En? Wat eten we vandaag?

11-01-2011 22:17 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!



Vorige topic: Wat eten we vandaag?



De topics daarvoor:

En wat eten we vandaag?

En wat eten we vandaag?

En wat eten we vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik kwam eigenlijk melden dat ik nog niet weet wat ik ga eten vandaag

Ik eet vanavond bij een vriendin namelijk. Heel veel zin haar weer te zien.
Alle reacties Link kopieren
@ Teig: klinkt lekker zeg! Behalve de konijnebout dan. Heb 't nog nooit gegeten, maar ik durf ook niet. Komt misschien omdat ik zelf nijntjes gehad heb.



@ Koor: leven en dood ligt inderdaad heel dicht bij elkaar. Verdrietig van je oude manager! Maar als hem inderdaad verder lijden bespaard is gebleven dan is het misschien maar beter zo. Alleen staat rationeel hierin vaak ver af van je gevoel.

En inderdaad, te vroeg geboren babietjes kunnen heel goed bijtrekken. Zie het aan de tweeling van mijn oom en tante. Die zijn met 6,5 maand geboren en helemaal niets van te merken.



@Drift: veel plezier bij je vriendin!! Altijd gezellig om bij te kwekken.... Which reminds me... Moet nog even 2 dinnetjes bellen om een date te plannen.



Ik ga zo maar eens naar de bakker om brood te halen voor komende week. De rest heb ik gisteren allemaal al gehaald, maar ja om 18.00 uur zat de bakker natuurlijk al dicht (niet dat ze nog veel gehad zouden hebben, maar ok). Later op de dag even met mams naar het tuincentrum. Even gezellige plantjes halen voor de bakken op mijn balkon. Als we nog tijd over hebben, ga ik nog even voor nieuwe gympies/laarzen kijken... Vanmiddag weer op ziekenbezoek bij mijn broertje.



OT: eet vanavond rijst met wokgroenten en kipfilet. Bedenk me alleen dat ik de kipfilet wel even snel uit de vriezer mag halen, kan ie al een stukkie ontdooien in de koelkast.
@Koreveen: rare dag inderdaad!! Leven en dood liggen zeker dicht bij elkaar, zo wordt je weer even met de neus op de feiten gedrukt. Er zijn geen garanties in het leven.



@winnie: konijn is lekker hoor! Ik heb als kind ook altijd konijnen gehad, maar ik heb het gelukkig goed kunnen scheiden. Ik eet natuurlijk niet vaak konijn, misschien maar een keer per jaar ofzo. Maar ik vind het lekker.



Vanavond maak ik een hammetje uit de oven, met gebakken rozemarijnaardappeltjes erbij en n.a.v. het worteltjes-topic hier op de pijlert ga ik de easy baked carrots van Kay maken.
Alle reacties Link kopieren
Is de smaak van konijn ergens mee te vergelijken Teig?
Alle reacties Link kopieren
Teig, dat recept lijkt me ook geweldig. Staat hoog op mijn "maken" lijstje. Geef je je recensie?
Alle reacties Link kopieren
We zijn trouwens al weer hard op weg naar een nieuw topic!

Nog eventjes en we staan weer op de 3000 berichten.
Alle reacties Link kopieren
Mh, ik zit te ontbijten met van die bagel-achtige-maar-dan-met-een-groter-gat in het midden broodjes van de Turk, wit en helemaal covered in sesam. Met wat komijnekaas. Echt lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,ik ga zo naar de toko en ik ga me vandaag wagen aan de verse loempia's.

Nu eten wij geen vis dus bij ons komt er alleen kip en groente in.

Later meer en dan lees ik ook eens bij hier want ook al 2 dagen niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 26 maart 2011 @ 10:20:

Mh, ik zit te ontbijten met van die bagel-achtige-maar-dan-met-een-groter-gat in het midden broodjes van de Turk, wit en helemaal covered in sesam. Met wat komijnekaas. Echt lekker.Simit? Klinkt lekker, Moos.
Alle reacties Link kopieren
Nu in de bus op weg naar vriendinnetje. Eten daar thuis en dan naar gooise vrouwen en nog een wijntje doen! Heb er zin in, maar geen idee wat we eten!
Alle reacties Link kopieren
Nou ben de loempia's aan het voorbereiden,heb kipfilet gebakken met wat knoflook en daarna uit elkaar geplukt.

En heb geraspte wortel en bosuitjes en tauge voor erdoor.



We eten trouwens eerst een thaise rode curry soep die is net klaar,half uit een pakje van de toko en dan eigen ingrediénten erdoor.



Heb ook een potje hoisin saus gekocht,we hebben net zo geproefd maar vinden het alletwee niet zo.



Straks nog eens uitvogelen hoe ik die rijstvellen het beste kan weken en rollen.....
quote:Drift schreef op 25 maart 2011 @ 13:00:

Misschien verschuif ik de pannenkoekendag wel ergens naar volgende week. Heb er nu ineens reuze veel trek in (en dat terwijl ik net gelunched heb) maar ik heb geen eieren meer in huis (ik heb ze wel maar ze zijn denk ik niet meer goed) en ook geen melk trouwens.







Jee, flauw zeg, kun je niet wat improviseren.
quote:dolfje schreef op 26 maart 2011 @ 16:38:

Straks nog eens uitvogelen hoe ik die rijstvellen het beste kan weken en rollen.....Lauwwarm water, echt niet langer dan 2 seconden erin. Op een schoon, droog bord of plank leggen. Dan ingrediënten erop en dan rollen. In eerste instantie als je ze uit het water haalt lijken ze dan nog onflexibel. maar als je de ingrediënten erop legt komt 't goed. Doe je het langer, dan gaan ze opkrullen en aan elkaar plakken.
Vreemde dag idd KV.



Goed etentje Teig. Ik vind het ruilen of anders proeven ook altijd leuk. Als ik met mrBrown uit eten ga bestellen we ook bijna nooit hetzelfde.



Gisteravond met Elynn sushi en sashimi gegeten. Was lekker. Een redelijk gebruikelijk assortiment, maar er waren wel een paar dingen die ik nog niet zo vaak heb gehad. Een héél klein rauw inktvisje (heel dus), sashimi van kreeft en sushi van zo'n envelopje van gefrituurde tofu. Goed gegeten. En 't was erg gezellig.



Vanavond weer uit eten met een vriendin in een tent in mrBrown stad. Ik verwacht er niet te veel van en ik ga dus iets bestellen waarvan ik denk dat er weinig aan te verpesten valt.
Kijk uit nieuwsgierigheid even op de site van de tent waar ik zo heenga en ik vind het niet heel geruststellend.



Voorbeeld:

Caesarsalade XXX: Sla, rode ui, tomaat, spek, gerookte kip en oude kaas (kan ook vegetarisch)

Hûh? Hoe is dit nog een Caesarsalade...
Alle reacties Link kopieren
Ik zit de nieuwe plaat te luisteren van het bandje van de goede vriend waar ik donderdag heen was in Groningen. Ik ben heel trots op m, 't is echt een toffe plaat



Elynn, ja, volgens mij heet het zo. Ik vroeg aan de Turkse mevrouw hoe het heette en ik verstond 'smide' (makkelijk te onthouden wegens pide, is ook brood), in elk geval is het geweldig lekker als het vers is.



Ik ga ook weer aan de verse loempia's vandaag, hm. Zielig voor lief, want die is er niet, maar dan moet-ie maar zorgen dat-ie niet telkens moet spelen als ik een vrije avond heb



Leuk GB, met Elynn uit eten! Was t die grote Japanner aan de Markt?
Alle reacties Link kopieren
Loempia's waren goed gelukt,nou ja de eerste was een beetje te groot en een andere iets gescheurd maar ze waren wel lekker.



Heb nog een hoop vulling over maar die heb ik in de koelkast gezet voor maandag of voor mij om mee naar werk te nemen of voor vriend.
@winnie: waar de smaak van konijn mee te vergelijken is? Tja, dat is moeilijk! Ik vind het qua structuur altijd een beetje lijken op gevogelte, maar qua smaak niet echt. Het is ook vrij licht vlees. Het is dieper van smaak dan gevogelte. Lief roept dat het "ergens tussen kip en hert" in zit. Uhuh... ik vind hert dan weer vele meer naar wild smaken dan dat konijn doet. Moeilijke vraag.



@koreveen: uitproberen die easy baked carrots, heel lekker! Ik had ze in een pan gemaakt i.p.v. in de oven (braadslede voor het hammetje was groter dan gedacht, of de oven kleiner dan ik dacht maar in ieder geval pasten de worteltjes er niet zo lekker meer bij) en dan met een flinke scheut bouillon erbij.
Alle reacties Link kopieren
@Teig: dan moet ik toch maar eens een keertje konijn gaan proberen. Kip vind ik lekker en ook hertenvlees lust ik. Haha als het daar tussenin zit komt het wel goed denk ik.



Eten heeft vanavond weer lekker gesmaakt. Had zilvervliesrijst met gewokte kipfilet en groenten. Had eigenlijk zelf een woksausje in elkaar willen draaien, maar wegens tijd- en energie-gebrek heb ik maar een zakje van Amoy uit de kast geplukt. De teriyaki-sesam variant. Heb er zelf nog wat extra gember-siroop en een klein beetje honing door gedaan. Was prima te eten.

Toe een bakje met passie-vrucht-sorbetijs en strawberry cheese-cake ijs.
Alle reacties Link kopieren
OT: matar paneer met rijst, sperzieboontjes en salade.



Theorie cursus was een drama. Hele dag daar tussen die idioten(ja, echt idioten) en dan nog zakken voor proefexamens. Zal vast de schuld zijn van die idioten
Fijn dat het goed gelukt was Dolfje. Hoe vond je het verder?



Lekker Ruza, matar paneer. Hopelijk slaag je wel voor het echte examen en heb je niet voor niets tussen de idioten gezeten.



Ik weet niet hoe het daar heet Moosey, zal 't Elynn vragen. Weet wel dat waar dit restaurant nu zit eerst een tent zat die 'de Keuken' heette.



Net terug van eten. Was gelukkig heel gezellig met vriendin, want eten viel niet helemaal mee. Nogal oninteressant. Had vis van de markt, scholfilet met remouladesaus. Simpel gerecht, maar had op zich lekker kunnen zijn. Maar schol was niet echt goed gebakken. Er lagen wat zielige groenten onder. Erbij waren krieltjes en coleslaw (heb ik niets mee). Al met al erg mwah.



Morgen maar weer zelf koken.
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde GB dat het eten zo kwalitatief uitermate teleurstellend was! Scholfilet kan inderdaad erg lekker zijn, mits goed bereid!

Ik vind sowieso dat bij veel restaurants de vis vaak beter bereid zou kunnen worden. Zo bestel ik al nergens meer tonijn. Op de een of andere manier is dat altijd te ver door gegaard.



Wat ga je zelf koken morgen?
Zelfs met mijn niet al te hoge verwachtingen viel het me nog niet echt mee. De kaart was oninteressant, het eten ook. Oh, we hadden trouwens ook nog een schaaltje olijven besteld en die waren echt VIES. Hadden ze volgens mij zelf mee gerommeld en er zat suiker op. Blègh!!!



Weet nog niet Winnie. Morgen weer van mrBrown stad naar GBstad en 's avonds concert. MrBrown moet morgen overdag werken, dus het hangt er een beetje vanaf of we ergens nog wat tijd hebben. Anders misschien een snelle pasta of roerbak gerecht.



Ben je nog geslaagd voor schoenen of laarzen?
Alle reacties Link kopieren
Toch gek dat tenten met slecht eten uberhaupt kunnen bestaan, eigenlijk. Of zijn zoveel mensen minder kieskeurig dan wij?



Had vandaag voor de loempia's weer kip-tauge-vulling gemaakt, maar voor de verandering er ook shii-takes doorheen gemikt. En lekker veel gember, knoflook, sojasaus en oestersaus. Heul erg lekker. Had eigenlijk bedacht dat ik van de overgeschoten ingredienten morgen een lunchsalade ging maken (rond etenstijd 's avonds ben ik ergens aan het werk, meestal is daar wel soep met brood ofzo) maar ik vond het weer zo lekker dat ik misschien maar een loempia-lunch ga doen



Oh ja, Dolfje, die Hoi Sin moet je ook eigenlijk niet zo zonder iets proeven, 't is net zoiets als vissaus en oestersaus: Niet te eten als je het zo proeft, maar door gerechten heel lekker. Al moet ik zeggen dat ik de Hoi Sin het allerminst van alles gebruik, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
He bah.... Olijven met suiker?? Hoe verzinnen ze het.... stelletje culi-barbaren!



Nee ben uiteindelijk niet meer wezen kijken voor schoenen/laarzen. Was met mams in het tuincentrum en daar hebben we nogal lang rondgelopen en getreuzeld bij het kiezen van plantjes enzo. Daarna even snel naar het winkelcentrum, leuke tas gescoord bij de Hema en snel een turkse lahmacun naar binnen gewerkt. En we hadden mijn broertje beloofd om nog even op ziekenbezoek te komen.



Morgen is er van alles open hier in de buurt, dus misschien morgen een 2e poging. Maar ja heb ook een leuk plantenbakje voor mijn oma meegenomen, dus misschien morgen even bij haar op de thee. En als ik het red ook nog weer even op ziekenbezoek...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven