Culinair Amsterdam tips gevraagd.

02-09-2010 16:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Culinair Amsterdam ontdekken.

Ik heb maar 1 klein dingetje nodig in een winkel in Amsterdam en vind het zonde van de treinkosten om voor iets van 2,99 daar helemaal heen te gaan. Op de Nieuwmarkt "moet" ik zijn; http://www.amazingorienta ... tal-commodities-amsterdam

(ze hebben een online-shop maar volgens mij versturen ze net niet wat ik wil kopen)

Ik ben gek op aparte toko's, delicatesse zaken (mits betaalbaar) of andere leuke winkels waar je gewoon geweest moet zijn. An Sich ben ik niet op zoek naar keukenspullen, meer naar aparte dingen waar ik in de aankomende tijd iets mee kan maken qua ingredienten.

Ik heb alleen een probleem om ver te lopen dus het kan niet lukraak door heel Amsterdam zijn.

Dus ik moet iig bij de Nieuwmarkt zijn. De Dappermarkt of Albert Cuyp vind ik wel leuk (geen idee of dat allemaal bij elkaar ligt maar dat google ik nog wel).

Hebben jullie leuke zaakjes voor mij of voor anderen dat je zegt, daar moet je echt heen? Alsjeblieft een klein beetje betaalbaar en niet te ver weg van bovenstaande straten.
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 02-09-2010 16:38
Reden: Even iets duidelijker denk ik.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
de pittenkoning
of ben je juist meer op zoek naar zaakjes met eten?
Ja meer met eten. Ik heb verder niet echt iets op mijn lijstje om qua keukenspullen te kopen. Dat had ik wel duidelijker mogen vermelden. Zal ik zo nog even doen.

Nou wel willen maar even geen geld hihihi.
O ok. Ik vind peperwortel een heel leuk en lekker zaakje. Kun je de heerlijkste dingen kopen (traiteur)
Op de Zeedijk zitten een te gekke toko met vijf verdiepingen ofzoiets, erg leuk ! En vlak bij de Nieuwmarkt.
De Chinese supermarkt bij de Nieuwmarkt. En bij de Zeedijk zit idd ook een goede toko. Is ook allemaal op loopafstand van het CS. Verder de Albert Cuyp, daar heb je verschillende toko's.
Cum non tum age
MV, jij woont toch in de Zaan?

Waarom kom je nooit in Amsterdam?

Achter de Nieuwmarkt is de Chinese wijk, met toko's en alles erop en eraan. Ga je rond lunchtijd, dan zou ik gaan lunchen bij New King (tegenover de tempel op de Zeedijk) of - echt heel Chinees - dimsummen in de Anthonie Breedstraat - stukje doorlopen vanaf Nieuwmarkt. Zit je tussen de Chinese bustoeristen, ik vind het altijd heel leuk.

En koffie of thee aan het begin van de Zeedijk, in het Hofje. Het heet geloof ik het Hofje van Wijs. Stukje lekkere taart erbij en klaar ben je. Je kunt er ook lekkere koffie en thee kopen en leuke theepotjes.

Om te shoppen zijn natuurlijk die Chinese winkels geweldig. Enorme toko Dun Yong (geloof ik, zeg het uit mijn hoofd) of de supermarkt op de Geldersekade. Lekker neuzen tussen al die kruiden. Bij Dun Yong kun je ook mooie schalen en borden en fijne scherpe messen (onmisbaar in de keuken) kopen. En geheimzinnige pakjes en zakjes en blikjes... ik ben er gek op!

En dan door de Oude Hoogstraat terug naar het station. Dan kom je langs een hele fijne grote tweedehands boekwinkel met oude kookboeken... vind jij ook leuk!
Oh en als je iets sjieker wilt: Haarlemmerdijk en Haarlemmerstraat. Allemaal eetwinkeltjes die je in de bladen ziet. I-di-oot veel geld voor een ditje of een datje, maar wel lekker. Aanrader is Hollandaluz, een Spaanse winkel. En natuurlijk de olijfoliewinkel, halverwege de straat tegenover Harlem.
Appelsientje, ik heb meer dan 4 jaar bijna niet kunnen lopen dus half Amsterdam aflopen lukt me niet. Nog niet hoor. Vandaar dat ik echt zaakjes zoek dat jullie zeggen, daar moet je even kijken.

Ik ga alles even opschrijven en waar het ongeveer is. Waar ik woon hebben we wel veel turkse toko's dus vandaar dat ik iets anders leuk vind.

Ik heb van Thee een heerlijk Sushi kookboek gehad dus die chinese zaakjes bij de Nieuwmarkt kijk ik sowieso naar uit.

Maar leuke dingen zijn jullie al mee gekomen.
quote:japi schreef op 02 september 2010 @ 17:01:

Op de Zeedijk zitten een te gekke toko met vijf verdiepingen ofzoiets, erg leuk ! En vlak bij de Nieuwmarkt.Is dat een andere dan die van de link uit mijn OP?
quote:Appelsientje schreef op 02 september 2010 @ 17:20:

Om te shoppen zijn natuurlijk die Chinese winkels geweldig. Enorme toko Dun Yong (geloof ik, zeg het uit mijn hoofd) of de supermarkt op de Geldersekade. Lekker neuzen tussen al die kruiden. Bij Dun Yong kun je ook mooie schalen en borden en fijne scherpe messen (onmisbaar in de keuken) kopen. En geheimzinnige pakjes en zakjes en blikjes... ik ben er gek op!

En dan door de Oude Hoogstraat terug naar het station. Dan kom je langs een hele fijne grote tweedehands boekwinkel met oude kookboeken... vind jij ook leuk!Klinkt leuk, ga googlen waar het het precies zit.
Shit, zit nu zo te "lullen" hier dat mijn bladerdeegroos niet heel mooi meer is uit de oven. Nou ja, pech. Dan een minder mooie roos op de quiche. Even snel foto's maken voor het te donker is. Kom later hier weer terug.
Ja, is een andere:

Dun Yong
Wat Appelsientje dus zegt :-)
Ook op de Geldersekade, als je op de Nieuwmarkt staat met je rug richting het CS en met je gezicht zegmaar richting Waterlooplein, aan je linkerhand, zit een onooglijke winkel waar ze allerlei soorten verse vis verkopen. Maar dan echt vis waar je nog nooit van gehoord hebt . Even rondkijken is al super!

Verder zit er op de Zeedijk een Thaise snackbar, die schijnt goed te zijn. Misschien leuk om daar een hapje te snaaien als je toch in de buurt bent.
De Dappermarkt, de Cuyp en de Nieuwmarkt liggen een aardig stuk uit elkaar (min, 10 min fietsen), dus als je niet ver kunt lopen kun je beter 1 van de 3 kiezen denk ik, of tram 3 nemen, dan kom je iig bij de eerste 2 .

Op de Cuyp heb je de Peperbol, een erg fijne kruiden en specerijenwinkel, ze hebben ook leuk keukengereedschap en snoep.

Meestal staat er ook ergens een kraam met verse stroopwafels op de markt, zeer aan te raden! Het is wel redelijk toeristisch en Hollands allemaal...

Als je op zaterdag naar de Nieuwmarkt gaat kun je eventueel ook naar de boerenmarkt op de Noordermarkt gaan, maar dat is denk ik ook zo'n 25 min. lopen...

Hoop dat je er iets aan hebt, succes iig!
Meeuwig en Zn. op de Haarlemmerstraat. Heerlijke (olijf)oliën en azijn.

Hollandaluz, niet super goedkoop maar je hebt er de beste rauwe hammen en chorizo en veel Spaanse producten.

Casa Bocage, Portugese delicatesse winkel. De goedkoopste rode wijn die ze daar verkopen is geweldig.

Alles is in de Haarlemmerstraat (zijn veel leuke winkels daar). Zaterdag is er de Food Fair, ook erg leuk!
Op de Geldersekade heb je Wah Nam Hong, ook een Aziatische supermarkt met allemaal leuke onbekende zakjes en pakjes (leuk tot een bepaalde hoogte, van de gedachte kwal te eten word ik iig niet happy :s)

En op de Warmoesstraat zit Geels, een erg schattige koffie en thee winkel.
Oh, je mag m'n fiets lenen hoor ! Ik woon bij Haarlemmerplein, dus moet een mouw aan te passen zijn :-)
Ah wat lief Japi. Ik ga vanmiddag eerst eens de kaart erbij pakken want enerzijds heb ik het idee dat het zo dicht bij elkaar zit, anderzijds door jullie verhalen heb ik het idee dat ik het even verkeerd voor ogen zie. Ik lees wel leuke dingen allemaal.

Ik las van de week op internet dat Amsterdam het eerste zout winkeltje heeft. Met tig soorten zout. Nou gaat daar niet mijn interesse naar uit maar vond het leuk te lezen.

Ik vind Italiaanse/Spaanse/Griekse dingen leuk, van tapas tot ......

Chinese/japanse dingen, dingen die je in mijn dorp niet hebt. Op Turks gebied kan ik hier alle kanten op. Dus juist leuk om naar andere dingen te kijken.
MLV bij de Macro in A'dam heb je een aantal chinese groothandels, daar heb je alles wat je kunt bedenken op chinees,japans,indisch, vietnamees, thais en surinaams gebied.

Ik ga daar iedere maand heen voor verse en gedroogde kruiden, diepvriesspul, verse tropische groentes, drankjes etc etc etc. Je hoeft niet gelijk grote verpakkingen te kopen. Volgens mij is het met de trein Amstelstation en dan twee haltes met de bus. Het is niet zo gezellig als de zeedijk, maar als je alles onder een dak wilt en niet ver kan lopen is het een optie.
Ik zou zaterdag eens de haarlemmerstraat en -dijk overlopen. Deze straat staat om de eet/kookwinkeltjes bekend. Ze staan er met allerlei kraampjes met hun producten, kunt bij veel kraampjes ook eten en drinken. Staan genoeg tafels en stoelen, dus als je last van het lopen krijgt is dat een goed excuus om een drankje en een hapje te gaan doen

Hieronder de site van de Food Fair

http://www.haarlemmerstraat.eu/newfoodfair/index.html
Mona, ja die ken ik, maar moet je daar geen pasje hebben? Zoals bij de Macro?

Maar ik wil graag iets kopen bij die zaak op de Nieuwmarkt, ik kan ook vragen of ze het toevallig opsturen maar dat denk ik niet.

Vandaar dat ik dacht, kijken wat jullie voor leuke zaakjes weten in de buurt of in een buurt dat je zegt, daar moet je echt even heen. Ik zal de avond en dag erna wel kapot zijn maar vind het ook wel leuk zo te snuffelen in die zaakjes.

Ik schreef dat ik geen kookspullen nodig hebt, naja, je kan altijd wel leuke dingen gebruiken, maar wat ik nog niet heb is een leuke sushiset, ik zoek al een eeuwigheid op iets op MP, dus wie weet hebben ze daar iets goedkoops.
quote:Miek_ schreef op 03 september 2010 @ 11:54:

Ik zou zaterdag eens de haarlemmerstraat en -dijk overlopen. Deze straat staat om de eet/kookwinkeltjes bekend. Ze staan er met allerlei kraampjes met hun producten, kunt bij veel kraampjes ook eten en drinken. Staan genoeg tafels en stoelen, dus als je last van het lopen krijgt is dat een goed excuus om een drankje en een hapje te gaan doen

Hieronder de site van de Food Fair

http://www.haarlemmerstraat.eu/newfoodf ... ex.htmlDat ziet er leuk uit, maar dat is al morgen . Ik zou wel kunnen, maar ik heb nog alle tips van jullie op papier en met een plattegrond hoe ik waar kan komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven