chocoladefondue en chocoladeletters.
zaterdag 12 december 2009 om 10:47
Hoi even een kort vraagje hier. Ik heb van sinterklaas een chocoladefondueset gekregen. Maar ik heb ook een overschot aan chocoladeletters gekregen. De vraag van mij is nu of ik die daar ook voor kan gebruiken. Want ik hoor van de een wel, en de ander zegt weer van niet....
Pfffff...alvast bedankt,
Groetjes Hvm
Pfffff...alvast bedankt,
Groetjes Hvm

zaterdag 12 december 2009 om 13:18
quote:delphicat schreef op 12 december 2009 @ 13:04:
[...]
Au bain marie (glazen schaal op een pan met kokend water) smelt alle chocola prima. Of probeer jij het te smelten in het fondueschaaltje zelf, boven een waxinelichtje?Ik weet het, maar chocoladedruppels zijn in mum van tijd gesmolten en gaat toch echt beter.
[...]
Au bain marie (glazen schaal op een pan met kokend water) smelt alle chocola prima. Of probeer jij het te smelten in het fondueschaaltje zelf, boven een waxinelichtje?Ik weet het, maar chocoladedruppels zijn in mum van tijd gesmolten en gaat toch echt beter.
...
zaterdag 12 december 2009 om 13:20
maandag 21 december 2009 om 23:22
donderdag 24 december 2009 om 19:44
Ik wilde net chocoladefondue maken maar het is mislukt want bleef op het gegeven moment een soort klomp chocoladepasta die niet verder wilde smelten. Heb het au bain Marie gesmolten in een diep aardewerken bord boven een pan kokend water (water raakte het bord niet). Heb er een klein scheutje slagroom op kamertemperatuur bij gedaan toen de chocola (2 reepjes puur en een half reepje melk) begon te smelten. Waar is het misgegaan?

maandag 28 december 2009 om 19:29