Eieren

01-08-2017 16:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat gedoe met die eieren maakt me toch wel een beetje bezorgd!

Durf jij nog eieren te kopen en eten?
Ja hoor, geen probleem.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik las net dat ze al de eieren sinds 22 juli aan het terugroepen zijn. Kans is dus al kleiner dat je ze hebt gegeten.
Dit is mijn motto
Ja hoor! Vanmorgen nog lekker gegeten. De codes van de schadelijke eieren zijn bekend gemaakt en je kan het daarom zo controleren.
Tja dat is een goede vraag. Wat ik hier in de koelkast heb staan, heeft gelukkig een andere code. Maar ze zijn nog aan het testen dus wie weet, staat die code er morgen ineens ook bij. En kun je bijv voor 22 juli een verkeerd ei hebben gegeten zonder dit te merken en kan het dan nog kwaad etc?
Net een doosje gehaald.
happyapple schreef:
01-08-2017 16:16
Tja dat is een goede vraag. Wat ik hier in de koelkast heb staan, heeft gelukkig een andere code. Maar ze zijn nog aan het testen dus wie weet, staat die code er morgen ineens ook bij. En kun je bijv voor 22 juli een verkeerd ei hebben gegeten zonder dit te merken en kan het dan nog kwaad etc?
Wanneer ik verder lees op een medische pagina is dat het lichaam de stof verwijdert na een week. Het gaat ook om lage doseringen.
Mocht je hem al hebben gegeten dan had je het nu al gemerkt.
Dit is mijn motto
Ja hoor, codes gecheckt en ok bevonden, dus die gaan straks gewoon op de bami.
Eet smakelijk :proud:
Dit is mijn motto
Heb net omdat ik bij de koelkast stond en de eieren zag staan even gekeken naar het nummer. De eieren hadden een ander nummer. Maar ik had vorige week eieren op van een ander doosje dus wie weet heb ik toch een slecht ei op maar niks gemerkt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 09:38
Reden: ivm spam
96.74% gewijzigd
@andre,
Buiten de koelkast! anders nemen eieren de geur op van wat er in de koelkast staat
@zozoe waar heb je dat gelezen? kun je me de link opsturen?
Joost, ik heb dit op RTL Nieuws gelezen.
Dit is mijn motto
Dankje, daar ben ik als biologisch pluimveehouder heel blij mee.
Nee, nooit meer.
Wat is er aan de hand met eieren?
joost3636 schreef:
01-08-2017 16:59
Dankje, daar ben ik als biologisch pluimveehouder heel blij mee.
Er zijn helaas ook biologische eieren waar het in zit.
Dat mag ik niet hopen. Fipronil is in de reguliere pluimveehouderij al verboden, laat staan in de biologische.

Ik heb eitjes van eigen kippen, dus ik heb het probleem niet. Zou anders nog wel kopen (en even checken)
Valeriaansnoepje schreef:
01-08-2017 17:15
Wat is er aan de hand met eieren?
Er kan fipronil in zitten, wat giftig is. Op internet is een lijst te vinden met welke eieren niet geconsumeerd zouden moeten worden.
Oei Stripverhaal, das kwalijk... over de biologische eieren bedoel ik.
Stripverhaal dat klopt, alleen deze eieren zijn uit de handel.
Ik heb altijd biologische, toch voor de zekerheid gecheckt en geen foute code.

Dus ja ik eet ze nog gewoon.
Moosey schreef:
01-08-2017 18:31
Dat mag ik niet hopen. Fipronil is in de reguliere pluimveehouderij al verboden, laat staan in de biologische.

Ik heb eitjes van eigen kippen, dus ik heb het probleem niet. Zou anders nog wel kopen (en even checken)
Kijk maar eens op de Facebookpagina van de AH, zij geven daarop aan in de winkels in Zuid-Holland de doosjes AH biologische eieren van 6 en 10 stuks eruit te halen, omdat het mogelijk daarin zit. En in Noord-Holland de AH verse scharreleieren XL en de AH witte scharreleieren. In andere regio's komen de eieren van een andere leverancier. Dus die worden er niet uitgehaald.
Volgens Martijn Katan, emeritus hoogleraar voedingsleer:

Hoe gevaarlijk is Fipronil in eieren? Ik heb het voor u uitgerekend. Op Sri Lanka deden in een paar jaar tijd zeven mensen een zelfmoordpoging met pure Fipronil. De hoeveelheid kwam overeen met de maximaal toegestane hoeveelheid Fipronil in tien miljoen eieren.Na twee tot vier dagen in het ziekenhuis gingen ze alle zeven gezond weer naar huis.
Geen reden tot zorg dus, die Fipronil. Weet je wat echt gevaarlijk is? Keukentrapjes!

Ik ben het niet vaak met hem eens, maar nu geloof ik hem wel.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven