Foodtrucktopic.

10-07-2016 17:56 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag dit in eten? Jawel toch?

Ik vroeg me af of er misschien meer forumleden zijn die de blije eigenaar zijn van een foodtruck.

We zijn momenteel bezig met het creëren van zo'n ding en ondanks dat er actieve FB pagina's zijn van mede foodtruckers, dacht ik, wie weet zijn er hier ook vrouwen met een foodtruck.

Wellicht leuk om ervaringen, tips etc uit te wisselen?
Ik vind het leuk klinken.

En ik vind foodtrucks wel leuk en ga ook graag naar de hippe festivals. hoop dat de trend lekker lang blijft. Tot mijn 85e ofzo.
Ik vind die prijzen van producten die in foodtrucks worden verkocht veel te duur.
In de Randstad stikt het van de foodtruck-festivals. Overal en nergens.

In achtergebleven gebieden, dus zeg maar buiten de Randstad, is het waarschijnlijk een ongekend fenomeen. Maar hier is de hype al op zijn hoogtepunt en zou ik niet meer instappen.
Een mechanisch in spiraalvorm gesneden aardappel in de schil voor € 2,60.

Eén aardappel !!!!!!!!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik vind ze erg duur

Vind vega eten super maar was laats zo'n festival in de buurt

Mijn vriend betaalde 6 euro voor een grilworst vind ik duur was een kleintje

Maar frieten kramen zijn ook belachelijk duur

Maar wens je veel plezier lijkt me wel leuk werk en misschien ben jj goedkoper

????
Leuk, maar ben je niet bang dat we al in de "late majority" of "laggards" fase zitten voor foodtrucks?
quote:viva1966 schreef op 10 juli 2016 @ 20:09:

Leuk, maar ben je niet bang dat we al in de "late majority" of "laggards" fase zitten voor foodtrucks?

Qua festivals wel (ook seizoentechnisch gezien) maar wat ik van veel foodtruckers lees is dat zij puur het seizoen festivals draaien en dan de rest van het jaar interen.

Wij willen het hele jaar draaien, niet puur op festivals.

En duur vind ik veel festivals zeker ja!!
Ik vind het wel leuk hoor, maar bij mij in de regio word je er ook (nog) niet mee doodgegooid. Afgelopen maand voor het eerst naar zoiets geweest en heb een heerlijke wagyu-burger gegeten.
quote:NYC schreef op 10 juli 2016 @ 20:16:

Ik vind het wel leuk hoor, maar bij mij in de regio word je er ook (nog) niet mee doodgegooid. Afgelopen maand voor het eerst naar zoiets geweest en heb een heerlijke wagyu-burger gegeten.Woon je zeker in de provincie.
Tot voor tien minuten geleden had ik nog nooit van een foodtruck gehoord (en dan kom ik toch allerminst uit de provincie), en eerlijk gezegd is het me na het lezen van dit topic nog steeds niet geheel duidelijk. Volgens mij hebben we het gewoon over een eetkeet, maar dan de zogenaamd hippe variant. Althans als het om een wannabe festivalletje gaat.

Kuzu wat jij gaat doen lijkt me wel heel lekker.
quote:willem1959 schreef op 10 juli 2016 @ 20:26:

[...]

Woon je zeker in de provincie.Een van de twaalf zal het wel zijn, ja. Maar woon inderdaad ver van het (rand)stedelijk gebied.
quote:Kuzu schreef op 10 juli 2016 @ 20:13:

[...]

Qua festivals wel (ook seizoentechnisch gezien) maar wat ik van veel foodtruckers lees is dat zij puur het seizoen festivals draaien en dan de rest van het jaar interen.

Wij willen het hele jaar draaien, niet puur op festivals.

En duur vind ik veel festivals zeker ja!!Denk je dat iemand in de winter op de markt zoiets gaat bestellen?
quote:EHR schreef op 10 juli 2016 @ 20:40:

Tot voor tien minuten geleden had ik nog nooit van een foodtruck gehoord (en dan kom ik toch allerminst uit de provincie), en eerlijk gezegd is het me na het lezen van dit topic nog steeds niet geheel duidelijk. Volgens mij hebben we het gewoon over een eetkeet, maar dan de zogenaamd hippe variant. Althans als het om een wannabe festivalletje gaat.

Kuzu wat jij gaat doen lijkt me wel heel lekker.http://www.festival-trek.nl

http://www.rrrollend.nl
Lekker Kuzu.

Succes met je onderneming ( met je man samen neem ik eigenlijk zo maar aan)
quote:Frizz schreef op 10 juli 2016 @ 20:41:

[...]

Denk je dat iemand in de winter op de markt zoiets gaat bestellen?

Neem aan dat ze ook to go meegeven.

Dus dat je het later op kan eten.

Net als de kipkluiven die ook bij de markt kan kopen.

Klopt dat Kuzu?
Mijn tip: bied ook iets vegetarisch aan, zonder meteen in de quinoa te duiken. Dat ontbrak op het foodtruckfestival dat afgelopen jaar helemaal mijn achtergebleven stadje had bereikt. Een piepklein kraampje dat veganistisch eten had. De rest vlees en vlees en vlees.

En in ons stadje staan permanent een kip-aan-het-spitkraam, een viskraam en een vietnamese kraam en die verkopen blijkbaar ook in de winter wel wat.
quote:Frizz schreef op 10 juli 2016 @ 20:41:

[...]

Denk je dat iemand in de winter op de markt zoiets gaat bestellen?

Waarom niet? Het is lekker warm eten.

Juist fijn iets anders dan patat met of een pofaardappel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Het was echt een vraag hoor, niet sarcastisch bedoeld. Aan mij zou je geen klant hebben als het geen mooi weer is namelijk.
Jawel Frizz.

Inderdaad omdat het ook mee te nemen is (net als de shoarmakraam, loempiakraam etc).

@Zusenzoo: Ja in eerste zoveel mogelijk samen, om toch een draai te vinden. Ik heb ook m'n gewone baan nog dus dat moeten we zoveel mogelijk naast elkaar doen.
Heel goed idee. In mijn stad in nl staat er ook een veneuelaanse kraam en idd een shoarmawahen op de markt. Waar ik hier woon is kant en klaar eten op demarkt heel normaal en krijg je dus echt alles. Vooral de gozleme s heerlijk, hoewel er sinds kort ook een nlse turk met shoarma en patat(ook oorlog) staat.
quote:Kuzu schreef op 10 juli 2016 @ 21:36:

Jawel Frizz.

Inderdaad omdat het ook mee te nemen is (net als de shoarmakraam, loempiakraam etc).

@Zusenzoo: Ja in eerste zoveel mogelijk samen, om toch een draai te vinden. Ik heb ook m'n gewone baan nog dus dat moeten we zoveel mogelijk naast elkaar doen.Ja je hebt gelijk. Daar kom ik ook nooit dus niet bedacht.
quote:Kuzu schreef op 10 juli 2016 @ 18:33:

Ik woon in het oosten van het land, hier zijn veel minder festivals dan in de randstad en ook wat minder hipstergericht. Ik ben zelf niet zo into dat hippe eten en wil dat ook niet verkopen.

Naast festivals in de regio willen we ook gewoon 'op de markt' (letterlijk) en andere standplaatsen in de regio gaan staan. Denk aan winkelcentra, braderie etc.

In elk geval ben ik niet van plan om 400 km te rijden om vervolgens 1000€ aan stageld en andere afdrachten kwijt te zijn op een of ander hip hipsterfestival waar ik helemaal niet tussen pas.

Ik denk namelijk ook niet dat zij zitten te wachten op ons.

We gaan grillgerechten verkopen, geen broodjes braadworst of shoarma maar meer gericht op de midden oosterse wijze van barbecuen.

Twee grote houtskoolgrills vol spiezen vlees en groentes, salades en sauzen. Geen kleffe broodjes maar ambachtelijk plat brood (soort wrap).

Alles huisgemaakt dus geen emmers satesaus en frikandellen ofzo.

Hier in de regio in elk geval 'iets anders'. En de drukke festivals/randstad zijn sowieso geen terrein voor ons.Een plekje in de silo in de stad, kom ik bij je langs! Hummusburgers gaat met name mijn man heel gelukkig van worden
quote:Kuzu schreef op 10 juli 2016 @ 18:33:

--

We gaan grillgerechten verkopen, geen broodjes braadworst of shoarma maar meer gericht op de midden oosterse wijze van barbecuen.

Twee grote houtskoolgrills vol spiezen vlees en groentes, salades en sauzen. Geen kleffe broodjes maar ambachtelijk plat brood (soort wrap).

Alles huisgemaakt dus geen emmers satesaus en frikandellen ofzo.

..Klinkt goed!
Ow ik vind het altijd zo leuk als er zoveel van die trucks bij elkaar staan. Heerlijk erlangs struinen en dan uiteindelijk degene kiezen die je toch het meest aan staat.

Klinkt goed hoor TO.

Ga anders proefdraaien as. zondag in Nijmegen. Kom ik bij je langs!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat een leuke reacties!

We zijn nu volop bezig met 'de kar' klaar maken.

In plaats van een zelfrijdend bakbeest zijn we een bouwkeet aan het ombouwen. Midden augustus moet hij klaar zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven