Cakebeslag, ik kan er niet afblijven...

23-09-2010 20:07 37 berichten
Herkennen jullie dit?

Je staat een cake te bakken, en zodra het beslag klaar is wil je je vinger er in dopen. Je houdt je in, en pakt voor het fatsoen een lepel en proeft of hij goed is.

Vervolgens giet je 2/3 van het beslag in de cakevorm om vervolgens alsnog je vinger in het overige beslag te dopen....

Zo ongezond.... maar zo lekker!
als ik niet oppas vreet ik 2/3 zo op ipv het in de taartvorm te doen!
Alle reacties Link kopieren
Jah!

Ik mocht vroeger de mixerstaafjes van mijn moeder aflikken.

Zó lekker
Frankly my dear, I don"t give a damn
hhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmm zonde om te bakken inderdaad! doe mij maar een bordje cakebeslag!
Hmmmmm!

Lekker!

Ik doe dat ook ! Gelukkig ben in niet de enige. Maar ik vraag mij af of het wel goed is, want je eet toch rauwe eieren ?
Ik vind het ook lekker cake beslag. Jammie mocht vroeger ook van mijn moeder de lepels aflikken,
Het gras aan de overkant is niet groen.
Brr, nee dat doe ik nooit. Vanwege de rauwe eieren dus.
tip: Zomerpudding van Mona smáákt naar cakebeslag .
Ik vind hier dingen van.
Merk je niks van, van die rauwe eieren. Het gaat al vanaf mijn 4e goed hoor
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:lentezon68 schreef op 23 september 2010 @ 20:16:

Ik doe dat ook ! Gelukkig ben in niet de enige. Maar ik vraag mij af of het wel goed is, want je eet toch rauwe eieren ?Dat vraag ik me nu ook af als ik het doe, maar vroeger heb ik dan toch wel bergen rauwe eieren gegeten op deze manier. Ik mocht ook altijd de lepel of mixer aflikken, heerlijk!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Boterkoekdeeg... ook zo heerlijk! Eigenlijk is zo'n pak te weinig om een fatsoenlijke boterkoek van over te houden!
quote:Kampen86 schreef op 23 september 2010 @ 20:19:

Merk je niks van, van die rauwe eieren. Het gaat al vanaf mijn 4e goed hoor Oh, dat geloof ik gelijk. Daar ben ik ook niet bang voor, het is meer het idee dat ik rauw ei eet. Dat vind ik zo goor. Zit puur tussen m'n oren dus. Om die reden maak ik ook geen recepten waarbij eieren nauwelijks verwarmd of rauw zijn. Heel stom, want ik eet wel weer mayonaise. Hoe krom
Oja heerlijk, cakebeslag. Zaterdagmiddag heb ik het nog heerlijk op, had met de buurtkids cakejes gebakken. Helaas 's nachts ziek geworden, buikgriep. Hoop niet dat het daarvan kwam
Lekker, lekker, lekker!!!

Ik zou zo cake beslag maken, zonder het daarna in de oven te zetten.
Oh doe ik ook altijd, vroeg mij al af of ik de enige was. Gelukkig niet!

Ik mocht van mijn moeder ook altijd de mixer aflikken. Ijsjes noemden we dat.
Erger u niet, verwonder u slechts!
In Amerika noemen ze het Cookie Dough! Jummie! Wij draaien er hier ijs van, met extra veel stukjes chocola erdoor.
Bah! (En niet vanwege de rauwe eieren)
Vanavond toevallig nog beslag gegeten en dochter van 3,5 ook.

Heeerlijk
Het Viva forum is papaja.
Zo herkenbaar. En als die dan eindelijk de oven uit mag dan wil ik ook meteen een stuk pakken maar dat is natuurlijk weer veel te warm. Zit ik me weer te irriteren dat die niet snel genoeg wat afkoelt.
ja maar dat heb ik ook met thee. als ik thee zet, wil ik het nu nu nu!
Gelukkig, gelijkgestemden!

Hij staat nu in de oven, hopelijk wordt het nog een fatsoenlijke cake. En inderdaad, als hij eenmaal klaar is dan moet je nog wachten tot hij afkoelt.

Mijn oma zei vroeger altijd dat je ziek kon worden van cake die je gelijk dezelfde dag opat. Is dat zo?
Nee, herken het absoluut niet. Ik gruwel van elk beslag en als er wat aan mijn vingers komt, veeg ik het af ipv dat ik het aflik. Brrrr.
Warme cake vind ik heerlijk. Ik eet altijd een kontje op zodra hij uit de oven komt en ik ben er nog nooit ziek van geweest.
quote:suikervrij schreef op 23 september 2010 @ 20:52:

Gelukkig, gelijkgestemden!

Hij staat nu in de oven, hopelijk wordt het nog een fatsoenlijke cake. En inderdaad, als hij eenmaal klaar is dan moet je nog wachten tot hij afkoelt.

Mijn oma zei vroeger altijd dat je ziek kon worden van cake die je gelijk dezelfde dag opat. Is dat zo? ik denk dat ik nu dan heeeel erg ziek zou moeten zijn
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven