Crisis kannibalisme

18-01-2010 19:34 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je zit op een (voorheen) onbewoond eiland met allerlei soorten dieren en mensen (die je allemaal niet kende vantevoren). En je had de keuze, eten of verhongeren....wat zou je doen? Waar ligt je grens, als je maag helemaal leeg is, je verzwakt bent en je moet kiezen....sterven of eten? En nee, er zijn geen alternatieven. Geen kokosnoten, geen fruit, geen groente. Alleen dieren en mensen.

Eet je kat? Hond? Mens? Wat zou je wel en niet eten?

Ik? Ik zou denk ik alles eten, inclusief mens als het moest. Denk ik...maar wel nadat ik daadwerkelijk ieder dier had opgegeten dat er maar rondliep.

Zou jij alles eten?

Totaal aantal stemmen: 36

Ja, absoluut (44%)
Neen! (3%)
Alles behalve mens (17%)
Alles behalve een bepaald dier Geen stemmen
Ik denk het wel... (22%)
Ik denk het niet... (14%)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 januari 2010 @ 20:06:

[...]

Je zou niet voor de smakelijkst uitziende gaan? Of voor diegene waarvan de meeste mensen zouden kunnen eten?Nee, vind de groepsdynamiek dan veel belangrijker.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:qwertu schreef op 18 januari 2010 @ 19:53:

[...]

Dat ik mijn kind doodgewenst heb? Precies wat ik zeg. Ik heb tijdens mijn zwangerschap, toen het opeens kritiek werd, gewenst dat mijn kind dat in mijn buik zat héél snel zou sterven, in de hoop dat ik het zelf zou overleven. Echt vanuit de grond van mijn hart heb ik dat gehoopt.

Ah zo! Ik dacht al: welke situatie zou dat geweest zijn.

Jee, heftig hoor!

Maar inderdaad: uiteindelijk geldt toch de overlevingsdrang...

Er is nu een stuk op telegraaf.nl over de situatie in Haiti en plunderingen.

Mensen reageren daar alsof het monsters zijn, en dat je vooral geen geld moet geven, want aan zulke mensen moet je toch geen geld geven.

Hebben ze enig idee wat overlevingsdrang met je doet denk ik dan?

Volgens mij zouden we allemaal plunderen...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 januari 2010 @ 20:06:

[...]

Je zou niet voor de smakelijkst uitziende gaan? Of voor diegene waarvan de meeste mensen zouden kunnen eten?Hmmmmzz...daar zeg je zo wat. En als je te lang wacht, dan is degene die je eet ook nog eens sterk vermagerd. Plus, hoe minder mensen, hoe langer de voorraad aan dieren strekt. Misschien is het juist beter om eerst aan de mensen te beginnen.
[quote]Lys schreef op 18 januari 2010 @ 20:08:

[...]

Nee, vind de groepsdynamiek dan veel belangrijker. ;-)[/quote

Toch lijkt het me verstandiger om degene die het meest een padvinder benadert ( vuurtjes kunnen maken , hutjes bouwen , etc ) het langst over te laten. En degene met de smakelijkste dijen het eerst te eten. Dan maar géén gezellig Kumbaya bij het kanpvuur.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:minny schreef op 18 januari 2010 @ 20:02:

[...]

Hmmmmz....daar begin ik dus te twijfelen. Ik ben zeker in staat mens te eten...maar moord?! Ik weet het nog niet zo net.Moord ??? Ongeluk zit in een klein hoekje , zeker op een onbewoond eiland.
De eerste die het in zijn hoofd haalt om serieus kumbaya te gaan zingen, die gaat er aan.
Mèn, ik heb net mijn gitaar in de koffer gepleurd.

*vervangt 'm door een mondharmonica*
Ik denk dat als je als mens in die situatie terecht komt, dat er geen sprake meer is van rationeel denken of willen. Het is een kwestie van overleven en als dat betekend dat je iemand moet doden om zelf te overleven, dan vrees ik dat het gros het zal doen. De mensen die het niet doen zijn dan de "zwakkeren" en overleven het niet. Simpel gedrag, het recht van de sterkste overheerst en laten we eerlijk zijn, mensen zijn en blijven beesten met oerinstincten. Dat deze onderdrukt worden door de volle schappen bij de Albert Heijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Ik zou de eerste die kumbaya zou gaan zingen sowieso meteen opeten. Hoef ik niet voor op een eiland te zitten.
quote:minny schreef op 18 januari 2010 @ 20:10:

[...]

Hmmmmzz...daar zeg je zo wat. En als je te lang wacht, dan is degene die je eet ook nog eens sterk vermagerd. Plus, hoe minder mensen, hoe langer de voorraad aan dieren strekt. Misschien is het juist beter om eerst aan de mensen te beginnen.

Duh, eerst alle mensen eraan, met de sterkste beginnen, wel op een vuurtje roosteren want van rauw mensenvlees kan je enge ziektes krijgen.

Van de botjes, (ribben) kan je speren maken om de dieren te vangen.
Laat maar, ik heb mijn reis al geannuleerd....
[quote]duh, eerst alle mensen eraan, met de sterkste beginnen, wel op een vuurtje roosteren want van rauw mensenvlees kan je enge ziektes krijgen {/quote]

Dat is dus rationeel denken. Als het eten van mensenvlees je laatste optie is dan maakt het geen flikker uit dat je er racekak van krijgt
Aangezien ik me terugtrek (bij gebrek aan kumbaya-liefhebbers), jullie kunnen één groot persoon in een hok opsluiten, alles wat je niet lust aan die persoon voeren, vetmesten, dus et voila, wederom een lekkere snack.
Ghe, dus de Appie is er voor verantwoordelijk dat wel elkander niet opjagen en opvreten?

Ik denk dat heel veel mensen die zeggen dat ze het niet zouden doen, het wel zouden doen als het er op aan kwam. Wie weet waar men toe in staat is extreme situaties? Wie weet zou die aardige buurman ten tijde van oorlog wel een verrader zijn, al denkt hij zelf van niet. Of zou dat leuke meisje achter de kassa met die vriendelijke ogen, jou als eerste letterlijk naar de strot vliegen als het moest. Ik denk dat de duistere krochten van iemands ziel, nog donkerder zijn dan men zelf vermoedt.
quote:Iden schreef op 18 januari 2010 @ 20:13:

Ik zou de eerste die kumbaya zou gaan zingen sowieso meteen opeten. Hoef ik niet voor op een eiland te zitten.
Yep Minny, die fucking albert heijn.

Ik denk dat mensen in het algemeen heel mooi rationeel denken enzo, en ow dat doen wij niet, wij zijn beschaafd. Ammenooitniet. Als je niets meer hebt dan blijft er vrij weinig over van de beschaving en gelden er andere regeltjes, namelijk die van de sterken en de zwakkeren.

Ik zou alles eten om te overleven, dat is mijn instinct.
quote:Lys schreef op 18 januari 2010 @ 20:05:

[...]

Thanx, jij komt boven aan de lijst. Vanaf het eiland kun je toch niet checken of er nog familie van je leeft.Als jij voor je op vakantie gaat en schipbreuk lijdt geen familie meer hebt...
Ik ook. En eigenlijk vind ik het ook naief als iemand beweerd nooit een paard te zullen eten, maar nog liever te sterven van de honger. Wat een bull-shit.
Mens schijnt trouwens naar kip te smaken, heb ik vernomen. Maar dat lijkt me sterk aangezien ons vlees veel roder is dan dat van kip.
Dat is ook bullshit Minny. Rationeel gezien zullen deze mensen het niet doen maar deze mensen weten niet wat honger is.
Ik weet trouwens ook niet wat honger is gelukkig. Dat van die kip heb ik ook wel eens gehoord uit de mond van een of andere geflipte japanner die een vrouw had opgegeten
In geval van een onbewoond eiland zou ik gaan zwemmen.
Honger ken ik wel, maar niet de allesverterende honger die men in derde wereld landen kent.

Ik denk dat men in extreme omstandigheden heel anders reageert dan men zelf vaak verwacht. Dan heb ik het over oorlog, natuurrampen, schipbreuk....dergelijke dingen.
Zong hier iemand Kumbaya?! *Slijpt Messen*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven