Erwtensoep de erwten worden niet gaar

03-10-2010 16:25 28 berichten
Mijn vriendin belt net, haar erwten worden niet gaar.

Nu dacht ik dat jullie hier vast raad mee zouden weten.

Ze hebben bijnan 9 uur geweekt, en staan al sinds kwart over 1 vanmiddag op. Dan zouden ze toch wel gaar moeten zijn nu?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, jammer zeg. Moet er zelf niet aan denken, gezien de hoeveelheid vlees die ik altijd gebruik) dat de erwten niet gaar zouden worden.
Zoals iemand al aangaf. Als ze te kort hebben geweekt dan wegzetten en een dag later verder laten koken.

Ik heb pas kikker-erwten gebruikt en die moesten 24 uur weken. Er zat de volgende dag een hoopje bovenop. Ze waren erg groot geworden. Als je ze weg zet dan zou dat de soep misschien ook voller kunnen maken. De dag erna smaakt de soep toch altijd lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Oude erwten!! Grr, ik heb t vorig jaar ook een keer gehad..eerst geweekt, daarna een aantal uur gekookt en niet gaar te krijgen die krengen! Nu kijk ik altijd goed naar de datum op t pakje, die moet minstens een jaar verder zijn. Verder doe ik altijd eerst een test met een beetje erwten in een klein pannetje water, als die na een half uur koken zacht zijn maar ik de rest.. Dat ik mn dure vlees en de rest heb kunnen weggooien gebeurt mij niet nog eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven