Een keer iets anders voor de lunch

04-10-2019 09:53 51 berichten
Ik heb momenteel een nieuwe opdracht bij een niet nader te noemen bedrijf. Ze hebben een mooi bedrijfsrestaurant maar extreem duur. Een belegd broodje is zo 5,50. Kortom, dat wilde ik anders doen en sindsdien neem ik de eigen bammetjes gewoon mee. Scheelt enorm in de kosten. Maar ik word inmiddels een beetje suf van de bammetjes kaas en ham en mijn dagelijkse appeltje dus zoek ik andere lekkere dingen die ik de avond van de voren al kan klaarmaken en meenemen. Op pastasalade na lust ik werkelijk alles (vraag me niet waarom maar ik krijg koude pasta echt niet weg). Dus ik sta open voor (gezonde) alternatieven!!

Er is geen magnetron overigens. Dus iets maken en opwarmen kan helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
04-10-2019 10:07
Overigens vind ik een belegde baguette voor €5,50 niet zoveel hoor.
Ik wil alleen zeggen dat het toch geen schrikbarende prijzen zijn.
Nou, voor een bedrijfsrestaurant vind ik het wel veel. Zit ik in een mooi restaurant of eetcafe, sfeervol ingericht, bordje mooi opgemaakt of op een gezellig terras en met leuk gezelschap dan heb ik het er voor over, maar dan zit je ook niet gebonden aan een half uur of drie kwartier en dan hop weer verder.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
LAgirl82 schreef:
04-10-2019 10:07
Overigens vind ik een belegde baguette voor €5,50 niet zoveel hoor.
Maar ik snap wel dat je dat niet elke dag wil eten, dat zou ik ook niet doen. Ze kunnen ook veel calorieën bevatten ect. en er zijn gezondere alternatieven.
Ik wil alleen zeggen dat het toch geen schrikbarende prijzen zijn.
Ik vind het best duur, vergelijkbaar met een broodjeszaak.
Als je 5x per week 5,50 kwijt bent aan je lunch is dat best veel - zeker als je de topics leest waarbij mensen meer dan 100 euro per week aan de supermarkt al vrij veel vinden.
Alle reacties Link kopieren
En Cup A Soup, bakjes met pasta (tot de rand vullen met kokend water, roeren, 3 min wachten 👍🏼)
Die heb je ook in risotto, rijst enz.
Peponi schreef:
04-10-2019 10:06
of ik moet gewoon een grotere trommel ergens vinden.
Of je doet 2 broodjes los in een zakje
-jolijn- schreef:
04-10-2019 10:13
Ik vind het best duur, vergelijkbaar met een broodjeszaak.
Als je 5x per week 5,50 kwijt bent aan je lunch is dat best veel - zeker als je de topics leest waarbij mensen meer dan 100 euro per week aan de supermarkt al vrij veel vinden.
Ik heb ook echt niet genoeg aan 1 broodje voor de hele dag. lijkt me onbetaalbaar.
Salade met koude aardappel, kip / vis / ei / tofu.

Tortilla (als in eierschotel)

Wraps

In de zomer: koude gazpacho / salmorejo

Restje avondeten (niet op koelkasttemperatuur, maar op kamertemperatuur vind ik het meeste eten nog wel gewoon 'koud' lekker)

Sandwich met gebakken spek (kant en klaar te kopen), sla en tomaat en mayo (BLT)

Broodjes met mozzerella / tomaat / pesto

Ik heb trouwens op bol.com zo'n container gekocht waar je eten warm in kunt bewaren. Een soort extra brede thermos. Dat is misschien ook nog een idee. Het hield het eten niet heet, maar wel tussen heet en kamertemperatuur in.
Alle reacties Link kopieren
Koude quinoa met stukjes tomaat en komkommer, evt mais, wat olijfolie en peper en zout. Ik vind een slaatje met sla ook niet genoeg dus eigenlijk salade maken maar quinoa ipv sla ;).
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
04-10-2019 10:07
Hoezo? Een goed gevulde salade met gerookte kip, tonijn of een ei, wat noten etc. Stukje brood of cracker erbij.
Dat is echt niet minder dan een paar boterhammen met kaas en een appel.

Eens. Juist de kip, vis, ei, geitenkaas, noten, avocado en dergelijke vullen een salade. Op een bakje pure rauwkost met sla, tomaat, wortel en magere dressing zou ik het ook niet redden :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
04-10-2019 10:17
Eens. Juist de kip, vis, ei, geitenkaas, noten, avocado en dergelijke vullen een salade. Op een bakje pure rauwkost met sla, tomaat, wortel en magere dressing zou ik het ook niet redden :)
De avocado was ik nog vergeten!
Rosalind schreef:
04-10-2019 10:07
Hoezo? Een goed gevulde salade met gerookte kip, tonijn of een ei, wat noten etc. Stukje brood of cracker erbij.
Dat is echt niet minder dan een paar boterhammen met kaas en een appel.
klopt, maar dan moet ik een grotere trommel kopen even. Dan heb ik er genoeg aan.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-10-2019 09:57
gehaktbal met saus

Op dierendag? Een dagje vegetarisch kan toch wel?
Gisselle schreef:
04-10-2019 10:41
Op dierendag? Een dagje vegetarisch kan toch wel?


:roll:

Denk niet dat ze het vandaag gaat eten.
LAgirl82 schreef:
04-10-2019 10:51
:roll:

Denk niet dat ze het vandaag gaat eten.
Vandaag zitten we aan de bammetjes met kaas. De katten krijgen vanavond wel wat lekkers iets met tonijn en venusschelpen. Die krengen weigeren vegetarisch te vreten .
Pistolets met carpaccio, Franse kaas, gehaktbal, gebakken kipfilet, ei,
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
04-10-2019 10:13
Of je doet 2 broodjes los in een zakje

Of je koopt nog een lunchbox.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
04-10-2019 10:03
Belegde pannekoeken
Wraps
Gewone salade
Groente muffins
Kwark met noten zaden pitten en fruit
Brood met sla ei kipfilet en tomaat en komkommer
Brood met pindakaas

Een banaan,mandarijn of een peer in plaats van die appel.
Variatie in je brood- bolletjes, hard en zacht, maisbrood, Focaccia etc
Omelet
Eet container kopen en je eigen soep meenemen. Blijft geheid 4 a 5 uur warm als je hem thuis van te voren opwarmt. Kan ook goed met ander eten zoals Nasi bijv. En zo kun je toch warm eten
Peponi schreef:
04-10-2019 10:30
klopt, maar dan moet ik een grotere trommel kopen even. Dan heb ik er genoeg aan.
Salade mee in een bakje.

Voor sausjes: bakjes van Lock&Lock. Die lekken ècht niet.

Je boterhammen met kaas in een foodwrap. Neemt minder ruimte in dan een broodtrommel.
https://www.greenjump.nl/Product/Eten-e ... s/Foodwrap
Keep Leaf Foodwrap om te gebruiken ipv folie. Pak je brood of fruit enzo eenvoudig in en daarna is het meteen een soort bordje om het op te eten. Eenvoudig wasbaar, licht en ideaal voor op school en onderweg.
https://www.ecomondo.nl/winkel/bocnroll-sandwich-wrap/
Nee, ik heb geen aandelen.
Die wraps zijn ideaal, ook voor kinderen die lunch meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
04-10-2019 10:06
of ik moet gewoon een grotere trommel ergens vinden.
Bento lunchboxen zat op Aliexpress!
Alle reacties Link kopieren
Denk ik te simpel als ik zeg probeer eens ander beleg? Ik neem ook iedere dag brood mee, maar de ene keer met hummus, de andere keer met avocado (doe ik er vers op) dan weer kaas, dan weer selleriesalade. Of vind je dat niet afwisselend genoeg?
Koeltasje en zo'n yoghurt beker met lepel van de hema. Salade/fruitbox kopen en je kan heel vak wat anders meenemen.
Gisselle schreef:
04-10-2019 10:41
Op dierendag? Een dagje vegetarisch kan toch wel?
Ik eet alle dagen vegetarisch, maar wat een gebemoei zeg.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
04-10-2019 10:06
Ik ben overigens eerder wat te licht dan te zwaar. Met gezond bedoel ik dus niet dat ik af moet vallen maar dat ik mijn broodnodige elementen e.d. binnenkrijg.
Een bagel (die ligt echt zwaar op de maag) met zuivelspread, gerookte zalm en wakame.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Soep in zo een thermos kom of gewoon op kamer tempratuur

Bulgar/quinoa/couscous/noodle ''salade''

Groente en tofu bijv geroosterd/gegrild/gewokt of gewoon gestoomd/gekookt, zoete aardappel is ook prima op kamer tempratuur. Kun je nog een dressing/dipje bij maken.

Left over van het avond eten

overnight oats met noten/zaden, fruit etc

Crackers met avocado en cherry tomaatjes, pas op werk aansnijden en beleggen
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik een Stanl€y food jar gekocht. Eten blijft 12 uur warm of koud erin.

Tegenwoordig neem ik dus soep mee. Kommetje verwarm ik even met heet theewater voordat ik de soep erin doe. Ik hou van erg hete soep...

Deze heb ik:
https://www.bol.com/nl/p/stanley-advent ... 069453032/
esther55 wijzigde dit bericht op 06-10-2019 02:12
22.97% gewijzigd
esther55 schreef:
06-10-2019 01:55
Hier heb ik een Stanl€y food jar gekocht. Eten blijft 12 uur warm of koud erin.

Tegenwoordig neem ik dus soep mee. Kommetje verwarm ik even met heet theewater voordat ik de soep erin doe. Ik hou van erg hete soep...
Die heb ik ook. Ideaal ding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven