Crockpot slow cooker succesrecepten

22-01-2017 20:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een Crockpot gekocht, beetje een impulsaankoop als ik eerlijk ben

Ik heb hem dus nog niet gebruikt, maar morgen ga ik een rundstoofpot doen en ik ben van plan om maaltijden te preppen voor in de vriezer, die ik er dan 's morgens in kan doen, zodat we (bijna) gelijk aan tafel kunnen bij thuiskomst.

Er is een hoop online te vinden gelukkig, maar mocht iemand succesrecepten hebben die goed te preppen zijn, dan lees ik die graag!
Gooi 'm in een impuls dan ook maar weer weg

Ik moest en zou er eentje hebben, maar heb er maar bar weinig mee gedaan.

Maar verlekker je vooral aan de foto's op Pinterest, daar staat een hoop lekkers
Ik gebruik mijn crockpot zeer regelmatig. Er zijn meerdere Facebook groepen voor inspiratie. Deze website staat ook vol met goede recepten
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Tot zover is de mijne goed voor pulled pork of pulled chicken. Wel heel erg lekker, dat dan weer wel :-)

Soep is ook wel voor herhaling vatbaar.

Rode kool is ook erg eetbaar.

Of stoofpeertjes.

Maar het traditionele ' aardappel - groente -vlees' idee is mij nog niet gelukt.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Kilo kipfilet met 3 potjes salsa (AH, bij de chips)

Rustig laten pruttelen, bij thuiskomst de kip even lostrekken.

Pulled chicken, lekker in een wrap met rucola ofzo.
Kilo sudderlappen even kruiden en aanbraden. Stuk of 4 uien in grove stukken ook even aanbakken.

Dit in de crockpot. Dan even een flesje donker bier bij het bakvet, en daarin 2 eetlepels appel/perenstroop oplossen.

Dit aan de kook brengen en bij het vlees/uien mengsel. Paar takjes tijm erbij, 3 blaadjes laurier, 3 kruidnagelen.

En bovenop een donkere boterham met mosterd er omgekeerd op leggen.

Hele dag laten sudderen op laagste stand. Zálig rundvlees.
Vooral voor stoofpotten en soep inderdaad.

Ik zit ook in die facebook groep en er staan best leuke recepten maar ik verbaas me regelmatig over die groep. Die mensen willen het ding voor alles gebruiken.
Neeee Star, zeg dat nou niet!

Ik zie mezelf al allemaal ziplockzakjes van de ikea vullen met groenten en vlees, en lekkere curries brouwen enzo. Mans werkuren zijn wat veranderd en waar we elke avond stipt om 6 uur aan tafel zaten, komen we nu vaak dan pas thuis en dan moet er dus nog gekookt worden, dus in theorie zou dit echt ideaal zijn.

Zal bovenstaande linkjes eens bekijken, bedankt.
Alle stoofdingen gaan prima in de pot. Goulash, hachee, Bolognese saus, kip recepten allemaal lekker. Je kunt beter kuppedijen dan kipfilet gebruiken en wees zuinig met water toevoegen .

Ik ben fan maar toch gebruik de pot veel te weinig. Gekocht om 's ochtends de pot aan te zetten en 's avonds lekker thuiskomen met het eten klaar. Ik vind het minder lekker als het niet eerst gebakken is, dus dan sta ik om 6 uur te snijden en te bakken met alle geuren tot gevolg. Ik ga niet douchen en dan koken want dan stink ik naar uien en knoflook op mijn werk, dus met mijn net uit bed hoofd sta ik dan achter fornuis. Je hebt dus ook dubbel afwas en je hele huis stinkt naar eten. Maar ondanks dat staat nu de Indische runderstoof af te koelen om ingevroren te worden.

Ik gebruik hem zeker nog wel en stoofvlees is nog nooit zo lekker geweest, maar ik had er gewoo meer gemak van verwacht.
Ik doe mijn best
Voor dat preppen bestaat ook een fb groep .

In de slowcooker gaat hier voornamelijk suddergerechten , pulled pork of chicken , erwtensoep, rijstepap, fudge
Ik maak er ook voornamelijk curry's en soepen en stoofvlees en tacovulling mee. Gebruik hem meer in de winter dan de zomer.

Vind best handig. Zou hem eigenlijk ook nog wat meer kunnen gebruiken maar zeker 1x per 2 weken , soms elke week. Vind de timer functie erg fijn.

Doe de boel aan en als je dan thuis komt is het klaar en warm.
Ja Senseo ik zie inderdaad best een hoop recepten waar je het eerst aan moet braden. Ik wil dus echt letterlijk een zakje leeg kunnen pleuren in dat ding en hem aanzetten. Anders schiet het inderdaad niet op nee.
Ik bedenk mij altijd 's ochtends/'s middags rond 12:00 dat ik iets wil slowcookeren, maar dan ben ik alweer te laat, aangezien ik het dan nog moet kopen, en het dan nog uren moet pruttelen. Zwaar irritant.

Maar wat hier van de week goed in de maak viel was slow cooker broccoli beef. Als je dit intikt op Pinterest zie je hem meteen staan.

Het mooie van dit recept is dat het een pleur in de pan zonder aanbraden-recept is.
Dat preppen neem ik me ook altijd voor maar dus nog nooit gedaan. Ik heb wel een 5,7liter dus als ik iets maak kunnen we er 5/6 keer van eten. Ook een soort preppen
Erwtensoep: heb ik zelf twee weken geleden voor de eerste keer gemaakt.

500 gr spliterwten

2 kleine uien

1 winterwortel

2 aardappelen

2 karbonades met bot

stukje spek

2 laurierblad

2bouillon blokjes

prei

Erwten onderin daarboven het vlees en groente..aanvullen tot het ruim onder water staat. Het laatste half uur een rookworst erbij..Heerlijk!!
Geeetver erwtensoep! Haha sorry Raccoon!

Ja zo prep ik ook hoor Dolfje, sta vaak op zondag een reuzepan bolognaise te maken of zo, 3 porties voor in de vriezer. Die van mij is ook 5,7 ltr inderdaad.

Oo die beef broccoli klinkt goed!
quote:Senseo schreef op 22 januari 2017 @ 20:47:

Alle stoofdingen gaan prima in de pot. Goulash, hachee, Bolognese saus, kip recepten allemaal lekker. Je kunt beter kuppedijen dan kipfilet gebruiken en wees zuinig met water toevoegen .

Ik ben fan maar toch gebruik de pot veel te weinig. Gekocht om 's ochtends de pot aan te zetten en 's avonds lekker thuiskomen met het eten klaar. Ik vind het minder lekker als het niet eerst gebakken is, dus dan sta ik om 6 uur te snijden en te bakken met alle geuren tot gevolg. Ik ga niet douchen en dan koken want dan stink ik naar uien en knoflook op mijn werk, dus met mijn net uit bed hoofd sta ik dan achter fornuis. Je hebt dus ook dubbel afwas en je hele huis stinkt naar eten. Maar ondanks dat staat nu de Indische runderstoof af te koelen om ingevroren te worden.

Ik gebruik hem zeker nog wel en stoofvlees is nog nooit zo lekker geweest, maar ik had er gewoo meer gemak van verwacht.

Precies dat is idd de reden waarom hij stof staat te vangen. Twee, zijn het er, w.o. een 6 liter pot.

Misschien dat de pot gevuld kan worden 's avonds na etenstijd, waarna hij de ijskast ingaat en 's morgens bij opstaan aangezet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik maak er stoofpotten in, soepen, chili, lasagne, pizza, gehaktbrood met aardappeltjes, van alles eigenlijk. Veel afkomstig van pinterest.

Kayotic kitchen heeft een aantal lekkere recepten voor de slowcooker, zoals roti en stoofpot met o.a. aardappels, kip en pindasaus.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Oh en ik sta om de zoveel tijd te snijden en aan te braden, vul de vriezer ermee en dan kan ik weer tijden vooruit. Ik ga niet voor mijn werk nog staan koken om dan na mijn werk niet te hoeven koken.
quote:OliviaMoore schreef op 22 januari 2017 @ 22:11:

Oh en ik sta om de zoveel tijd te snijden en aan te braden, vul de vriezer ermee en dan kan ik weer tijden vooruit. Ik ga niet voor mijn werk nog staan koken om dan na mijn werk niet te hoeven koken.Dat zijn dan best hoeveelheden die je invriest. Ik neem aan dat je niet alles invriest maar bepaalde gedeelten er 's morgens bijkiepert zoals blikken tomaten, mais e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 22 januari 2017 @ 22:26:

[...]

Dat zijn dan best hoeveelheden die je invriest. Ik neem aan dat je niet alles invriest maar bepaalde gedeelten er 's morgens bijkiepert zoals blikken tomaten, mais e.d.Nou, ik gooi zoveel mogelijk, vrijwel alles eigenlijk, al bij elkaar, en dat gaat prima. Ik haal 's avonds de zak uit de vriezer, die ontdooit grotendeels gedurende de nacht en dan zet ik voor ik vertrek de slowcooker aan. Ik heb er wel een met een uitgestelde timer, dat is wel erg handig.
quote:ainne schreef op 22 januari 2017 @ 20:51:

Ja Senseo ik zie inderdaad best een hoop recepten waar je het eerst aan moet braden. Ik wil dus echt letterlijk een zakje leeg kunnen pleuren in dat ding en hem aanzetten. Anders schiet het inderdaad niet op nee.De dingen die ik tot nu toe heb gemaakt heb ik niet eerst aangebraden en dat gaat gewoon ook prima
quote:OliviaMoore schreef op 22 januari 2017 @ 22:55:

[...]

Nou, ik gooi zoveel mogelijk, vrijwel alles eigenlijk, al bij elkaar, en dat gaat prima. Ik haal 's avonds de zak uit de vriezer, die ontdooit grotendeels gedurende de nacht en dan zet ik voor ik vertrek de slowcooker aan. Ik heb er wel een met een uitgestelde timer, dat is wel erg handig.

Dat is inderdaad precies hoe ik het zie. Alles, vlees, groenten, aardappels, inclusief kruiden klaar gesneden en wel in een ziplock. In de vriezer, 's avonds in de koelkast, 's morgens bij vertek in de crockpot. Aanbraden en dan invriezen is ook een idee inderdaad.

Dit idee:

Mijn stoofpot zit er nu in, ik zit op mijn werk. Hopelijk staat het huis niet af te branden inmiddels
quote:OliviaMoore schreef op 22 januari 2017 @ 22:09:

Kayotic kitchen heeft een aantal lekkere recepten voor de slowcooker, zoals roti en stoofpot met o.a. aardappels, kip en pindasaus.Haar recepten zien er inderdaad interessant uit! Heb nu de Chicken a l'Orange in mijn slowcooker zitten
Oh laat weten hoe die is, Couscous!

Ik heb ook wat recepten opgeslagen, die Thai chicken/potato en de Roti chicken.

Deze is ook handig trouwens: http://www.thirtyhandmade ... s-for-busy-weeknights.pdf

ps: mijn stoofpot maandag was perfect!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven