Cola light en Spa cactus
zaterdag 31 maart 2012 om 10:30
Weet iemand hoe het zit met Cola light? Ik dacht vroeger altijd dat daar geen calorieën in zaten, maar ik heb ook gehoord dat er andere stoffen in zitten waardoor Cola light nog ongezonder zou zijn dan normale Cola.
Bovendien hoor ik wel eens dat zelfs voor het afvallen Cola light niet beter zou zijn dan gewone Cola, omdat er toch zoetstoffen inzitten die op de een of andere manier uiteindelijk toch ervoor zorgen dat je aankomt. Weet iemand hier meer over?
En ook wil ik graag weten of alle frisdranken even erg zijn. Spa heeft b.v. een aantal frisdranken (spa appel en spa cactus o.a.) die weliswaar calorieen en suiker bevatten, maar volgens mij veel minder dan Cola. Klopt dat of zit er hier ook een adder onder het gras?
Bovendien hoor ik wel eens dat zelfs voor het afvallen Cola light niet beter zou zijn dan gewone Cola, omdat er toch zoetstoffen inzitten die op de een of andere manier uiteindelijk toch ervoor zorgen dat je aankomt. Weet iemand hier meer over?
En ook wil ik graag weten of alle frisdranken even erg zijn. Spa heeft b.v. een aantal frisdranken (spa appel en spa cactus o.a.) die weliswaar calorieen en suiker bevatten, maar volgens mij veel minder dan Cola. Klopt dat of zit er hier ook een adder onder het gras?
zaterdag 31 maart 2012 om 10:34
zaterdag 31 maart 2012 om 10:36
quote:sundream schreef op 31 maart 2012 @ 10:32:
In Cola light zit aspartaam; dat is niet zo goed voor je gezondheid..
Is het niet zo dat je indirect of op de lange termijn toch dik wordt van die aspartaam? Ik meen namelijk dat ik dat wel eens gelezen heb.
En wat zijn precies de gezondheidsgevolgen van aspartaam?
In Cola light zit aspartaam; dat is niet zo goed voor je gezondheid..
Is het niet zo dat je indirect of op de lange termijn toch dik wordt van die aspartaam? Ik meen namelijk dat ik dat wel eens gelezen heb.
En wat zijn precies de gezondheidsgevolgen van aspartaam?
zaterdag 31 maart 2012 om 10:37
quote:boterblommetje schreef op 31 maart 2012 @ 10:33:
Je kunt toch etiketten lezen?
In die Spa catus zitten minder blokjes suiker....ergo; minder calorieën.
Zo moeilijk is het niet.Ja, maar ik hoor altijd dat die etiketten heel verwarrend en misleidend zijn en voor de leek eigenlijk niet goed te duiden.
Je kunt toch etiketten lezen?
In die Spa catus zitten minder blokjes suiker....ergo; minder calorieën.
Zo moeilijk is het niet.Ja, maar ik hoor altijd dat die etiketten heel verwarrend en misleidend zijn en voor de leek eigenlijk niet goed te duiden.
zaterdag 31 maart 2012 om 10:39
zaterdag 31 maart 2012 om 10:39
quote:martin81 schreef op 31 maart 2012 @ 10:37:
[...]
Ja, maar ik hoor altijd dat die etiketten heel verwarrend en misleidend zijn en voor de leek eigenlijk niet goed te duiden.
jij hebt wel veel gehoord en gezien en ergens gelezen hé
Wat dacht je ervan om eens in de supermarkt zelf te kijken...?
er staan ingredienten op en percentages..geen hogere wiskunde ofzo hoor.
[...]
Ja, maar ik hoor altijd dat die etiketten heel verwarrend en misleidend zijn en voor de leek eigenlijk niet goed te duiden.
jij hebt wel veel gehoord en gezien en ergens gelezen hé
Wat dacht je ervan om eens in de supermarkt zelf te kijken...?
er staan ingredienten op en percentages..geen hogere wiskunde ofzo hoor.
zaterdag 31 maart 2012 om 10:42
Mijn google doet het wel dus ik plak hier een linkje voor je
http://www.cocacolanederland.nl/Ingredi ... rtaam.aspx
http://www.cocacolanederland.nl/Ingredi ... rtaam.aspx
Als je gezond wilt drinken dan kan je beter water of thee zonder suiker nemen. Frisdrank ik gewoon niet zo gezond. Light is wel beter voor je gewicht, maar heeft weer andere nadelen zoals de zoetstof.
koolzuurhoudende dranken zijn slecht voor je tanden, ook water met koolzuur.
Als je een glas neemt is niet zo erg, maar niet de hele dag door.
Vruchtensappen zitten dan weer fruitsuikers in wat wel callorieen geeft. Je kan natuurlijk ook een sapje nemen vermengd met water, dan scheelt dat weer wat callorieen.
koolzuurhoudende dranken zijn slecht voor je tanden, ook water met koolzuur.
Als je een glas neemt is niet zo erg, maar niet de hele dag door.
Vruchtensappen zitten dan weer fruitsuikers in wat wel callorieen geeft. Je kan natuurlijk ook een sapje nemen vermengd met water, dan scheelt dat weer wat callorieen.