Familierecepten

18-11-2012 16:32 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna iedere familie heeft wel zijn eigen recepten die doorgegeven worden van moeder op dochter en al decennia lang met veel liefde worden gemaakt en gegeten. Vaak zijn dit leuke recepten die niet in de standaard kookboeken staan.

Welke maaltijd wordt bij jullie in de familie door alle leden met veel liefde gemaakt? Graag met recept erbij!
Bij ons hutspot met een twist. We lusten allemaal graag hutspot op de traditionele manier maar ook de aangepaste versie gaat er altijd goed in. Ipv alleen maar gewone uien te gebruiken neem je voor de helft rode uien. Je snijdt zowel de rode als de witte ui in ringen en bakt deze heel even aan in een beetje boter. Op deze manier garen en kook je ze dus niet. Als ze gaar zijn stamp je ze gewoon door de hutspot zoals je normaal zou doen. Die gebakken uien smaak met een beetje het zoetige van de rode ui is erg lekker!
Sorry, geen recepten hier, mijn moeder was alleen een ster in aangebrande runderlappen.....aten we dus iedere zondag!
Kopkaas. Ik denk niet dat het recept hier gretig aftrek zal vinden
Lekker gek, die rode uien door de hutspot
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 november 2012 @ 16:44:

Lekker gek, die rode uien door de hutspotMeds doe eens lief ;(
doe ik niet lief dan?
tis ook nooit goed
ohoooooo, jij bent een OB (ouwe bekende) in een nieuwe jas.

Ik zal niet vragen wie (wie???????)
Ah altijd al een OB willen zijn, nu met flexvleugels!
Als ik hier mijn familie recepten neerzet, kan ik rekenen op een audiëntie bij de groottantes om vervolgens uit de familie gezet te worden.
ook dat monalisa, en eerlijk is eerlijk, het was bij ons thuis niet te vreten hoor. Ik ben blij dat ik lezen heb geleerd zodat ik in een kookboek moest lezen hoe het echt moest
Mijn moeder wist de helft van de tijd zelf niet wat ze in haar eten mikte. Soms was het lekker, soms onnoemelijk goor, maar recepten heb ik dus niet.
de recepten van oma Knorr en tante Honig.
Andijvie: koken tot het snot is, opdienen.

Prei: koken tot het snot is, opdienen.

Witlof: koken tot het snot is, opdienen.
quote:blobs schreef op 18 november 2012 @ 17:30:

de recepten van oma Knorr en tante Honig.Die heb ik ook allemaal van mijn moeder geleerd en zelfs mijn oma komt nog wel eens met zo'n recept aan. En ik maar denken dat wij originele familierecepten hadden..
Slasaus door de rode gekookte bietjes, Oma's recept!
Oh, ik bedenk me net dat ik misschien nog wel een nuttige bijdrage heb!

Een broccoli schotel!

Broccoli kort koken.

Kipragout uit blik met een halve eetlepel kerriepoeder mengen.

Alles bij elkaar in een ovenschotel mikken.

Kaas er overheen en 20 minuten in de oven.

Heerlijk en super simpel!

(Mijn moeder heeft dat ooit van mijn oma geleerd en ik weer van mijn moeder, ik weet alleen niet of dit een bestaand recept is of dat mijn oma het echt zelf bedacht heeft).
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 november 2012 @ 16:44:

Lekker gek, die rode uien door de hutspot
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
doperwtjes uit blik met uitjes, tomaten, ketjap en ketchup.
sneetje brood met kaas en beschuit erop. Dat schijnt echt uit onze familie te komen.

(ben ik nu herkend?? )

Qua koken circuleren er eindeloos veel recepten in de familie, waarvan alleen mijn oma's appeltaart het bewaren waard is. Verder wel een flink aantal hobbykoks, dus er wordt lustig op los geëxperimenteerd met eten
Nou, ik krijg nog niet echt neigingen om wat recepten uit te proberen met wat ik hier lees

brood met kaas en beschuit ken ik ook ZwarteZwanen. Net als brood met kaas en roggebrood erop.
Beschuit met kaas en roggebrood
quote:SoMiDi schreef op 18 november 2012 @ 17:40:

Slasaus door de rode gekookte bietjes, Oma's recept!Heb ik net op. Bietjes, speklapje klein snijden (of makkelijker: met de schaar knippen) aardappelen, wat spekvet er bij en een scheut slasaus. Lekker prakken en opeten. Heerlijk!
Als ik dit zo lees en ik was toerist, denk ik dat ik NL zou overslaan op mijn wereldreis. Gatverdegatver. Hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven