Canneloni

08-02-2010 16:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdagavond krijg ik bezoek en ik had bedacht om dan canneloni te maken met spinazie/ricotta enzo. Een recept van dit forum, leek me erg lekker!

Maar nu dus bij verschillende AH's geweest, maar nergens hebben ze Canneloni. Weet iemand waar ik dit dan wel kan kopen?

Leek me net zo lekker, anders moet ik dus weer iets heel nieuws gaan bedenken...
Vreemd, hier heeft AH het wel, geen andere supermarkt? Bij ons verkoopt de Xenos het ook. Maar bel anders eerst voor je weer de deur uitgaat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Waarom neem je geen (verse) lasagnebladen? Daar kan je het vulsel zo inrollen. Effect is hetzelfde, canneloni is niets anders dan opgerolde deegvellen met vulling.

Moet je wel verse (dus slappe) lasagnevellen nemen, niet de gedroogde (moet je eerst koken en dat is een heel gedoe, gaan namelijk aan elkaar plakken dus je moet ze per vel koken...= veeeeel tijd).
Bij mij verkoopt de ene het wel en de andere het niet. De tip die Mips je geeft wou ik ook geven haha

Lekker simpel vullen en oprollen, verwarmen en klaar is de canneloni
aan elkaar plakken? bij mij doen ze dat niet hoor ik maak ook wel een canneloni en dan idd die van de xenos. maar als je dat met lasagne vellen doet hoe zorg je er dan voor dat de uiteinden van het vel aan elkaar vastblijven?
Ik maak canneloni (ook ricotta spinazie) van de verse lasagne bladen van AH. Ze zijn wel zacht maar kunnen wel breken.

Ik leg 1 blad in kokend water een minuutje en dan vol ik hem met bio ontdooide diepvries spinazie en ricotta. Terwijl ik dit doe doe ik het volgende blad in de pan. Uiteindelijk tomatensaus erover en kaas en dan hoeft het heel kort in de oven.
@nazife: als je gewone lasagnevellen (de gedroogde) wil gebruiken voor canneloni moet je ze eerst koken, ander kan je het vulsel niet in de harde platte vellen rollen.

Als je de verse lasagnebladen oprolt moet je ze strak oprollen en de einden laten overlappen en op de bodem van de schaal leggen.
mips dat begrijp ik maar ik denk dan altijd dat in de oven die vellen uit gaan rollen ofzo :p
Haha, nazife gewoon strak inrollen en dicht tegen elkaar aan leggen. Goed afdekken met saus en zo de oven in.

Gaat prima, weet ik uit ervaring. Heb eens geprobeerd canneloni te maken met harde lasagnebladen (eerst koken) en dat was een drama. Poging 1 om ze te koken (per 5) mislukte, een grote aan elkaar geplakte deegkoek...yuk!
mips...olie in het water(ja, nu ga je zeggen dat mengt toch niet met water, maar naar mijn mening helpt het toch ) en heel regelmatig even roeren/van elkaar losmaken.
Als je die verse bladen gebruikt, en er dan saus over doet (wat voor saus?), worden ze dan goed gaar?

*wil ook best een poging wagen na eveneens mislukte poging en aan elkaar geplakte lasagnebladenkoek*
Peas on earth!
Bij ons hebben ze bij de AH (XL) ook niet de canneloni, wel bij de plus.. Wellicht zit die ook nog ergens in de buurt??
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik dacht me inderdaad ook te herinneren dat er canneloni bij de Xenos was, daar ben ik ook geweest, maar ook niet meer.

Ga mrgen even stukje omfietsen naar de kapper en dan langs de Jumbo en evt. Plus en anders doe ik het idd maar zelf proberen...Vind kant en klare makkelijker, maar misschien dat als ik verse koop dat het dan ook lukt!

Haha, wat een gedoe...had beter gewoon lasagne kunnen bedenken. :P
ach, dat kun je nog altijd doen als je het niet kunt vinden
Dit is inderdaad een probleem. Ik wilde het laatst ook maken. Nou, geen winkel hier in de buurt die het had. Het is een soort uitstervend fenomeen blijkbaar. Was ook even uit het veld geslagen :-), maar inderdaad lasagnevellen kort koken en met vulling oprollen.

Wel jammer, ik had mij erg verheugd om de canneloni te vullen met zo'n spuitzak
Ja dat probleem ken ik, bij ons was het alleen bij de Super de Boer te krijgen. Gelijk twee dozen gekocht
Ik krijg morgen mijn vriendinnen te eten, en nu heb ik een recept gevonden voor een voorgerecht met canneloni. Zij geven als tip om verse lasagnevellen te gebruiken, maar ik zag bij de ah dat je dan meteen tig vellen koopt (en ik heb er maar 6 nodig.) Nu heb ik nog harde vellen in de kast staan, dus wil ik die gaan gebruiken.

Hoe lang moet je die ongeveer koken? Staat namelijk niet op de verpakking. Meestal moet spaghetti of macaroni ongeveer 8 minuten, maar andere pasta's moeten wel 10-12 minuten. Iemand ervaring?

En ik las dat je meerdere vellen tegelijk kan koken als je wat olie in het water doet, en regelmatig door roert?
Vroeger had je nog zo'n soort wereldgerecht-pak met canneloni. Zat zelfs zo'n puntzak bij voor het vullen. Zo stom dat ze die niet hebben. Ik krijg door dit topic ook zin in canneloni!
Ik heb net een pak canneloni gekocht bij de AH. Het zit in een doos. Lijkt me veel makkelijker dan geklier met lasagnevellen.

Antwoord op je vraag @koa: Ze gaan ook nog de oven in, dus ze hoeven niet echt gaar te zijn. Als ze dus zacht genoeg zijn om te rollen is het toch goed? Die harde vellen lijken me trouwens wel wat klein om te rollen, of heb je grote?

En de rest van de verse pastavellen kun je invriezen hoor, dus dat lijkt me ook geen probleem.
@Blackdress: het is een koud voorgerecht wat ik ga maken, en dat gaat dus niet meer de oven in (lasagnevellen aan beide uiteinden vullen met mengsel van oa ricotta, zongedroogde tomaat, munt, en dan de buitenkanten naar elkaar toe rollen, zodat je 2 rolletjes tegen elkaar aan krijgt). Wellicht is een pastavel er wel te klein voor, maar dan maak ik gewoon 1 rolletje!

Maargoed, het hoeft dus niet meer de oven in, dus moet het deeg wel echt gaar zijn!
Oke. Dan zou ik 10-12 minuten aanhouden en gewoon even tussendoor proeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven