De lekkerste toetjes!

16-03-2010 14:05 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om inspiratie op te doen en uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd wat jullie de lekkerste toetjes vinden (om zelf te maken). Recepten zijn zeer welkom, ik heb pas zelf tiramisu gemaakt (recept op aanvraag) hmmm.

Wat vinden jullie lekkere toetjes om zelf te maken voor alle gelegenheden? Alvast bedankt voor alle tips en recepten!

Deze was heel erg lekker;

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=612616&rq=spekkoek

(volgende keer gebruik ik meer van die speculaaskoek kruiden, het mocht van mij iets hoger op smaak worden gebracht)

Deze is ook heerlijk;

http://www.ah.nl/recepten ... 74&rq=frambozen+met+witte

lekker fris met een klein zoetje, hmmmm....
Broodpudding! Dat maakte mijn moeder vroeger wel eens en nu maak ik het zelf, heerlijk!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=413 ... oodpudding

Alleen maak ik het met rozijnen i.p.v. abrikozen.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ohww niet doen! Ik moet zo boodschappen doen en we leven op budget deze maand!
Ow heerlijk, tiramisu!

Ik hoef het recept niet, je mag me wel gewoon een stuk komen brengen?
Niet echt in de categorie culinair hoogstandje maar wel heel favoriet:

Griekse yoghurt van de Lidl (uit zo'n liter emmer...)

Handje walnoten

honing erover.

Yum
Chococakje met gesmolten chocolade erin, bolletje ijs erbij en klaar om te smullen!!

hmmmmm, krijg honger!!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hier nog een lekkere: wentelteefjes van suikerbrood.
Chocolademousse doet het altijd goed, chocoladecakejes met gesmolten witte chocolade ook.

Deze is ook heerlijk:

En als het geen chocolade mag zijn dan bananenloempia's met honing en vanilleijs.
...
quote:miss dubbelfriss schreef op 16 maart 2010 @ 14:24:

Chococakje met gesmolten chocolade erin, bolletje ijs erbij en klaar om te smullen!!

hmmmmm, krijg honger!!

Deze heb ik toevallig afgelopen weekend gemaakt, ze waren heerlijk

Gelukkig heb ik er nog twee in de vriezer staan, die gaan vanavond de oven in denk ik...

rabarbercrumble is ook een van mijn favorieten, gelukkig is het binnenkort weer rabarbertijd!

En natuurlijk een new york cheesecake, die ga ik komend weekend weer maken, want we krijgen eters. Hoera!
Ik ben eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig naar recepten van de chocolademousse en van de newyork cheesecake ;)
deze cheesecake is favoriet bij ons thuis, wel een beetje een klusje maar heeeeel erg de moeite waard. En met philadelphia dus
quote:lau72 schreef op 16 maart 2010 @ 15:56:

deze cheesecake is favoriet bij ons thuis, wel een beetje een klusje maar heeeeel erg de moeite waard. En met philadelphia dus Dankje, van't weekend is vriend jarig dus gelijk maar even uitproberen (ipv de standaard kwarktaart), lekker!
He Lau, dat is leuk! Die cheesecake heb ik ook al 2 keer gemaakt, echt heeeeeeerlijk. Enige bezwaar is de prijs.....

Ik wil nog een keer het recept even omrekenen naar een kleinere springvorm met een iets dunnere laag vulling, dan kun je 'm ook maken als toetje voor 4, bijvoorbeeld.
Lekker is ie he Sassafras

Ik heb ook wel eens halve hoeveelheid gemaakt, wel een beetje spelen met de oventijd, moet korter, volgens mij had ik uiteindelijk 10-15 minuten korter ofzo, was in ieder geval prima gelukt.
De cheesecake die Lau en ik bakken, komt van de receptensite van bbc good food en de Engelsen zijn meesters in toetjes. Nog twee heerlijkheden van deze website:

Een fantastische chocoladetaart en deze heerljke chocoladekoeken. Ook deze citroencake is simpel en heerlijk.
Eton Mess

Maak meringues (beetje zacht van binnen), klop slagroom zonder suiker, maar met vanille, en doe er frambozen ipv aardbeien in.

Het lekkerste toetje allertijden.
ook engels: sticky toffee pudding.

Heerlijk!!
o, en apple crumble.... heb ik bijna altijd gewoon in huis.

Boter, bloem ,suiker, kaneel en paar appels. Leuk als je onverwachts eters krijgt en iets lekker op tafel wilt zetten.
Hoe maak je die apple crumble, Star? Heerlijk lijkt me dat!

Mijn favoriete kant en klare toetje is vainilleslagroomvla van de Appie. Te lekker.
Oh, toetjes!!! Wat een fout topic dit zeg, ik ben dol op toetjes en lust bijna alles.

Een van mijn favorieten is deze Bosvruchten met gebakken room . Supersimpel en het ziet er mooi uit, te maken met allerlei soorten vruchten.
Hmmm, heb net van de helft van onderstaande berichten gekeken of ik alle ingredienten in huis had

Ik vind zelfgemaakte tiramisu ook heeerlijk, vooral die van mezelf Warme banaan uit de oven met een bolletje Ben & Jerry's en warme chocoladesaus, ook lekkerrrrr!
Ik kan trouwens ook heel blij worden van een schaaltje vanillevla met chocoladehagelslag erdoor Of vanillevla met een kwakje slagroom en besprenkelt met kaneel... of warme appel met vanillevla.

Of wat dachten jullie van warme, zelfgemaakte stoofpeertjes met vanillevla???
quote:Nijntje schreef op 16 maart 2010 @ 17:56:

Hoe maak je die apple crumble, Star? Heerlijk lijkt me dat!

Mijn favoriete kant en klare toetje is vainilleslagroomvla van de Appie. Te lekker.

Gewoon aantal appels schillen en in stukjes, in schaal doen en beetje kaneel eroverheen (je kan hier ook suiker overheen doen, maar aangezien er al veel suiker in de crumble-laag gaat doe ik dat meestal niet).

Vervolgens maak je de crumble; hoeveel precies dat meet ik nooit uit, maar het komt neer op gelijke delen bloem en suiker (ja, erg hè!!!) en iets minder dan een gelijk deel boter.

Dan ga je het met je vingers over elkaar wrijven en ontstaat er vanzelf een plakkerige crumble. Zolang het nog te droog is, is het nog niet goed.

Die strooi je over de appelstukjes. In de oven op 200 graden. Afhankelijk van de grootte van je schaal. Je ziet vanzelf wanneer je crumble mooi goudbruin (en knapperig) geworden is.

Kan eigenlijk niet mis gaan.

Om het helemaal lekker te maken; vers geklopte slagroom erbij met vanille-ijs! jammie, jammie!!
Ook een superlekkere crumble: met peer en gedroogde vijgen, alles in stukjes, verder het recept van Star10 maar dan zonder kaneel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven