de terugkerende pompoen vraag

21-10-2012 16:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier op het forum geleerd dat je de schil niet van een pompoen af hoeft te halen.

Maar geldt dat nou alleen voor soep (dan gaat het toch nog door de keukenmachine)? Of ook als je stukjes pompoen door de pasta gooit?
voor als je de pompoen zou willen gebruiken voor halloween oid, heb ik een hele handige uithol methode, waardoor je het vruchtvlees gewoon op kunt eten en heel veel werk is het niet!

Bij knutselwinkels/kunstenaarbenodigdheden winkels hebben ze mirettes, die gebruik je normaal om klei werkstukken uit te hollen. Je hebt ze met een draad en met een band. Die met die band moet je hebben. Zo'n ding:

Dus met een groot mes (broodmes) de kap eraf snijden, schuin naar binnen, en dan verder uithollen met de bandmirette!
Waarom doet mijn plaatje het niet? Heb het wel aangevraagd... :(
Voor de meeste gerechten (roosteren, roerbakken, curries en stoofpotjes etc) schil in pompoen niet, maar voor soepjes en pompoentaart wel, want dan word het gladder en dat vind ik in die gerechten lekkerder.

Ligt er trouwens ook een beetje aan hoe oud de pompoen is, in het seizoen is de schil nog wat zachter.
uiteindelijk heb ik de pompoen even in de oven gelegd en daarna in stukken gesneden

bewaard in een doosje en de volgende dag door de pasta saus

de saus heb ik wel wat langer laten doorkoken om de pompoen en schil helemaal zacht te krijgen

het was heerlijk!

heb gelukkig nog een pompoen, dus ga een nieuw recept zoeken
Ik had laatst pastasaus van een ongeschilde oranje pompoen gemaakt maar Vriend vond de stukjes te hard en onprettig.

Schillen met een scherpe dunschiller gaat prima.
quote:Saartje84 schreef op 21 oktober 2012 @ 18:24:

Waarom doet mijn plaatje het niet? Heb het wel aangevraagd... :(Je hebt een http:// teveel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven