Eieren
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:16
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:22
Wanneer ik verder lees op een medische pagina is dat het lichaam de stof verwijdert na een week. Het gaat ook om lage doseringen.happyapple schreef: ↑01-08-2017 16:16Tja dat is een goede vraag. Wat ik hier in de koelkast heb staan, heeft gelukkig een andere code. Maar ze zijn nog aan het testen dus wie weet, staat die code er morgen ineens ook bij. En kun je bijv voor 22 juli een verkeerd ei hebben gegeten zonder dit te merken en kan het dan nog kwaad etc?
Mocht je hem al hebben gegeten dan had je het nu al gemerkt.
Dit is mijn motto
dinsdag 1 augustus 2017 om 18:31
Er kan fipronil in zitten, wat giftig is. Op internet is een lijst te vinden met welke eieren niet geconsumeerd zouden moeten worden.
dinsdag 1 augustus 2017 om 18:38
Kijk maar eens op de Facebookpagina van de AH, zij geven daarop aan in de winkels in Zuid-Holland de doosjes AH biologische eieren van 6 en 10 stuks eruit te halen, omdat het mogelijk daarin zit. En in Noord-Holland de AH verse scharreleieren XL en de AH witte scharreleieren. In andere regio's komen de eieren van een andere leverancier. Dus die worden er niet uitgehaald.
dinsdag 1 augustus 2017 om 18:40
Volgens Martijn Katan, emeritus hoogleraar voedingsleer:
Hoe gevaarlijk is Fipronil in eieren? Ik heb het voor u uitgerekend. Op Sri Lanka deden in een paar jaar tijd zeven mensen een zelfmoordpoging met pure Fipronil. De hoeveelheid kwam overeen met de maximaal toegestane hoeveelheid Fipronil in tien miljoen eieren.Na twee tot vier dagen in het ziekenhuis gingen ze alle zeven gezond weer naar huis.
Geen reden tot zorg dus, die Fipronil. Weet je wat echt gevaarlijk is? Keukentrapjes!
Ik ben het niet vaak met hem eens, maar nu geloof ik hem wel.
Hoe gevaarlijk is Fipronil in eieren? Ik heb het voor u uitgerekend. Op Sri Lanka deden in een paar jaar tijd zeven mensen een zelfmoordpoging met pure Fipronil. De hoeveelheid kwam overeen met de maximaal toegestane hoeveelheid Fipronil in tien miljoen eieren.Na twee tot vier dagen in het ziekenhuis gingen ze alle zeven gezond weer naar huis.
Geen reden tot zorg dus, die Fipronil. Weet je wat echt gevaarlijk is? Keukentrapjes!
Ik ben het niet vaak met hem eens, maar nu geloof ik hem wel.
"Boring conversation anyway"