Eerste échte kookboek

07-05-2012 17:39 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het oefenen met koken, maar heb toch wat hulp nodig. Kan iemand mij een goed, makkelijk (maar niet te makkelijk) beginners kookboek adviseren met lekkere recepten?
Is dit iets?

http://www.bol.com/nl/p/beginners-kookboek/666774773/
ik vind het basiskookboek van de grootste supermarkt van nederland (weet niet of je de naam mag noeme hier) een hele fijne.
noemen
Het Libelle Margriet basiskookboek. Briljant!
anoniem_113597 wijzigde dit bericht op 07-05-2012 17:54
Reden: verkeerde vrouwenblad
% gewijzigd
Rudolf van Veen heeft fijne kookboeken met vrij makkelijke (maar minder makkelijke) recepten
Het Margriet kookboek?

Daar staat echt alles in, hoelang je aardappels moet koken en de groenten etc. Is wel superoud en geen hippe gerechten (hoewel, heel retro denk ik) maar als je nog niet kan koken dan ga je daar zeker de basis mee leren.
This is not kosher!
Dat is het juist. Die basis dingen lukken me allemaal wel. Nu gaat het meer om de wat uitgebreidere, specialere gerechten. Ik zoek een boek waardoor ik wat beter leer welke specerijen lekker bij elkaar zijn, welke ingrediënten een goede of slechte combinatie zijn, etc.
Niks geen boeken, gewoon uitproberen.

Koken doe je op gevoel, niet van een recept.
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd en op gevoel koken werkt voor mij nu nog niet. Ik ben nog echt een beginner wat betreft speciaal koken en heb dus echt een hulpmiddel nodig.
Jamie Oliver is ook leuk en duidelijk
quote:bammetjebamie schreef op 07 mei 2012 @ 17:47:

Wat een totale onzin.

Als je al niet eens weet wat je wil maken, laat staan hoe, ingrediënten, hoeveelheden, kooktijd. Dan hou je vooral een hongergevoel over, zeg maar.
12 Maanden Lekker Eten - Albert Heijn! Klinkt raar, maar is fantastisch!

http://webwinkel.ah.nl/product/AH/16194 ... 12+maanden
TO, je zou eens naar de kringloopwinkel moeten gaan, daar staan veel kookboeken! Ook bijvoorbeeld het basiskoekboek van Blue Band kom ik daar heel vaak tegen. Voor een paar euro heb je de leukste kookboeken!

Ik haal mijn recepten altijd van de website van Albert Heijn.

Kijk maar eens op deze link.

Als je ingeeft wat het moet zijn (hoofdgerecht bijvoorbeeld), dan kan je onderaan 'snel' of 'kinderkoken' ingeven, dan krijg je leuke, lekkere en eenvoudige recepten.

Succes!
De Larousse.
verba volant, scripta manent.
quote:littlemissvixen schreef op 07 mei 2012 @ 17:53:

12 Maanden Lekker Eten - Albert Heijn! Klinkt raar, maar is fantastisch!

http://webwinkel.ah.nl/product/AH/16194 ... +maandenEn dit is een kookboek dat zonder pakjes van Knorr o.i.d. werkt? Wil graag leren koken met verse ingrediënten en geen pakjes. Ken de losse recepten van de AH en die werken hier wel vaak mee.
Als je van vers houdt zijn de kookboeken van Jamie Oliver misschien wel een goeie!
Zelf kookschrift samenstellen vanuit de site van AH inderdaad. Kun je op je eigen smaak/ niveau samenstellen en je recepten overal raadplegen. Handig, want je hebt ook meteen een boodschappenlijstje. Kan zelfs op je telefoon, altijd bij de hand, ideaal.
quote:charlottecharles schreef op 07 mei 2012 @ 17:55:

TO, je zou eens naar de kringloopwinkel moeten gaan, daar staan veel kookboeken! Ook bijvoorbeeld het basiskoekboek van Blue Band kom ik daar heel vaak tegen. Voor een paar euro heb je de leukste kookboeken!

Ik haal mijn recepten altijd van de website van Albert Heijn.

Kijk maar eens op deze link.

Als je ingeeft wat het moet zijn (hoofdgerecht bijvoorbeeld), dan kan je onderaan 'snel' of 'kinderkoken' ingeven, dan krijg je leuke, lekkere en eenvoudige recepten.

Succes!

Bedankt voor de tip van de kringloopwinkel! Ga ik snel eens opzoeken!

Ken de site van de AH inderdaad, maar ben meer opzoek naar iets waardoor ik ook zelf lekker pastasaus leer maken enzo.
Jamie Oliver is een vieze kledder, je hebt waarschijnlijk meer aan de oubollige kookboeken die destijds werden uitgegeven door Libelle en Margriet, dan doe je, voorzover ik weet want ik heb ze weggedaan omdat ik op een ander niveau kook, ook nog wat warenkennis op.
quote:bammetjebamie schreef op 07 mei 2012 @ 17:47:

Ik kook nu zo'n 10 jaar, maar nog altijd moet ik de achterkant lezen als ik een Knorr wereldgerecht heb.

Of bij macaroni hoeveel water er bij de mix moet.

Ik kan dus echt niet op gevoel koken.
Ik heb van huis uit ook helemaal niet leren koken (en weinig meegekregen op culinair gebied) dus als ik iets nieuws wil uitproberen, kies ik meestal een bepaald ingrediënt wat ik nog nooit op heb of waar ik zin in heb, google recept + ingrediënt en kies dan het recept wat me het lekkerste lijkt of ik combineer ze.
van mijn moeder ken ik het Haagse kookboek, staat echt van alles in, van basics tot ingewikkelder dingen,maar weet niet of het nog bestaat.
Haha het enige kookboek dat ik heb is toevallig van Jamie Oliver (gekregen) en ik blader er geregeld doorheen om inspiratie op te doen, maar om eerlijk te zijn nooit een recept gemaakt.
quote:truffelmaffia schreef op 07 mei 2012 @ 18:03:

[...]

Ik kook nu zo'n 10 jaar, maar nog altijd moet ik de achterkant lezen als ik een Knorr wereldgerecht heb.

Of bij macaroni hoeveel water er bij de mix moet.

Ik kan dus echt niet op gevoel koken.Wie uit pakjes kookt kan niet koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven