt mij)
donderdag 22 juni 2017 om 12:09
Dank je wel voor se reacties !
Uiteraard mogen de kids ook gewoon van het gewone buffet eten. Ik houd met de hoeveelheid daar gewoon rekening mee.
De poffertjes is voor extra fun, ( ook voorbeeld volwassenen die wel een portie poffertjes kunnen waarderen ) ik heb een electrische poffertjespan.
Er komen wat verschillende hoekjes, ook een limonade bar waar je limonade, water met verse citroenen en munt ect kan tappen.
Een poffertjeskraampje vind ik er wel gezellig bij staan.
Het is idd niet erg milieuvriendelijk om alles zoveel mogelijk per eenpersoons portie te verpakken maar ik ga dat wel doen.
Hygiene gaat voor.
Met een groter gezelschap, alles op schalen buiten waar iedereen in gaat scheppen, deksels er wellicht vergeet tijdig op te doen, lepel die misschien een keertje valt etc.
Ik bezorg de gasten liever geen voedselvergiftiging als herinnering aan de dag
Ook praktischer met aanvullen op de dag en het gekoeld houden ( makkelijk stapelen op schappen in de koeling, makkelijk uit de koeling pakken en op het buffet bijzetten)
Het betreft 1 glutenintollerantie en een paar mensen met darmproblemen. Vandaar glutenvrij, en een paar mensen met allergie / problemen voor uien, knoflook, ei.
Ook vanwege de allergieën dus ook apart verpakt en zoveel mogelijk deze ingrediënten achterwege laten.
Naast de niet vleeseters in het gezelschap, ook qua bederfgevoeligheid kies ik er voor geen vlees/ vis in de bijgerechten te verwerken.
Ik vind het een belangrijk aandachtspunt om het eten Hygiënisch, fris, te bereiden, koelen, te verpakken en de bederfelijke factoren zoveel mogelijk te vermijden.
Uiteraard mogen de kids ook gewoon van het gewone buffet eten. Ik houd met de hoeveelheid daar gewoon rekening mee.
De poffertjes is voor extra fun, ( ook voorbeeld volwassenen die wel een portie poffertjes kunnen waarderen ) ik heb een electrische poffertjespan.
Er komen wat verschillende hoekjes, ook een limonade bar waar je limonade, water met verse citroenen en munt ect kan tappen.
Een poffertjeskraampje vind ik er wel gezellig bij staan.
Het is idd niet erg milieuvriendelijk om alles zoveel mogelijk per eenpersoons portie te verpakken maar ik ga dat wel doen.
Hygiene gaat voor.
Met een groter gezelschap, alles op schalen buiten waar iedereen in gaat scheppen, deksels er wellicht vergeet tijdig op te doen, lepel die misschien een keertje valt etc.
Ik bezorg de gasten liever geen voedselvergiftiging als herinnering aan de dag

Ook praktischer met aanvullen op de dag en het gekoeld houden ( makkelijk stapelen op schappen in de koeling, makkelijk uit de koeling pakken en op het buffet bijzetten)
Het betreft 1 glutenintollerantie en een paar mensen met darmproblemen. Vandaar glutenvrij, en een paar mensen met allergie / problemen voor uien, knoflook, ei.
Ook vanwege de allergieën dus ook apart verpakt en zoveel mogelijk deze ingrediënten achterwege laten.
Naast de niet vleeseters in het gezelschap, ook qua bederfgevoeligheid kies ik er voor geen vlees/ vis in de bijgerechten te verwerken.
Ik vind het een belangrijk aandachtspunt om het eten Hygiënisch, fris, te bereiden, koelen, te verpakken en de bederfelijke factoren zoveel mogelijk te vermijden.
donderdag 22 juni 2017 om 12:11
is het niet veel praktischer om alleen de glutenvrije en andere allergie porties te verpakken? Dan hou je veel beter overzicht en weet je zeker dat er geen kruisbesmetting kan ontstaan. Dus dat je voor de mensen met allergieën een aparte maaltijd maakt en die individueel (evt. zelfs met naam erop) verpakt. Weet je ook zeker dat de mensen met allergie voldoende krijgen en ga je tegen dat anderen zonder allergie hun voedsel opeten.
Persoonlijk zou ik daarvoor dan 10 (of hoeveel je dan ook nodig hebt) mooie Bento box achtige dingen of van die vakjesborden oid kopen en die mooi vullen en opmaken speciaal voor degene voor wie het is. En voor de andere alleseters dan gewoon een buffet maken.
Persoonlijk zou ik daarvoor dan 10 (of hoeveel je dan ook nodig hebt) mooie Bento box achtige dingen of van die vakjesborden oid kopen en die mooi vullen en opmaken speciaal voor degene voor wie het is. En voor de andere alleseters dan gewoon een buffet maken.
Am Yisrael Chai!
donderdag 22 juni 2017 om 12:14
donderdag 22 juni 2017 om 12:29
Ik heb zeker hulptroepen
Als ik dit allemaal alleen moet doen zit ik waarschijnlijk in een hoekje te janken, haha !
Het eten wat we 1/2 dagen van te voren kunnen bereiden gaan we met vier mensen totaal doen en alvast in 1 persoonsporties verpakken.
Burgers/ spiesen worden eerder bereid en ingevroren ( wellcht wel wat smaakverlies, maar voor een verdeling van het werk wel de beste keuze denk ik)
Op de dag zelf heb ik 1 volwassenen met ervaring in de horeca die de laatste hand gaat leggen op het bereiden van de dagverse producten.
Tevens gaat ze de boel rondom het eten coördineren op de dag.
Ik heb 4 jonge meiden als team voor haar, die meehelpen met snijwerk, dagvers voedsel verpakken ( fruit, rauwkost) , het bijhouden en aanvullen van het eten/drinken.
Er komt iemand bij het bakgedeelte te staan.
En ze regelen op de dag het opruimen, netjes en schoon houden.
Er is voldoende koeling aanwezig, een grote keuken, groot fornuis met 3 aparte ovens er in.
Maar ik denk idd ook dat ik de patatowedges laat vallen.
Dat vergt nogal veel aandacht, snel serveren etc. En wordt snel koud en slap.
Misschien anders nog een simpele aardappelsalade toevoegen ?
Vega ga ik ook ruimschoots qua hoeveelheid neerzetten zodat ook de vleeeseters daar van mee kunnen pikken als ze willen.
Niets zo vervelend als je mensen moet vragen dat niet te pakken, of bang zijn dat de mensen die geen vleeseten misgrijpen.
Ik denk/ hoop dat ik het goed bedacht heb en het ook goed te regelen is zo.
De grammen per persoon qua hoeveelheid heb ik zeker wat aan om van daaruit te rekenen.
Ik wil voor kleine porties kiezen zodat men wat vaker en afwisselender kan eten van het buffet.

Als ik dit allemaal alleen moet doen zit ik waarschijnlijk in een hoekje te janken, haha !
Het eten wat we 1/2 dagen van te voren kunnen bereiden gaan we met vier mensen totaal doen en alvast in 1 persoonsporties verpakken.
Burgers/ spiesen worden eerder bereid en ingevroren ( wellcht wel wat smaakverlies, maar voor een verdeling van het werk wel de beste keuze denk ik)
Op de dag zelf heb ik 1 volwassenen met ervaring in de horeca die de laatste hand gaat leggen op het bereiden van de dagverse producten.
Tevens gaat ze de boel rondom het eten coördineren op de dag.
Ik heb 4 jonge meiden als team voor haar, die meehelpen met snijwerk, dagvers voedsel verpakken ( fruit, rauwkost) , het bijhouden en aanvullen van het eten/drinken.
Er komt iemand bij het bakgedeelte te staan.
En ze regelen op de dag het opruimen, netjes en schoon houden.
Er is voldoende koeling aanwezig, een grote keuken, groot fornuis met 3 aparte ovens er in.
Maar ik denk idd ook dat ik de patatowedges laat vallen.
Dat vergt nogal veel aandacht, snel serveren etc. En wordt snel koud en slap.
Misschien anders nog een simpele aardappelsalade toevoegen ?
Vega ga ik ook ruimschoots qua hoeveelheid neerzetten zodat ook de vleeeseters daar van mee kunnen pikken als ze willen.
Niets zo vervelend als je mensen moet vragen dat niet te pakken, of bang zijn dat de mensen die geen vleeseten misgrijpen.
Ik denk/ hoop dat ik het goed bedacht heb en het ook goed te regelen is zo.
De grammen per persoon qua hoeveelheid heb ik zeker wat aan om van daaruit te rekenen.
Ik wil voor kleine porties kiezen zodat men wat vaker en afwisselender kan eten van het buffet.

donderdag 22 juni 2017 om 12:33
Ik had laatst een (zaken)lunch, buffetvorm. Daar werden verschillende gerechten in kleine porties, allemaal apart in een kom, aangeboden en dat zag er echt heel mooi uit. Het blijft dus zeker wel een buffet. Ong. 3 porties pp was een volledige maaltijd.
Maar dat was verzorgd voor een cateraar en ik kan me voorstellen dat het erg veel werk is om zelf te doen en je veel koelkastruimte nodig hebt.
Want hoe bewaar je het? In een grote schaal en dan net voor serveren in porties verdelen? Of in kleine porties in de koelkast?
En denk ook even na hoe het praktisch in z´n werk gaat met eten? Een bord voor vlees en dan nog een schaaltje pastasalade en schaaltje fruit ernaast? Hoe houd je dat vast, met ook nog een glas drinken?
Tenslotte: alleen falafel voor degenen die geen vlees eten? Misschien iets van groentespiezen erbij?
Maar dat was verzorgd voor een cateraar en ik kan me voorstellen dat het erg veel werk is om zelf te doen en je veel koelkastruimte nodig hebt.
Want hoe bewaar je het? In een grote schaal en dan net voor serveren in porties verdelen? Of in kleine porties in de koelkast?
En denk ook even na hoe het praktisch in z´n werk gaat met eten? Een bord voor vlees en dan nog een schaaltje pastasalade en schaaltje fruit ernaast? Hoe houd je dat vast, met ook nog een glas drinken?
Tenslotte: alleen falafel voor degenen die geen vlees eten? Misschien iets van groentespiezen erbij?
donderdag 22 juni 2017 om 12:44
Ik denk dat ik het buffet nog steeds wel leuk een aantrekkelijk kan presenteren fash met eenpersoonsbakjes,
Leuke manden/ kisten neerzetten.
Iedereen kan dan zijn bakjes verzamelen met wat men wil eten.
Ook de Kruidenboter / tapenade, allemaal in eenpersoonsbakjes. Men kan dan een stuk brood kiezen, paar bakjes erbij pakken om er op te smeren.
Het bakgedeelte wordt voor je gedaan, je kan zelf je toppings kiezen.
Ook daarbij supervisie , iemand die de hygiene in acht neemt.
Je neemt je verzameling mee naar de plek waar je neer wil ploffen en eet smakelijk!
Ik denk door alles te verpakken , het buffet juist ook geen chaos wordt.
Maar je alles juist keurig kan presenteren en het er smakelijk uit blijft zien i.p.v half aangevallen schalen waar wellicht wat vliegen op willen landen.
Leuke manden/ kisten neerzetten.
Iedereen kan dan zijn bakjes verzamelen met wat men wil eten.
Ook de Kruidenboter / tapenade, allemaal in eenpersoonsbakjes. Men kan dan een stuk brood kiezen, paar bakjes erbij pakken om er op te smeren.
Het bakgedeelte wordt voor je gedaan, je kan zelf je toppings kiezen.
Ook daarbij supervisie , iemand die de hygiene in acht neemt.
Je neemt je verzameling mee naar de plek waar je neer wil ploffen en eet smakelijk!
Ik denk door alles te verpakken , het buffet juist ook geen chaos wordt.
Maar je alles juist keurig kan presenteren en het er smakelijk uit blijft zien i.p.v half aangevallen schalen waar wellicht wat vliegen op willen landen.
donderdag 22 juni 2017 om 12:48
Er zijn ook vega burgers.Kirikou schreef: ↑22-06-2017 12:33Ik had laatst een (zaken)lunch, buffetvorm. Daar werden verschillende gerechten in kleine porties, allemaal apart in een kom, aangeboden en dat zag er echt heel mooi uit. Het blijft dus zeker wel een buffet. Ong. 3 porties pp was een volledige maaltijd.
Dus voor vleeeseters, burgers en kipspiezen.
Voor vega , burgers en falafel . Dit ruim neergezet zodat vleeseters ook gewoon mee kunnen eten.
Ja dat is nog wel een aandachtspunt idd hoe men het allemaal mee kan nemen naar zijn plek.
Ik wil het al voorverpakt per eenpersoonporties gaan bewaren.
Er is voldoende koeling aanwezig om dat te kunnen doen.
donderdag 22 juni 2017 om 12:48
donderdag 22 juni 2017 om 13:00
Ja, iedereen is smiddags al uitgenodigd.

donderdag 22 juni 2017 om 13:01
Ik had over de vega-burgers heen gelezen, sorry. Top!consuelabananahammok schreef: ↑22-06-2017 12:48Er zijn ook vega burgers.
Dus voor vleeeseters, burgers en kipspiezen.
Voor vega , burgers en falafel . Dit ruim neergezet zodat vleeseters ook gewoon mee kunnen eten.
En ik geloof zeker dat het er mooi uit kan zien met die porties. Weet je al wat voor bakjes je gaat gebruiken?
donderdag 22 juni 2017 om 13:06
Dank je !
Ik vind dat vanzelfsprekend daar goed rekening mee te houden.
Iedere gast moet zich welkom voelen en met aandacht ontvangen.
Het is ook echt alleen maar onze innercircle, dus ik ben goed op de hoogte wie wat wel/ niet eet, lust etc.
donderdag 22 juni 2017 om 13:17
En nu heb ik honger
Klinkt echt heerlijk!! Zou zo bij je aanschuiven
Ik zou wel inderdaad aan iedereen heel duidelijk aangeven dat er gegeten word (en er heel veel eten is) en dat ze dus niet al met een volle maag aankomen, wij hebben een keer een feest gegeven voor een man of 30, met onder andere heel veel vlees voor de bbq en een hele hoop bijgerechten. Aangegeven van te voren dat we zouden gaan bbqen met zn allen, maar uiteindelijk is er nog geen derde van alles opgegeten omdat de meeste dachten dat het kleine hapjes zouden zijn, al denk dat dit ook een beetje een klein cultuursverschil is geweest.
Andersom zijn we ook een keer uitgenodigd door het nichtje van mijn vriend voor een bbq feest... Wij kwamen aan met een lege maag en toen werden en knakworstjes en hoogstens wat bittergarnituur geserveerd... dus op de terugweg langs de Mac gegaan. Wat bij jou met zo een menu in ieder geval niet zal gebeuren haha.
Alvast heel veel plezier en smakelijk eten, ik ben jaloers
Oh en nog een pluspunt van die individuele porties vind ik dat als je wat mocht overhebben kun je dit makkelijk bewaren en eventueel meenemen naar je werk of een picknick ofzo, plus als iemand vraagt of hij/zij iets mag meenemen van je lekkere eten zal dit ook heel makkelijk zijn. Ik ben voor, ik ga dit idee er ook in houden!

Klinkt echt heerlijk!! Zou zo bij je aanschuiven

Ik zou wel inderdaad aan iedereen heel duidelijk aangeven dat er gegeten word (en er heel veel eten is) en dat ze dus niet al met een volle maag aankomen, wij hebben een keer een feest gegeven voor een man of 30, met onder andere heel veel vlees voor de bbq en een hele hoop bijgerechten. Aangegeven van te voren dat we zouden gaan bbqen met zn allen, maar uiteindelijk is er nog geen derde van alles opgegeten omdat de meeste dachten dat het kleine hapjes zouden zijn, al denk dat dit ook een beetje een klein cultuursverschil is geweest.
Andersom zijn we ook een keer uitgenodigd door het nichtje van mijn vriend voor een bbq feest... Wij kwamen aan met een lege maag en toen werden en knakworstjes en hoogstens wat bittergarnituur geserveerd... dus op de terugweg langs de Mac gegaan. Wat bij jou met zo een menu in ieder geval niet zal gebeuren haha.
Alvast heel veel plezier en smakelijk eten, ik ben jaloers

Oh en nog een pluspunt van die individuele porties vind ik dat als je wat mocht overhebben kun je dit makkelijk bewaren en eventueel meenemen naar je werk of een picknick ofzo, plus als iemand vraagt of hij/zij iets mag meenemen van je lekkere eten zal dit ook heel makkelijk zijn. Ik ben voor, ik ga dit idee er ook in houden!
anoniem_337461 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 13:19
14.13% gewijzigd

donderdag 22 juni 2017 om 13:20
Wat ik zelf altijd lekker vind bij een BBQ zijn zaken als komkommer, tomaat en stukjes paprika. Gegrilde groente is ook altijd lekker.
In het kader van met zoveel mogelijk mensen en wensen rekening te houden
: Ik zou ook iets van onbereid vlees erbij doen, bijvoorbeeld biefstukjes. Wijzelf eten bijvoorbeeld zoveel mogelijk zoutbeperkt. Dat is lastig dus zal ik keuzes maken. Normaal is een marinade (kipspiesjes) best zout, net als een hamburger. En ook andere gerechten zit zout. Ik zou dus keuzes moeten maken.
Als je eenmaal gewend bent weinig zout te ten, heb je best veel last als je eens een maaltijd eet met relatief veel zout.
In het kader van met zoveel mogelijk mensen en wensen rekening te houden

Als je eenmaal gewend bent weinig zout te ten, heb je best veel last als je eens een maaltijd eet met relatief veel zout.