En? Wat eten we vandaag?
woensdag 12 januari 2011 om 00:08
quote:AgentL schreef op 11 januari 2011 @ 23:35:
Mooi plaatje! I Eric Carle!Nou Age, dat is dan wel zo, maar ik vind jouw Raya Lichansky toch écht bij dit topic horen hoor. Ik hoor gek genoeg nog steeds elke keer dat riedeltje erbij.
Mooi plaatje! I Eric Carle!Nou Age, dat is dan wel zo, maar ik vind jouw Raya Lichansky toch écht bij dit topic horen hoor. Ik hoor gek genoeg nog steeds elke keer dat riedeltje erbij.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
woensdag 12 januari 2011 om 08:10
quote:Bobbi83 schreef op 12 januari 2011 @ 00:03:
Geen zin om te koken, dus het werd een pistoletje met kipfilet, avocado, sla, romaatje met mayo en ketchup. Toch ook best lekker!
Bobbi!!
En goedemorgen allemaal!
Hier vanavond krieltjes, doperwten of boontjes en een kipkrokantschnitzel. Nu eerst BHV cursus
Geen zin om te koken, dus het werd een pistoletje met kipfilet, avocado, sla, romaatje met mayo en ketchup. Toch ook best lekker!
Bobbi!!
En goedemorgen allemaal!
Hier vanavond krieltjes, doperwten of boontjes en een kipkrokantschnitzel. Nu eerst BHV cursus
woensdag 12 januari 2011 om 08:11
Goed bezig geweest Jynta!
Happy New Topic!
Gisteravond tapas:
* garnalen spiesjes
* kikkererwten met spinazie
* empananda (met tonijn)
* witlof met cabrales
* patatas bravas
* spinazie kroketjes
En brood met aioli natuurlijk. Hoewel ik zeer easy on the aioli ben geweest. Ik slaap altijd slecht als ik megaveel knoflook eet.
Vanavond ga ik denk ik weer voor iets Aziatisch. Ik denk iets Vietnamees achtigs. Vooraf van die DIY loempiaatjes met dun rijstpapier. En dan denk ik Vietnamese roerbak Tofu uit het 500 Aziatische gerechten boekje. En Som Tam salade.
Morgen voor 2 dagen naar Italië, dus pasta eten doe ik daar wel.
Happy New Topic!
Gisteravond tapas:
* garnalen spiesjes
* kikkererwten met spinazie
* empananda (met tonijn)
* witlof met cabrales
* patatas bravas
* spinazie kroketjes
En brood met aioli natuurlijk. Hoewel ik zeer easy on the aioli ben geweest. Ik slaap altijd slecht als ik megaveel knoflook eet.
Vanavond ga ik denk ik weer voor iets Aziatisch. Ik denk iets Vietnamees achtigs. Vooraf van die DIY loempiaatjes met dun rijstpapier. En dan denk ik Vietnamese roerbak Tofu uit het 500 Aziatische gerechten boekje. En Som Tam salade.
Morgen voor 2 dagen naar Italië, dus pasta eten doe ik daar wel.
woensdag 12 januari 2011 om 08:44
Happy new topic!
Gisteren in het kader van 'een nieuw recept' gnocchi met pompoen gegeten (Ahrecept). Was erg lekker!, komt zeker nog eens op tafel.
Vandaag eten we pannenkoeken Uitdaging voor mijn vriend: deze keer niet met het standaardpak Koopmansmix, maar met gewoon bloem, melk en eieren. Kijken of ie dat ook kan...
Gisteren in het kader van 'een nieuw recept' gnocchi met pompoen gegeten (Ahrecept). Was erg lekker!, komt zeker nog eens op tafel.
Vandaag eten we pannenkoeken Uitdaging voor mijn vriend: deze keer niet met het standaardpak Koopmansmix, maar met gewoon bloem, melk en eieren. Kijken of ie dat ook kan...
woensdag 12 januari 2011 om 09:13
@TM, had je zelf gnocchi gemaakt? Ik vind gnocchi wel lekker, maar het moet wel goede zijn. In NL zijn het vaak van die taaie balletjes.
Lampje, jij had toch een goede Gnocchi tip, uit Italië? Welke was 't ook al weer? Misschien kom ik morgen of overmorgen nog in de buurt van een supermarkt (hoewel ik dat betwijfel, weinig tijd en erg weinig supermarkten in het centrum).
Lampje, jij had toch een goede Gnocchi tip, uit Italië? Welke was 't ook al weer? Misschien kom ik morgen of overmorgen nog in de buurt van een supermarkt (hoewel ik dat betwijfel, weinig tijd en erg weinig supermarkten in het centrum).
woensdag 12 januari 2011 om 09:49
quote:twijfelmeid schreef op 12 januari 2011 @ 09:16:
GB: nee, het was gnocchi uit een pak...
Ik heb ergens in een delicious wel een recept voor gnocchi, maar heb het nog nooit zelf klaargemaakt. is het echt zo'n groot verschil dan?
De ene gnocchi is beslist de andere niet...
Maar even serieus, ik heb het weleens uit een pak gehad en dat vond ik niet zo lekker. Ook in NL in een restaurant. Maar in Italië heb ik hen een paar keer gegeten en toen vond ik het heerlijk (bij 1x wil ik zelfs zover gaan dat ik het Goddelijk vond, echt). Die gnocchi was veel losser en luchtiger. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Een andere consistentie.
Heb het zelf ook een keer geprobeerd, te maken, maar dat was ook geen succes. Ook te vast en te taai. Misschien nog eens proberen. Je hebt trouwens ook verschillende soorten. Aardappel gnocchi en griesmeel gnocchi... Wie weet was de gnocchi die ik lekker vond wel van griesmeel.
GB: nee, het was gnocchi uit een pak...
Ik heb ergens in een delicious wel een recept voor gnocchi, maar heb het nog nooit zelf klaargemaakt. is het echt zo'n groot verschil dan?
De ene gnocchi is beslist de andere niet...
Maar even serieus, ik heb het weleens uit een pak gehad en dat vond ik niet zo lekker. Ook in NL in een restaurant. Maar in Italië heb ik hen een paar keer gegeten en toen vond ik het heerlijk (bij 1x wil ik zelfs zover gaan dat ik het Goddelijk vond, echt). Die gnocchi was veel losser en luchtiger. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Een andere consistentie.
Heb het zelf ook een keer geprobeerd, te maken, maar dat was ook geen succes. Ook te vast en te taai. Misschien nog eens proberen. Je hebt trouwens ook verschillende soorten. Aardappel gnocchi en griesmeel gnocchi... Wie weet was de gnocchi die ik lekker vond wel van griesmeel.
woensdag 12 januari 2011 om 09:55
quote:GeorgieBrown schreef op 12 januari 2011 @ 09:13: Lampje, jij had toch een goede Gnocchi tip, uit Italië? Welke was 't ook al weer? Misschien kom ik morgen of overmorgen nog in de buurt van een supermarkt (hoewel ik dat betwijfel, weinig tijd en erg weinig supermarkten in het centrum).Ja, dat zijn de gnocchi van het huismerk van de COOP supermarkt. Een transparant zakje (onderin het schap meestal) met een geel etiketje met "gnocchi di patate" erop. Zijn zakjes van 1kg voor iets van ¤ 0.99. Kost niks en zijn erg lekker. Ik weet niet waar je heengaat in Italië, maar op de site van de COOP zou je het dichtstbijzijnde filiaal kunnen vinden. Hoewel, je gaat duidelijk voor je werk en niet op gnocchi-jacht...