Doordeweeks eet inspiratie

24-11-2025 13:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stond op het punt een hellofresh abonnement af te sluiten voor nieuwe inspiratie maar vind het toch zonde van het geld. Eerdere ervaring waren ook dat porties echt verschilde qua grootte.

Wat eten jullie de komende week? Ik jat graag wat ideeën. Ik woon met partner en twee kinderen.

Wij eten, bedenk het vaak per dag maar verwacht dat deze het in ieder geval worden:
- groene curry met garnalen, zoete aardappel, boontjes, rijst en naan brood
- orzo met chorizo, tomaten en courgette
- magioni bloemkoolpizza beleggen

Moet nog boodschappen doen dus lees graag wat jullie eten!
Ik verzin in het weekend een paar dagen vooruit, waarbij ik uit ga van:
maandag aardappelen, dinsdag pasta, woensdag rijst. Dan ben ik de halve week vast door

Deze week wordt dat: vandaag een zuurkoolschotel, morgen verso pesto, kip en tomaten uit de oven, woensdag iets obv een boemboe van de toko.
Je kunt ook in het weekmenu-topic kijken ter inspiratie.

Ik ben iemand die graag dingen uit probeert dus elke week is anders. Wel maak ik op zondag een planning voor een dag of 4, en omdat ik altijd alles los koop, kan ik altijd nog wel wat wijzigen.

Ik haal veel inspiratie online, als ik iets zie dat me lekker lijkt sla ik het op en daar scroll ik dan op zondag wel eens doorheen. Of ik kijk wat in de bonus is en zoek daar recepten bij.
Vanwege een ongeluk op het werk loop ik voorlopig ziek thuis dus nu laat ik noodgedwongen de boodschappen thuisbezorgen.

De app van de appie heeft een leuke functie dat je maaltijden kunt plannen. En je kunt daar veel inspiratie op doen.

Ik bestel vaak voor 5 dagen boodschappen.
En dan verdeeld over de 5 dagen eten wij vaak.
2 dagen Aardappels groente vlees (net wat in de aanbieding is)
2 dagen nasi, of Chili con carne of spaghetti.
1 dag iets nieuws en anders bijvoorbeeld wraps of ovenschotel.

Ik moet zeggen dat wij echt wel zeker 3 a 4 in de week aardappelen groente en vlees eten. Omdat vriend en kind dat gewoon goed eten. Ik ben meer van de pasta.
Ik maak in het weekend een weekmenu, onder andere gebaseerd op de Bonus aanbiedingen. En dan bestel ik direct alle boodschappen voor die week. Deze week eten we:

Pompoencurry met rijst en naan
Pasta met paprikasaus en chorizo
Avg-tje
Quesadilla’s met maissoep
Broodje hamburger met salade
Mihoen met een loempia, eitje en kroepoek
Ik maak een weekmenu waar ik ook eerdere hellofresh recepten voor gebruik, deze kun je op hun site zo inzien. Ik heb hier een hele stapel liggen die uit eerdere boxen komen toen we nog wel een abonnement hadden. Ik vul deze aan met eigen recepten en doe 1 keer per week de boodschappen.
Net de boodschappen gehaald en vanavond wordt het hutspot met voor man boomstammetjes en voor mij een vleesvervanger.

Verder deze week:
- broodje (vega) hamburger met frites en sla
- wraps met (vega) kip en groente en zakje burritokruiden en wat creme fraiche
- udonnoedels met (vega) gehakt en groente. Dat is een recept ooit van Hello Fresh wat ik blijf maken.
Ik heb er wel een beetje een variant op gemaakt want al die verschillende sausjes niet exact zo in huis. En ik koop een zak gesneden groente. Maar de combi met tomatenpuree/gehakt/sesam is echt heel lekker.

Dit is het recept: https://www.hellofresh.nl/recipes/asian ... 0b880fcac2
Ik kijk per dag wat ik nog in huis heb en daar maak ik iets mee. Ga elke dag wel even naar de AH.

Vanavond wordt het een flatbread pizza kebab. Flatbread (een grote) met tomatensaus, kebabflakes, cherrytomaatjes en lente-uitje in de oven en dan wat ijsbergsla en een zelfgemaakt mintsausje van Griekse yoghurt erbij.

Ben ook erg fan van het insta viral gyoza recept. Kokosmelk in een ovenschaal, eetlepel rode currypasta erbij, wat sojasaus en/of sesamolie, gyoza’s erbij, spinazie of tomaatjes, vervolgens 20 min. in de oven, wat crispy chili olie erover en evt. gebakken uitjes.
Wat eten we hier vaak?

- een pastaschotel (half spaghetti half courgette) met pesto, spekblokjes en kerstomaatjes
- chili con carne (rundgehakt, paprika, tomaat, bonen en pikante tomatensaus) met (als ik tijd of zin heb) nog andere toevoegingen zoals guacamole, zure room, koriander, ...
- geregeld aardappelpuree met groenten onder (wortelpuree, broccolipuree, spinaziepuree) met een stukje vlees of vis
- wraps (kip, rauwe groenten, fruit zoals mango of appel en sausjes- op die manier worden hier behoorlijk veel groenten en fruit gegeten ;-) )
Per seizoen eten we anders.

Nu eten we regelmatig:

Bonen met rijst en (vega) gehakt - kruiden naar smaak.
Soms doe ik er een blik chilibonen in voor een extra kick.

Pulled pork uit de slowcooker met kool en wortel.

Pompoenstoof met linzen en chorizo (Jamie recept).

Pokebowl = hier altijd goed.

Soep met hamburger/patat.

Minestronesoep met veel groente en veel bonen (vega).

Diverse pasta's.
Bietjesstamppot met spekjes en een scheutje azijn.
Je kunt eindeloos variëren wat stamppotten betreft. Grote zak aardappelen in huis halen, en dan variëren met wat je lekker vindt.
Hier ligt altijd een zak snijbonen, pak zuurkool en zakken bietjes en wat pakken met gebakken spekjes.
Is ook nog vrij lang houdbaar .
Vandaag was het bloemkoolstampot met een runderbraadworst.
Morgen wordt het spinazie, gehaktballetjes ( die doe ik in de airfryer) en aardappelpuree ( kant en klaar.
Woensdag waarschijnlijk een vegetarische kaas-rondo met nog geen idee wat erbij.
Donderdag eet ik tussendoor op het werk een boterham en trekt man iets uit de diepvries.
Vrijdag komt picnic met alles voor erwtensoep te maken en we hebben nog een of ander focaccia oid in de diepvries.
Zaterdag en zondag nog geen idee.
Gisteren andijviestamppot
Vandaag AVG rookworst bloemkool

Morgen wraps met sla, avocado, bonenvulling.

Rest van de week weet ik ook nog niet. Mijn kind wil graag stoofvlees maar ik moet even kijken of ik daar tijd voor heb, zo ja dan met aardappelpuree en boontjes. Anders tartiflette met boontjes.
En een keer pannekoeken of 3 in de pan.
Ik maak ook altijd een planning voor zeker 4 dagen, meestal wel 5. Bestel dan alles aan de hand van de bonusaanbiedingen en de recepten die ik wil maken.

Vaak is het een dag :
* iets met aardappelen (stamppot, gebakken, gekookt etc), vlees en groenten.
* (volkoren-)pasta.
* oosters met mie/udon (meestal volkoren) etc
* oosters/curry/pokebowl met (zilvervlies-)rijst
* soep met brood
* diversen: plaattaart/wraps/stoofpot/ovenschotel/bonenschotel/tortilla etc
* in de zomer soms maaltijdsalade's

Sommige gerechten vegan, ik wil niet elke dag vlees eten en sommige gerechten maak ik meteen dubbel voor in de vriezer of voor drukke dagen dat er geen tijd is te koken.

Recepten zoek ik online op, app ze naar mezelf incl link. Was het lekker, dan komt ie in mijn gedeelde notities zodat we het vaker kunnen maken. Was het oke, maar moesten er bijvoorbeeld meer kruiden in naar onze smaak, zet ik dat er meteen bij in de notities.

Deze week eten wij:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... rrytomaten
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ofpeertjes
https://fodmapfoodies.nl/recipe-items/g ... ga-gehakt/
https://www.kokenmetkarin.nl/2023/01/25 ... oedelsoep/
https://ohmyfoodness.nl/cannelloni-met- ... -spinazie/
Moet nog iets met rijst verzinnen ;-)
Wat een bijzondere standaard maaltijden heeft iedereen! Hier is het niet zo spannend. Drie dagen per week Hello Fresh. Op de andere dagen, pastasalade, poke bowl, AGV met gebakken aardappels of uit de air fryer, andijvie- of boerenkoolstamppot, ceasar salade, flatbread met pesto, parmaham, rucola en burrata, spring rolls.
Vandaag gehaktbal, rode kool met appeltjes en gebakken aardappels
Morgen pasta met courgette in citroen mascarpone saus
Woensdag/ donderdag nog geen idee, wordt door werk geregeld
Vrijdag varkenshaas stroganoff
Van het weekend warm ik nog wat pompoensoep op uit de vriezer dat ik eerder heb gemaakt met wat stokbrood en wat smeersels.
Daarna zien we wel weer.
KamilleT schreef:
24-11-2025 20:22
Wat een bijzondere standaard maaltijden heeft iedereen! Hier is het niet zo spannend. Drie dagen per week Hello Fresh. Op de andere dagen, pastasalade, poke bowl, AGV met gebakken aardappels of uit de air fryer, andijvie- of boerenkoolstamppot, ceasar salade, flatbread met pesto, parmaham, rucola en burrata, spring rolls.

Ik heb wel vaste gewoontes maar daar binnen is nog veel te variëren.

Maandag altijd iets met agv, heb ik de tijd voor wat uitgebreiders
Dinsdag altijd iets met pasta, want iedereen werkt op dinsdag en er wordt in de avond weer gesport. Vaak komt jongste even eten.
Woensdag weer agv. Vaak vis, met gebakken aardappel. Voorgekookt gekocht.
Donderdag iets met rijst.

Op maandag haal ik alles voor vier dagen vooruit. Door de vaste soorten maaltijden per dag is het vrij makkelijk geworden om te plannen en gevarieerd te eten.
Vrijdag doet man de boodschappen en verzint dan zelf wat het wordt. Zaterdag en zondag zien we op de dag zelf wel.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Hier naar gelang het aanbod 2 of 3 keer per week Hello Fresh.
Daarnaast vaak recepten of naaltijdboxen van Picnic of AH.

Voor deze week in huis bami (vanavond gegeten), lasagne, kip met spruitjes. Later deze week nog een AH bestelling met daarin een kip ovenschotel en salade.
Ik ben fan van aardappelgratins. Gaat supersnel, keukenmachine maakt razendsnel plakjes. De oven doet de rest van het werk.
Het is alleen niet zo heel erg gezond aangezien ik er ook veel kaas bovenop doe.

We eten ook vaak (volkoren) pasta. Met zalm bijvoorbeeld en wat cherry tomaten en pijnboompitten.
Of pasta met gamba’s.
Venusss schreef:
24-11-2025 20:22
Ik maak ook altijd een planning voor zeker 4 dagen, meestal wel 5. Bestel dan alles aan de hand van de bonusaanbiedingen en de recepten die ik wil maken.

Vaak is het een dag :
* iets met aardappelen (stamppot, gebakken, gekookt etc), vlees en groenten.
* (volkoren-)pasta.
* oosters met mie/udon (meestal volkoren) etc
* oosters/curry/pokebowl met (zilvervlies-)rijst
* soep met brood
* diversen: plaattaart/wraps/stoofpot/ovenschotel/bonenschotel/tortilla etc
* in de zomer soms maaltijdsalade's

Sommige gerechten vegan, ik wil niet elke dag vlees eten en sommige gerechten maak ik meteen dubbel voor in de vriezer of voor drukke dagen dat er geen tijd is te koken.

Recepten zoek ik online op, app ze naar mezelf incl link. Was het lekker, dan komt ie in mijn gedeelde notities zodat we het vaker kunnen maken. Was het oke, maar moesten er bijvoorbeeld meer kruiden in naar onze smaak, zet ik dat er meteen bij in de notities.

Deze week eten wij:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... rrytomaten
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ofpeertjes
https://fodmapfoodies.nl/recipe-items/g ... ga-gehakt/
https://www.kokenmetkarin.nl/2023/01/25 ... oedelsoep/
https://ohmyfoodness.nl/cannelloni-met- ... -spinazie/
Moet nog iets met rijst verzinnen ;-)
Oh die recepten zien er lekker uit, ga ik ook eens wat van maken. Bedankt voor de inspiratie

Ik plan mijn maaltijden meestal voor een week vooruit ongeveer. Kan er wel van afwijken hoor.
Vaak kijk ik eerst wat er in de bonus is en wat ik daarmee kan maken. Als de vriezer leeg moet dan maak ik maaltijden met wat er in zit.
Ik moet glutenvrij en melkvrij eten dus soms is het puzzelen en eten we nu iets meer aardappelen dan voorheen.
In de winter graag stampotten. Zoals zuurkool, boerenkool , andijvie ( en iets mindere mate hutspot)

En dag je met avg is ook lekker. Meestal wel aardappels uit de airfryer zonder olie. Of een baketray met verschillende groenten. Of een gezonde variatie kapsalon ( met zoete aardappel, kipgehakt, sla , tomaat en yoghurtsausje

Ik hou van wraps al dan niet met rauwkost of bv in de vorm van een burrit0 of quesedilla;s Maar een echt lekkere glutenvrij nog niet gevonden en ook nog niet “het” recept gevonden om zelf te maken. Probeer iedere week wel een nieuw recept :proud:

Rijst met orangechicken, beef teriyaki, kipteriyaki, nasi goreng, of een curry.

Ieder week wel een keer pasta en/ of gnocchi. Maar dan moet ik dus apart koken of we eten allemaal glutenvrij.

We hebben iedere week een eter en die zei vorige week dat het de eerste keer was dat ze bij ons iets at dat ze in 2,5 jaar tijd al een keer gegeten had bij ons…verder hadden we ( onbewust) haar schijnbaar nog nooit iets hetzelfde voorgezet :-D

Vind het dus ook wel leuk om hier inspiratie op te doen.
Ik plan voor 6 dagen en bestel via Crisp. Paar dingen haal ik nog bij de Jumbo. Op vrijdag, dag 7, is man de bedenker en organisator. Koken doen we wel om en om. Voor de maandag tot en met donderdag plan ik meestal 2 keer pasta, 1 keer rijst en 1 keer iets als soep met stokbrood, vega shoarma in pita met veel rauwkost, stamppot. In het weekend kook ik graag uitgebreider en probeer ik nieuwe recepten uit.
Deze week eten we rijst met prei, wortel en tauge met nasikruiden, pasta putanesca met ui, tomatenblokjes, knoflook, kappertjes, zongedroogde tomaten, zwarte olijven en vega gehakt. Vega stamppot met wortelen, aardappelen, ui, paprika en mais. En pasta met courgette, mascarpone en citroenschil.
Ik maak ook vaak een sajoer boontjes met gember en kokosmelk en kokosrasp en sambal. En een pastasaus met prei, tomatenblokjes, vega gehakt en brie.
Graag gedaan, love2dance!

KamilleT, valt echt mee hoor. Ik heb natuurlijk inmiddels heel veel recepten opgeslagen, dus daar kies ik dan gewoon iets uit. Of ik zoek nieuwe als ik zin heb in wat nieuws. Ik bouw recepten ook gerust om als ik vind dat het teveel tijd kost/ teveel kcal bevat, chatgtp is daar superhandig voor.
Daarnaast ga ik pas eind van de morgen naar mijn werk en dan heb ik vaak al veel voorbereid voor het eten, dat helpt ook :)

Hello Fresh zijn wij mee gestopt toen ik wat meer op de kcal wilde gaan letten, veel maaltijden van HF zijn nogal calorierijk ( buiten dat HF ook best prijzig is).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven