Entrecote na ontdooien, hoe lang houdbaar?

21-06-2010 14:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je een entrecote vers in de vriezer hebt gedaan en je hebt hem vervolgens in de koelkast laten ontdooien.. Hoe lang na het ontdooien kun je hem dan nog (veilig) eten? Hij ligt wel nog steeds afgedekt in de koelkast uiteraard.

Ik kan het nergens op internet vinden..

Bedankt!
Dezelfde dag, daarna niet meer is mijn regel
Zou ook dezelfde dag zeggen...hooguit 1 dagje later, maar daarna niet meer.
Zolang die nog netjes stil blijft liggen kun je het altijd proberen.
Entrecote invriezen

Niet meer doen hè?!
Hmm, ja, hij is gisterochtend uit de vriezer gehaald.. Ik denk dat ik het dan maar niet meer doe..
Gewoon even aan ruiken, als het niet raar ruikt, kun je dat nog eten hoor. Heb je een kat? Die laat ik in geval van twijfel voorproeven
als hij netjes in de koelkast heeft gelegen en hij is vers ingevroren lijkt me dat het nog wel goed gaat.
quote:mamalief schreef op 21 juni 2010 @ 14:09:

Zolang die nog netjes stil blijft liggen kun je het altijd proberen.;)
quote:loomii schreef op 21 juni 2010 @ 14:10:

Entrecote invriezen [afbeelding]

Niet meer doen hè?!Waarom niet? Het meeste vlees dat in de supermarkt ligt, is ook ingevroren geweest.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 21 juni 2010 @ 14:42:

[...]

Waarom niet? Het meeste vlees dat in de supermarkt ligt, is ook ingevroren geweest.Elke keer als je iets invriest treedt er kwaliteitsverlies op. En met zulk lekker vlees als entrecote is dat gewoon erg jammer.
quote:Belle73 schreef op 21 juni 2010 @ 14:42:

Waarom niet? Het meeste vlees dat in de supermarkt ligt, is ook ingevroren geweest.Daarom moet je bij voorkeur ook geen vlees kopen bij de supermarkt.
quote:Wiebenik81 schreef op 21 juni 2010 @ 14:10:

Hmm, ja, hij is gisterochtend uit de vriezer gehaald.. Ik denk dat ik het dan maar niet meer doe..Voor mij zou dit geen probleem zijn.
Gisterochtend uit de vriezer gehaald, dan zou ik t niet meer er op wagen. Wel zonde...
Gewoon eten hoor!

Hij heeft toch netjes in de koelkast gelegen?

Voordat vlees begint te rotten ben je echt wel even verder dan één dagje.

Ik zeg: eet smakelijk! Gewoon doen.
Mensen vertrouwen jammer genoeg eerder op een datum op het pakje dan op hun eigen zintuigen.
Als ik sochtends vlees uit mijn vriezer haal en in mijn koelkast leg is het diezelfde avond nog niet helemaal ontdooid hoor (koelkast staat op 4 graden). Ik zou het vanavond gerust nog eten. Ik zou het trouwens niet nog een dag langer laten liggen. Misschien heb je iets smaakverlies maar het is echt nog niet bedorven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven