Cakebeslag, ik kan er niet afblijven...

23-09-2010 20:07 37 berichten
Herkennen jullie dit?

Je staat een cake te bakken, en zodra het beslag klaar is wil je je vinger er in dopen. Je houdt je in, en pakt voor het fatsoen een lepel en proeft of hij goed is.

Vervolgens giet je 2/3 van het beslag in de cakevorm om vervolgens alsnog je vinger in het overige beslag te dopen....

Zo ongezond.... maar zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja lekker, cakebeslag. Al is mijn favoriete beslag knieperties beslag. Dat zijn van die vechtersrolletjes maar dan niet opgerold voor de niet noorderlingen onder ons
Semper ubi sub ubi
quote:Idreamofgenie schreef op 23 september 2010 @ 20:56:

Oh ja lekker, cakebeslag. Al is mijn favoriete beslag knieperties beslag. Dat zijn van die vechtersrolletjes maar dan niet opgerold voor de niet noorderlingen onder ons Nou zegt het mij nog steeds helemaal niets hoor.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb even gezocht en ze staan ook op wikipedia:

kniepertie

Maar het recept wisselt wel per familie heb ik wel eens gehoord.
Semper ubi sub ubi
Ik krijg spontaan zin om een cake te bakken!
quote:gnoompje schreef op 23 september 2010 @ 21:12:

Ik krijg spontaan zin om een cake te bakken!Ik krijg spontaan zin om cakebeslag te maken (maar een cake wordt het niet hoor, het beslag lust ik zo ook wel). Heeeeerlijk.
Cake beslag jammie. Ik heb Ben en Jerry's cookiedough geprobeerd een tijd geleden als vervanger. Ik moet zeggen dat het zwaar tegenviel. Mierzoet en ergens proefde je het smaakje van cakebeslag. Niets is lekkerder dat het cakebeslag zelf.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Oh ja lekker!! Vroeger mocht ik ook altijd een mixerstaafje aflikken. En ook nu ik volwassen ben, vind ik het nog steeds heerlijk. Eigenlijk nog lekkerder dan de cake.

Tot een jaar of 2 geleden. Toen ik een avond met een emmer tussen mijn benen heb gezeten vanwege een slecht ei (dat volgens het doosje nog 2 weken goed was). Sindsdien niet meer gedaan, maar ohhhhhh ik mis het!
quote:suikervrij schreef op 23 september 2010 @ 20:52:

Mijn oma zei vroeger altijd dat je ziek kon worden van cake die je gelijk dezelfde dag opat. Is dat zo?Lijkt me net zo'n redenering als: van lezen in het donker krijg je slechte ogen, offehh... van appelpitjes krijg je blindedarmontsteking. Of zou je oma misschien bedoelen dat je ziek wordt als je dezelfde dag gelijk die hele cake naar binnen propt? Ja, daar zou ze wel eens gelijk in kunnen hebben...
Zie net dat ik nog een half pak cakemix heb staan in de kast. Wat ik ook altijd zo lekker vind naast het beslag is het kontje van de cake en de onderkant (bovenkant als hij net uit de oven komt).

Ik vind het beslag nog lekkerder dan de cake zelf en heb dus ook altijd moeite me te beheersen
Mislukte cake vind ik ook zo lekker. Dat de bovenkant nog zo lekker klef is.
Ik vind hier dingen van.
Oehh, herkenbaar!

Net een taart gebakken, maar ook heel wat beslag gesnoept...(met tot gevolg dat ik dus geen trek meer heb in avondeten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven