de terugkerende pompoen vraag
zondag 21 oktober 2012 om 18:23
voor als je de pompoen zou willen gebruiken voor halloween oid, heb ik een hele handige uithol methode, waardoor je het vruchtvlees gewoon op kunt eten en heel veel werk is het niet!
Bij knutselwinkels/kunstenaarbenodigdheden winkels hebben ze mirettes, die gebruik je normaal om klei werkstukken uit te hollen. Je hebt ze met een draad en met een band. Die met die band moet je hebben. Zo'n ding:
Dus met een groot mes (broodmes) de kap eraf snijden, schuin naar binnen, en dan verder uithollen met de bandmirette!
Bij knutselwinkels/kunstenaarbenodigdheden winkels hebben ze mirettes, die gebruik je normaal om klei werkstukken uit te hollen. Je hebt ze met een draad en met een band. Die met die band moet je hebben. Zo'n ding:
Dus met een groot mes (broodmes) de kap eraf snijden, schuin naar binnen, en dan verder uithollen met de bandmirette!
zondag 21 oktober 2012 om 20:55
Voor de meeste gerechten (roosteren, roerbakken, curries en stoofpotjes etc) schil in pompoen niet, maar voor soepjes en pompoentaart wel, want dan word het gladder en dat vind ik in die gerechten lekkerder.
Ligt er trouwens ook een beetje aan hoe oud de pompoen is, in het seizoen is de schil nog wat zachter.
Ligt er trouwens ook een beetje aan hoe oud de pompoen is, in het seizoen is de schil nog wat zachter.
woensdag 24 oktober 2012 om 12:50
uiteindelijk heb ik de pompoen even in de oven gelegd en daarna in stukken gesneden
bewaard in een doosje en de volgende dag door de pasta saus
de saus heb ik wel wat langer laten doorkoken om de pompoen en schil helemaal zacht te krijgen
het was heerlijk!
heb gelukkig nog een pompoen, dus ga een nieuw recept zoeken
bewaard in een doosje en de volgende dag door de pasta saus
de saus heb ik wel wat langer laten doorkoken om de pompoen en schil helemaal zacht te krijgen
het was heerlijk!
heb gelukkig nog een pompoen, dus ga een nieuw recept zoeken