chocoladefondue en chocoladeletters.

12-12-2009 10:47 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi even een kort vraagje hier. Ik heb van sinterklaas een chocoladefondueset gekregen. Maar ik heb ook een overschot aan chocoladeletters gekregen. De vraag van mij is nu of ik die daar ook voor kan gebruiken. Want ik hoor van de een wel, en de ander zegt weer van niet....

Pfffff...alvast bedankt,

Groetjes Hvm :-)

Kan het wel of kan het niet?

Totaal aantal stemmen: 19

Ja, het kan wel! (100%)
Nee, het kan niet! Geen stemmen
Tuurlijk kan dat. Chocola is chocola. Het hangt ervan af wat voor smaakje je de fondue wil geven. En er moet altijd slagroom door, natuurlijk.
Ligt er aan, de chocoladefondue fontein die ik een keer heb gebruikt adviseerde zeer pure chocolade en een beetje olie.

Dus als je melkchocolade letters hebt, zou ik het niet doen...

Edit: met fondue weet ik het niet...
Zelf vind ik chocoladefondue van pure chocola het lekkerst, dus als je chocoletters puur zijn, is dat sowieso geen enkel probleem
Peas on earth!
Fniel heb je m'n onderschrift al gezien?
Peas on earth!
wat voor een fondue set heb je

wij hebben een fonduesetje met een theelichtje erover en daar doen we inderdaad gewoon willekeurige chocolade in (wel puur)

we hebben ook een chocoladefontein en daar doen we alleen maar speciale chocola in omdat anders dat hele ding vastloopt
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Slagroom erdoor? Kunnen we dan hier even een receptje kwijt voor een chocoladefondue met letters? Ik was van plan met kerst wat te gaan experimenteren en wist dus niks van slagroom.
Hoi itsme,

Ik heb geen fontein hoor. Het is er eentje met een theelichtje eronder. Maaruh, fijn om te horen dat die letters er wel in kunnen dus...

Hvm
quote:mamzelle schreef op 12 december 2009 @ 10:59:

Slagroom erdoor? Kunnen we dan hier even een receptje kwijt voor een chocoladefondue met letters? Ik was van plan met kerst wat te gaan experimenteren en wist dus niks van slagroom.

Ik kan mijn eigen recept nu niet meer vinden, maar het is pure chocola en slagroom. En eventueel een scheut drank, het moet wel leuk blijven

Hier een paar gegooglede recepten, die laatste komt behoorlijk overeen met wat ik normaal gesproken doe:

Misdadig lekkere chocofondue

En nog eentje

Klassieke chocoladefondue
Waar mee dippen jullie in de fondue? Verder dan partjes mandarijn, banaan en stukjes cake kom ik niet...
Hmmmmmmmmmmmmmmmm
spekjes, lange vingers (das erg lekker), aardbeien als het er seizoen voor is en meloen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik dacht zelf aan marsh-mallows, aardbeien, galia-meloen, cake idd, banaan, ananas.
Peren, soesjes, ananas...
Chocola au-bain-marie smelten, slagroom doorheen roeren (200 ml slagroom op 300 gr chocola) en gaat prima.
Ik ga voor simpel dus het wordt het recept van Ploes.

Zou een schaaltje op een rechaud hetzelfde effect hebben als een officieel chocoladefonduesetje? Zal toch wel?
quote:mamzelle schreef op 12 december 2009 @ 11:35:

Zou een schaaltje op een rechaud hetzelfde effect hebben als een officieel chocoladefonduesetje? Zal toch wel?Ja hoor. dat is toch ook een gewoon schaaltje boven een waxinelichtje. Eet smakelijk!
Ik moet hier helemaal niet kijken als ik in een paar dagen nog 10 kilo wil afvallen
Kan prima Mamz
Ik zou met melkchocola er niet zoveel slagroom doorheen doen hoor, anders blijft er helemaal geen chocola meer over. Die hoeveelheid slagroom is volgens mij gebaseerd op hele pure chocola.
quote:mamzelle schreef op 12 december 2009 @ 11:35:

Zou een schaaltje op een rechaud hetzelfde effect hebben als een officieel chocoladefonduesetje? Zal toch wel?

voor een euro of 5 heb je al een echte...bij de Xenos.

Staat wel leuk (maar het effect is uiteraard hetzelfde)
quote:spotlessmind schreef op 12 december 2009 @ 12:16:

Ik zou met melkchocola er niet zoveel slagroom doorheen doen hoor, anders blijft er helemaal geen chocola meer over. Die hoeveelheid slagroom is volgens mij gebaseerd op hele pure chocola.Eens
Om chocola te smelten kun je het allerbeste daarvoor chocoladedruppels kopen. Dat werkt het beste. Het is wel te doen met gewone chocola, maar het smelt vaak niet makkelijk.
...
quote:queenie1 schreef op 12 december 2009 @ 13:00:

Om chocola te smelten kun je het allerbeste daarvoor chocoladedruppels kopen. Dat werkt het beste. Het is wel te doen met gewone chocola, maar het smelt vaak niet makkelijk.Au bain marie (glazen schaal op een pan met kokend water) smelt alle chocola prima. Of probeer jij het te smelten in het fondueschaaltje zelf, boven een waxinelichtje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven