Cappuccino Douwe Egberts cafe..

08-10-2012 15:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verslaafd..

En wel aan de cappuccino bij het Douwe Egberts cafe.

Bij elk zonnestraaltje kijk ik uit het raam van ons appartement naar het Douwe Egberts cafe. en zwijmel ik al weg bij die lekker cappuccino met een vleugje vanille.. Hmm wat is dat lekker!

Nu ik dit schrijf zit ik dus weer aan de cappuccino bij het DE cafe.. En de zon schijnt hier niet. Moet je na gaan!

Wat ik dus wil weten; Ik kan die cappuccino ook makkelijk zelf maken. Alleen weer niet hoe? Ik heb het vaak genoeg geprobeerd maar ter vergeefs..

Kan iemand van jullie mij vertellen hoe ik een lekkere cappuccino maak? Het liefst van de DE natuurlijk! Haha.

Alvast bedankt, ook namens mijn portemonnee!
Dan heb je nog nooit echte koffie geproefd denk ik.

Wat vind je moeilijk dan? Opschuimen? Officieel hoor je dat met een stoompijpje te doen en melk van een bepaalde temperatuur. Makkelijker vind ik met een Aerolatte. Melk even in de magnetron en dan met de Aerolatte kloppen tot het naar je wens is.

Espresso is natuurlijk de basis van een goede cappuccino. Dat kan je vrij simpel maken met bijvoorbeeld een percolator, als je niet zo'n groot en duur apparaat wilt.
Lang leve Google

Succes!

Wij hebben ook altijd de koffie's van DE...
Er staan een hoop koffierecepten op de website van DE, staat ook vast de cappucino op die ze zelf serveren lijkt me.
quote:giuliettacapuletti schreef op 08 oktober 2012 @ 15:14:

Dan heb je nog nooit echte koffie geproefd denk ik.

Wat vind je moeilijk dan? Opschuimen? Officieel hoor je dat met een stoompijpje te doen en melk van een bepaalde temperatuur. Makkelijker vind ik met een Aerolatte. Melk even in de magnetron en dan met de Aerolatte kloppen tot het naar je wens is.

Espresso is natuurlijk de basis van een goede cappuccino. Dat kan je vrij simpel maken met bijvoorbeeld een percolator, als je niet zo'n groot en duur apparaat wilt.

Ik vind de koffie van de DE echt heel lekker! Illy koffie vind ik bevoorbeeld weer heel vies, terwijl heel veel mensen die koffie wel lekker vinden. Maar smaken verschilen

Wat ik zo moeilijk vind? Om goede schuim te krijgen. Ik heb natuurlijk al op google gekeken, maar krijg niet het recept van DE te pakken haha!
Hoe je een lekkere cappuccino maakt...Ik heb een Italiaanse koffiemachine en koop Italiaanse koffiepads (per stuk verpakt).

De koffie (espresso) wordt onder druk gemaakt en de melkschuim van volle, lang houdbare melk, met een stoompijpje.

Het valt mij ook dat de cappuccino kopjes die je hier in NL kunt kopen meestal te groot zijn. De maten kloppen dan niet.
Echt?? Aan Douwe Egberts koffie?? Over smaak valt duidelijk weer eens niet te twisten
Ik denk dat ik dan toch maar een koffiemachine moet kopen met een stoompijpje eraan.. Ik denk dat je daar toch de lekkerste cappuccino mee krijgt.

@ Tartufone: Ik wist dus niet dat je het beste volle langhoudbare melk moest gebruiken. Thx!
quote:lionlily schreef op 08 oktober 2012 @ 16:17:

Echt?? Aan Douwe Egberts koffie?? Over smaak valt duidelijk weer eens niet te twisten

Heeeerlijk!!

Wat vind jij dan lekker?
zelf schuim maken is trouwens makkelijk:

koude melk opschuimen in een duwpotje van de Hema bijv. Opschuimen tot het ongeveer 2 a 3 keer zo dik is. Dan in de magnetron, tot het naar boven opkomt, ongeveer weer 2 a 3 keer zo dik als de melk zelf. Eruit halen, op het aanrecht rustig kloppen met de bodem van het duwpotje (terwijl de melk erin zit, uiteraard). Daarna draaien tot de melk onderin en het schuim bovenin een homogene massa vormen. In het glas schenken en dan espresso erbovenop. Succes gegarandeerd.
quote:Bianca1986 schreef op 08 oktober 2012 @ 16:18:

[...]

Heeeerlijk!!

Wat vind jij dan lekker?Cafe Richard, biologische arabica uit Nicaragua, scherpe harde koffie met een heerlijke geur, Blanche Dael, Milani. Niet echt speciale merken verder.
Ik...als Italiaanse...vind de Nespresso koffie ook erg lekker. Dus mijn favoriete merk Jolly koffie en Nespresso...Verder niets...

Een kopje Nespresso cappuccino kun je gratis proberen bij de Nespresso verkooppunten. Zo'n machine is goedkoper dan zo'n Italiaanse met drukmeter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven