Crisis kannibalisme
maandag 18 januari 2010 om 19:34
Stel je zit op een (voorheen) onbewoond eiland met allerlei soorten dieren en mensen (die je allemaal niet kende vantevoren). En je had de keuze, eten of verhongeren....wat zou je doen? Waar ligt je grens, als je maag helemaal leeg is, je verzwakt bent en je moet kiezen....sterven of eten? En nee, er zijn geen alternatieven. Geen kokosnoten, geen fruit, geen groente. Alleen dieren en mensen.
Eet je kat? Hond? Mens? Wat zou je wel en niet eten?
Ik? Ik zou denk ik alles eten, inclusief mens als het moest. Denk ik...maar wel nadat ik daadwerkelijk ieder dier had opgegeten dat er maar rondliep.
Eet je kat? Hond? Mens? Wat zou je wel en niet eten?
Ik? Ik zou denk ik alles eten, inclusief mens als het moest. Denk ik...maar wel nadat ik daadwerkelijk ieder dier had opgegeten dat er maar rondliep.
maandag 18 januari 2010 om 20:08
maandag 18 januari 2010 om 20:09
quote:qwertu schreef op 18 januari 2010 @ 19:53:
[...]
Dat ik mijn kind doodgewenst heb? Precies wat ik zeg. Ik heb tijdens mijn zwangerschap, toen het opeens kritiek werd, gewenst dat mijn kind dat in mijn buik zat héél snel zou sterven, in de hoop dat ik het zelf zou overleven. Echt vanuit de grond van mijn hart heb ik dat gehoopt.
Ah zo! Ik dacht al: welke situatie zou dat geweest zijn.
Jee, heftig hoor!
Maar inderdaad: uiteindelijk geldt toch de overlevingsdrang...
Er is nu een stuk op telegraaf.nl over de situatie in Haiti en plunderingen.
Mensen reageren daar alsof het monsters zijn, en dat je vooral geen geld moet geven, want aan zulke mensen moet je toch geen geld geven.
Hebben ze enig idee wat overlevingsdrang met je doet denk ik dan?
Volgens mij zouden we allemaal plunderen...
[...]
Dat ik mijn kind doodgewenst heb? Precies wat ik zeg. Ik heb tijdens mijn zwangerschap, toen het opeens kritiek werd, gewenst dat mijn kind dat in mijn buik zat héél snel zou sterven, in de hoop dat ik het zelf zou overleven. Echt vanuit de grond van mijn hart heb ik dat gehoopt.
Ah zo! Ik dacht al: welke situatie zou dat geweest zijn.
Jee, heftig hoor!
Maar inderdaad: uiteindelijk geldt toch de overlevingsdrang...
Er is nu een stuk op telegraaf.nl over de situatie in Haiti en plunderingen.
Mensen reageren daar alsof het monsters zijn, en dat je vooral geen geld moet geven, want aan zulke mensen moet je toch geen geld geven.
Hebben ze enig idee wat overlevingsdrang met je doet denk ik dan?
Volgens mij zouden we allemaal plunderen...
maandag 18 januari 2010 om 20:10
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 januari 2010 @ 20:06:
[...]
Je zou niet voor de smakelijkst uitziende gaan? Of voor diegene waarvan de meeste mensen zouden kunnen eten?Hmmmmzz...daar zeg je zo wat. En als je te lang wacht, dan is degene die je eet ook nog eens sterk vermagerd. Plus, hoe minder mensen, hoe langer de voorraad aan dieren strekt. Misschien is het juist beter om eerst aan de mensen te beginnen.
[...]
Je zou niet voor de smakelijkst uitziende gaan? Of voor diegene waarvan de meeste mensen zouden kunnen eten?Hmmmmzz...daar zeg je zo wat. En als je te lang wacht, dan is degene die je eet ook nog eens sterk vermagerd. Plus, hoe minder mensen, hoe langer de voorraad aan dieren strekt. Misschien is het juist beter om eerst aan de mensen te beginnen.
maandag 18 januari 2010 om 20:10
[quote]Lys schreef op 18 januari 2010 @ 20:08:
[...]
Nee, vind de groepsdynamiek dan veel belangrijker.
[/quote
Toch lijkt het me verstandiger om degene die het meest een padvinder benadert ( vuurtjes kunnen maken , hutjes bouwen , etc ) het langst over te laten. En degene met de smakelijkste dijen het eerst te eten. Dan maar géén gezellig Kumbaya bij het kanpvuur.
[...]
Nee, vind de groepsdynamiek dan veel belangrijker.
Toch lijkt het me verstandiger om degene die het meest een padvinder benadert ( vuurtjes kunnen maken , hutjes bouwen , etc ) het langst over te laten. En degene met de smakelijkste dijen het eerst te eten. Dan maar géén gezellig Kumbaya bij het kanpvuur.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 18 januari 2010 om 20:13
Ik denk dat als je als mens in die situatie terecht komt, dat er geen sprake meer is van rationeel denken of willen. Het is een kwestie van overleven en als dat betekend dat je iemand moet doden om zelf te overleven, dan vrees ik dat het gros het zal doen. De mensen die het niet doen zijn dan de "zwakkeren" en overleven het niet. Simpel gedrag, het recht van de sterkste overheerst en laten we eerlijk zijn, mensen zijn en blijven beesten met oerinstincten. Dat deze onderdrukt worden door de volle schappen bij de Albert Heijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
maandag 18 januari 2010 om 20:15
quote:minny schreef op 18 januari 2010 @ 20:10:
[...]
Hmmmmzz...daar zeg je zo wat. En als je te lang wacht, dan is degene die je eet ook nog eens sterk vermagerd. Plus, hoe minder mensen, hoe langer de voorraad aan dieren strekt. Misschien is het juist beter om eerst aan de mensen te beginnen.
Duh, eerst alle mensen eraan, met de sterkste beginnen, wel op een vuurtje roosteren want van rauw mensenvlees kan je enge ziektes krijgen.
Van de botjes, (ribben) kan je speren maken om de dieren te vangen.
[...]
Hmmmmzz...daar zeg je zo wat. En als je te lang wacht, dan is degene die je eet ook nog eens sterk vermagerd. Plus, hoe minder mensen, hoe langer de voorraad aan dieren strekt. Misschien is het juist beter om eerst aan de mensen te beginnen.
Duh, eerst alle mensen eraan, met de sterkste beginnen, wel op een vuurtje roosteren want van rauw mensenvlees kan je enge ziektes krijgen.
Van de botjes, (ribben) kan je speren maken om de dieren te vangen.
maandag 18 januari 2010 om 20:16
maandag 18 januari 2010 om 20:17
maandag 18 januari 2010 om 20:17
Ghe, dus de Appie is er voor verantwoordelijk dat wel elkander niet opjagen en opvreten?
Ik denk dat heel veel mensen die zeggen dat ze het niet zouden doen, het wel zouden doen als het er op aan kwam. Wie weet waar men toe in staat is extreme situaties? Wie weet zou die aardige buurman ten tijde van oorlog wel een verrader zijn, al denkt hij zelf van niet. Of zou dat leuke meisje achter de kassa met die vriendelijke ogen, jou als eerste letterlijk naar de strot vliegen als het moest. Ik denk dat de duistere krochten van iemands ziel, nog donkerder zijn dan men zelf vermoedt.
Ik denk dat heel veel mensen die zeggen dat ze het niet zouden doen, het wel zouden doen als het er op aan kwam. Wie weet waar men toe in staat is extreme situaties? Wie weet zou die aardige buurman ten tijde van oorlog wel een verrader zijn, al denkt hij zelf van niet. Of zou dat leuke meisje achter de kassa met die vriendelijke ogen, jou als eerste letterlijk naar de strot vliegen als het moest. Ik denk dat de duistere krochten van iemands ziel, nog donkerder zijn dan men zelf vermoedt.
maandag 18 januari 2010 om 20:20
Yep Minny, die fucking albert heijn.
Ik denk dat mensen in het algemeen heel mooi rationeel denken enzo, en ow dat doen wij niet, wij zijn beschaafd. Ammenooitniet. Als je niets meer hebt dan blijft er vrij weinig over van de beschaving en gelden er andere regeltjes, namelijk die van de sterken en de zwakkeren.
Ik zou alles eten om te overleven, dat is mijn instinct.
Ik denk dat mensen in het algemeen heel mooi rationeel denken enzo, en ow dat doen wij niet, wij zijn beschaafd. Ammenooitniet. Als je niets meer hebt dan blijft er vrij weinig over van de beschaving en gelden er andere regeltjes, namelijk die van de sterken en de zwakkeren.
Ik zou alles eten om te overleven, dat is mijn instinct.
maandag 18 januari 2010 om 20:21
maandag 18 januari 2010 om 20:27