eten kinderverjaardag

19-10-2009 08:08 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

er zal vast al eens een topic over geweest zijn, maar heb via google proberen te zoeken is niet gelukt.

Over een paar weken hebben wij een kinderverjaardag omdat veel mensen van ver komen vinden wij het altijd leuker om iets te regelen met avondeten. Wie heeft nog een leuk recept?

Ik ben een beetje inspiratieloos.

Wij hebben vorig jaar Roti gehaald maar dat loopt best op dus dit jaar ga ik zelf iets maken. Oh ja, de jarige zelf lust geen pannekoeken of poffertjes dus dat valt al af.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Friet met appelmoes en knakworstjes? Lust de jarige vast wel.
een buffet? Met soep, lekkere kleine hapjes, kaasjes, broodjes oid, dat zou ik doen, vinden kinderen vaak ook lekker en het is wel even lastig met voorbereiden maar mensen kunnen dan wel zelf opscheppen, zodat je zelf dan ook wat rust hebt.
Of gewoon 2 soorten soep en dan broodje frikandel/kroket ( en mss toch die knakworst) er bij. Het hapt makkelijk weg.
@ TO

Hoe oud is de jarige in kwestie?

en wat verwacht je qua hoeveelheid kiddo's en volwassenen?

en in welke leeftijd vallen die kiddo's?

Heb ik eens gedaan:

Buffet met:

Witte rijst

blanke bami

roer ei

3 soorten gewokte groente (zoet-zuur/ketjap/pikant)

kip gebakken

gehaktballetjes

en garnaaltjes

pindasaus

kroepoek (2 soorten)

en bijgerechten(atjar/kokos/nootjes ed)

Zo kan iedereen pakken wat hij/zij lekker vindt.

Idee??

LLB

X
Goedemorgen,

de jarige in kwestie word 10 jaar

ik verwacht ong. 20 volwassen 12 kinderen
Pasta bolognese

friet

pizzabuffet

taco's
wij eten met de kinderverjaardag altijd broodje hamburger, soep en salade en slaatjes met brood, makkelijk, lekker en iedereen lust wel iets
Turks brood met allemaal salades en knakworst er eventueel bij.. wat ook leuk en lekker is .. je kunt de knakworst even omwikkelen met bladerdeeg en even in de oven! vinden kinderen ook erg lekker!

Eventeel wat kleine balletjes gehakt en/of kippevleugel/poot. Broodjes hamburger ook lekker! op tafel wat sla, uien, augurk en saus neerzetten en smullen maar!
friet met kroketten
Broodjes knakworst, kippepootjes, gehaktballetjes, salades, stokbrood.

Eventueel hartige taart.

Er is trouwens een index hier, kun je heel makkelijk allerlei verjaardagshapjes/buffethapjes opzoeken.
Of ze eten gewoon thuis.

Ik snap dat niet zo goed, maar ja ik heb ook een hekel aan verjaardagen, alle visite bij elkaar en geen tijd om even gezellig te kletsen, niet echt tenminste.

En dan ook nog allemaal eten.....nee echt niet.

Nou heb ik dan wel een huis vol gescheiden opa's en oma's met aanhang bij een kinderverjaardag.
Kijk met zo'n aantal is het ook nog eens makkelijk, alles van te voren maken (rijst en bami a'la minute) opwarmen op rechauds zetten en als toetje....ijs met vuurwerk!

Succes!

LLB

X
Ik heb binnenkort ook een kinderverjaardag van mijn eigen dochter.

Er komt denk ik rond de 30 man, met natuurlijk veel kinderen (wel iets ouder al qua leeftijd)

Iets aparts maken voor de kinderen daar doe ik niet aan.

Dacht er eerst aan om twee grote pannen met pasta te maken, bolognese en carbonara, maar bij nader inzien ga ik dat niet doen. Teveel werk met bordjes opscheppen enzo. En dan nog die salade erbij. Ook lastig qua timing, iedereen moet dan op hetzelfde moment eten.

Dus ik ga soto soep maken. Dan kan iedereen zelf opscheppen en hoef ik alleen maar de bouillon erop te gieten.

Het is een soep die goed vult en waar iedereen altijd erg gek op is.

Verder natuurlijk de usual stuff, zoals chips en toastjes.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Wat lijkt de jarige zelf lekker? Hij is toch geen 3 meer.

Voor je volwassen gasten maak je gewoon een paar lasagnes, groene salade en stokbrood met kruidenboter. lekker en je hebt er geen omkijken naar.
gewoon friet met toebehoren gaan halen, dan heeft iedereen lekker eten en heb je er geen omkijken aan: alles op wegwerpbordjes met wegwerpbestek en je hoeft nog niet af te wassen ook
Wat leuk zeg alle reakties! De jarige is zelf helemaal gek op soto en roti! Zij is dus niet zo van de frietjes, vind dat wel lekker maar zal dat niet snel kiezen als eten (heb ik niet verzonnen hoor)

La vie en rose mag ik jouw recept voor soto? Vind ik eigenlijk ook heel leuk en vooral makkelijk vantevoren klaar te maken.

Want dat is het vaak, soep is natuurlijk zo weer opgewarmd.
Hier is mijn recept, die had ik laatst ook al in een topic gezet hier, dus het was makkelijk copy-paste

Het is wel veel werk om al die ingrediënten klaar te maken (snijden, plukken, bakken), maar dat kan je mooi de dag van te voren doen. En de soep natuurlijk ook, dan is 'ie nog lekkerder op de dag zelf. En inderdaad, erg makkelijk, soep opwarmen, alle ingrediënten klaar zetten op tafel en klaar!

De afmetingen moet je zelf maar even aanpassen/ bekijken. Ik ga voor 30 man twee van dit soort pannen maken, dus dan kan je het in principe nog zo laten, maar dan alles dubbel.

Bouillon: (grote pan, 3 kwart vol met water)

- 2 x kippenbout

- 2 zakje boemboe soto ayam

- 3 x kippenbouillonblokje

- 2 stengels sereh (citroengras)

- paar plakjes djahé (gember)

- paar plakjes laos

- 4 blaadjes daunsalam

- peper

Dit alles aan de kook brengen en dan ruim 2 uur laten trekken op laag vuur.

Ingrediënten voor erbij:

- hard gekookt ei

- gesneden lenteuitjes

- geblancheerde taugé

- selderij

- vermicelli soe-oen

- gebakken kipfilet, geplukte stukjes

- gefrituurde krieltjes

- gebakken uitjes

- kroepoek

- witte rijst.
wij doen altijd gewoon patatjes met een snack erbij
Dank je wel voor het soto-recept en jullie allemaal natuurlijk voor het meedenken.

Weet jij hoeveel water jij er ongeveer in doet? Is dat een pan van 5 liter
Hmm, even denken.. Het is echt zo'n ouderwetse redelijk grote pan, nog van mijn oma geweest. Ik ben nu nog boven in bed maar ik kijk straks anders wel even.

Hij lijkt hier precies op:

Geen idee hoeveel liter trouwens hoor. Ik doe het altijd gewoon op de gok zeg maar. Ook qua kruiden enzo.

Zorg er in ieder geval voor dat welke pan je ook gebruikt, je het voor 3 kwart vult met water. Dus niet helemaal vol tot aan het randje.
Ha briljant die foto! Dat zijn echt geweldige pannen, die heeft mijn oma ook nog staan!
Hoi Yoie,

Ik zou gewoon bami maken en/of nasi maken. Met kip,komkommer op zuur, sateetjes met pindasaus etc etc.

En Petjil (taugé,kousenband,spitskool en ei met pindasaus)

Wat de roti betreft, die zou je ook zelf kunnen maken. Dat is niet zo duur.
Samarel dat klinkt ook lekker zeg die Petjil!

Heb jij daar een recept van of moet ik even googlen misschien?
zusenzo, ik vind het ook altijd wel een gedoe hoor dat eten maar toch vind ik het altijd gezellig.

maar inderdaad echt tijd om te praten met mensen heb ik niet daarom nodig ik ook geen vrienden hiervoor uit die van ver moeten komen. Sommige familieleden wonen niet in de buurt dus eigenlijk kook ik voor hun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven