Dolce Gusto: ervaringen
donderdag 27 januari 2011 om 17:49
donderdag 27 januari 2011 om 17:54
Hele lekkere koffie, maar erg duur. Vind het apparaat niet heel handig in gebruik: je kunt (moet) zelf elke keer de hoeveelheid water 'instellen' door tijdig het hendeltje weer terug te zetten zeg maar, wat betekent dat je er altijd bij moet blijven staan als het water loopt. Verder maar 1 kopje koffie per keer (dus geen 2 zoals bv bij senseo). Bij cappuchino etc moet je de cups wisselen tussentijds. Cups kosten iets minder dan 5 euro voor 16 kopjes gewone koffie, of 8 kopjes (geloof ik) cappuchino.
Leuk voor af en toe een lekker kopje koffie voor jezelf en voor een vriendin, maar veel te duur (en onhandig) voor als er bv een grotere groep mensen is.
Zou liever voor een volautomaat gaan...
Leuk voor af en toe een lekker kopje koffie voor jezelf en voor een vriendin, maar veel te duur (en onhandig) voor als er bv een grotere groep mensen is.
Zou liever voor een volautomaat gaan...
donderdag 27 januari 2011 om 18:22
Prettig, makkelijk in de bediening, smakelijke koffie. Veel variaties mogelijk.
Misschien duur, maar ik betaal liever meer voor een kwaliteitsespresso bij mijn ontbijt dan een kwartje voor een bak slootwater zoals Senseo.
Ik wil geen andere meer. Ja, misschien een keer een échte met van dat glimmende chroom.
Misschien duur, maar ik betaal liever meer voor een kwaliteitsespresso bij mijn ontbijt dan een kwartje voor een bak slootwater zoals Senseo.
Ik wil geen andere meer. Ja, misschien een keer een échte met van dat glimmende chroom.
donderdag 27 januari 2011 om 18:31
Erg lekkere koffie! Het is even wennen om een kopje te zetten met het hendeltje (ik meet het vooraf af) en vooral als je met meerderre mensen bent is het niet makkelijk.
En een tip? Haal je cups in Duitsland, scheelt minstens 1,- per doosje. Daar hebben ze ook andere smaken dan hier in de supermarkt.
En een tip? Haal je cups in Duitsland, scheelt minstens 1,- per doosje. Daar hebben ze ook andere smaken dan hier in de supermarkt.
donderdag 27 januari 2011 om 18:38
Ik wil er heel graag 1, vind de koffie errug lekker (vooral de Latte Machiatto). Wel duur, maar dat heb ik er wel voor over. Ik heb nu een Senseo (die heb ik al een jaar of 10 - heb er inmiddels 3 versleten) en die vind ik ook nog steeds lekker.
Mijn schoonmoeder heeft er 1, dus daar drink ik het regelmatig. Meestal maakt zij het voor me, vandaag voor het eerst zelf gedaan en meteen fout.... Had het met koud water gedaan i.p.v. warm . Dan is het dus niet te drinken!
Mijn schoonmoeder heeft er 1, dus daar drink ik het regelmatig. Meestal maakt zij het voor me, vandaag voor het eerst zelf gedaan en meteen fout.... Had het met koud water gedaan i.p.v. warm . Dan is het dus niet te drinken!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
donderdag 27 januari 2011 om 18:43
donderdag 27 januari 2011 om 19:10
donderdag 27 januari 2011 om 19:14
Bij mij staat hij al zo'n jaar in de keuken. Het is even wennen om zelf de hoeveelheid water te bepalen. Je moet er dan immers bij blijven. En ja, de koffie is duur, zeker als je visite hebt.Tot op heden zeker geen spijt van mijn aankoop.
Ik heb toen de keuze gemaakt, omdat ik zelf af en toe een bakkie neem. Dus niet met sloten tegelijk koffie drink. Daarnaast vind ik het erg lekker om eens een ander smaakje te proberen. Latte Macchiato en de Ice Cappuccino zijn hier favoriet!
Ik heb toen de keuze gemaakt, omdat ik zelf af en toe een bakkie neem. Dus niet met sloten tegelijk koffie drink. Daarnaast vind ik het erg lekker om eens een ander smaakje te proberen. Latte Macchiato en de Ice Cappuccino zijn hier favoriet!
donderdag 27 januari 2011 om 19:23
Hier ook een dolce gusto.
We drinken niet veel koffie, dus de dolce gusto is ideaal. Voor bezoek maken we gewoon een pot koffie.
Ik vind em super, heerlijk die latte macciato en de café grande crema...
Als ie stuk zou gaan, komt er weer een nieuwe!
Ik weet niet waar je woont, maar zou je in de gelegenheid zijn om in Duitsland (kaufkand) te kunnen winkelen, daar zijn de cups zo'n 70 cent goedkoper en ze hebben meer smaken.
We drinken niet veel koffie, dus de dolce gusto is ideaal. Voor bezoek maken we gewoon een pot koffie.
Ik vind em super, heerlijk die latte macciato en de café grande crema...
Als ie stuk zou gaan, komt er weer een nieuwe!
Ik weet niet waar je woont, maar zou je in de gelegenheid zijn om in Duitsland (kaufkand) te kunnen winkelen, daar zijn de cups zo'n 70 cent goedkoper en ze hebben meer smaken.
donderdag 27 januari 2011 om 19:32
Als je het ervoor over hebt om ¤0,30 per kopje koffie neer te leggen is het een goede koop. Anders zou ik voor een volautomaat gaan. Die nieuwe van DeLonghi is zo geavanceerd dat je er zelfs warme melk mee kan tappen. In een handomdraai maak je heerlijke cappuccino's en latte machiatto's van verse bonen.
donderdag 27 januari 2011 om 21:17
Dank voor alle reacties. Het klinkt wel als een apparaat voor mij! Ik ben ook geen enorme koffiedrinker en heb dus wel wat geld over voor een lekkere cappuccino of latte, en dan maakt het ook niet uit als het wat duurder is. Kan me voorstellen dat als je sloten koffie drinkt, het wat duur is..
@deWareJacoba Hoe duur is zo'n DeLonghi apparaat?
@deWareJacoba Hoe duur is zo'n DeLonghi apparaat?
vrijdag 28 januari 2011 om 08:33