Erwtensoep de erwten worden niet gaar
dinsdag 5 oktober 2010 om 13:50
Zoals iemand al aangaf. Als ze te kort hebben geweekt dan wegzetten en een dag later verder laten koken.
Ik heb pas kikker-erwten gebruikt en die moesten 24 uur weken. Er zat de volgende dag een hoopje bovenop. Ze waren erg groot geworden. Als je ze weg zet dan zou dat de soep misschien ook voller kunnen maken. De dag erna smaakt de soep toch altijd lekkerder.
Ik heb pas kikker-erwten gebruikt en die moesten 24 uur weken. Er zat de volgende dag een hoopje bovenop. Ze waren erg groot geworden. Als je ze weg zet dan zou dat de soep misschien ook voller kunnen maken. De dag erna smaakt de soep toch altijd lekkerder.
dinsdag 5 oktober 2010 om 22:42
Oude erwten!! Grr, ik heb t vorig jaar ook een keer gehad..eerst geweekt, daarna een aantal uur gekookt en niet gaar te krijgen die krengen! Nu kijk ik altijd goed naar de datum op t pakje, die moet minstens een jaar verder zijn. Verder doe ik altijd eerst een test met een beetje erwten in een klein pannetje water, als die na een half uur koken zacht zijn maar ik de rest.. Dat ik mn dure vlees en de rest heb kunnen weggooien gebeurt mij niet nog eens!