Frituurpan, voor op het fornuis
dinsdag 18 mei 2010 om 16:22
Ik wil graag een frituurpan voor op het fornuis. Ik heb niet zoveel ruimte in mijn keuken dus ik heb liever geen electrische frituurpan en uit ervaring weet ik dat ik het een ellende vind om die dingen schoon te maken dus ik wil een (emaille) frituurpan met een mandje voor op het vuur welke ik gewoon kan opbergen bij mijn andere pannen.
Ik beloof dat zal uitkijken
Ik zag er laatst één bij de blokker maar dat vond ik zo'n gammel ding, het mandje bleef niet goed vast staan.
Zijn er hier mensen die er eentje hebben welke goed bevalt? En welke?
Of is het absoluut een afrader? Dat kan natuurlijk ook...
Ik beloof dat zal uitkijken
Ik zag er laatst één bij de blokker maar dat vond ik zo'n gammel ding, het mandje bleef niet goed vast staan.
Zijn er hier mensen die er eentje hebben welke goed bevalt? En welke?
Of is het absoluut een afrader? Dat kan natuurlijk ook...
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
dinsdag 18 mei 2010 om 16:29
quote:twijfelmeid schreef op 18 mei 2010 @ 16:25:
Mijn ouders zetten gewoon een grote snijplank op het gasfornuis en daar de frituurpan op...werkt ook prima!Dat is het probleem niet....ik wil alleen niet continue een frituurpan op mijn aanrecht hebben staan. Ik heb weinig ruimte op dat ding op te bergen. Vandaar dat ik een kleine pan wil hebben waarin ik voor 2 personen frietjes kan bakken.
Mijn ouders zetten gewoon een grote snijplank op het gasfornuis en daar de frituurpan op...werkt ook prima!Dat is het probleem niet....ik wil alleen niet continue een frituurpan op mijn aanrecht hebben staan. Ik heb weinig ruimte op dat ding op te bergen. Vandaar dat ik een kleine pan wil hebben waarin ik voor 2 personen frietjes kan bakken.
dinsdag 18 mei 2010 om 16:31

dinsdag 18 mei 2010 om 16:36
quote:biebelie schreef op 18 mei 2010 @ 16:31:
Kijk alsjeblieft uit met die gevaarlijke krengen..
Heb je wel eens nagedacht wat er gebeurt als je vlam in de pan krijgt? niet ondenkbaar hoor....een grote pan olie met vuur eronder...het spettert wat en je huis is weg!!
Plus het gevaar voor brandwonden..Dat gebeurt alleen als er veel te veel olie in de pan zit....
Kijk alsjeblieft uit met die gevaarlijke krengen..
Heb je wel eens nagedacht wat er gebeurt als je vlam in de pan krijgt? niet ondenkbaar hoor....een grote pan olie met vuur eronder...het spettert wat en je huis is weg!!
Plus het gevaar voor brandwonden..Dat gebeurt alleen als er veel te veel olie in de pan zit....

dinsdag 18 mei 2010 om 16:38
dinsdag 18 mei 2010 om 16:48
Ik heb alletwee: een elektrische van Philips en een ouderwetse donkerbruin geëmailleerde frituurpan, die volgens mij van gietijzer is want hij doet het prima op de inductieplaat.
De elektrische gebruik ik voor friet, maar bijvoorbeeld loempiaatjes of tempura doe ik in de bruine pan: op de één of andere manier kan ik daarmee beter de temperatuur beheren.
En zo zit er ook geen frietsmaak aan de tempura, dat scheelt ook.
De elektrische gebruik ik voor friet, maar bijvoorbeeld loempiaatjes of tempura doe ik in de bruine pan: op de één of andere manier kan ik daarmee beter de temperatuur beheren.
En zo zit er ook geen frietsmaak aan de tempura, dat scheelt ook.

dinsdag 18 mei 2010 om 16:50
Ik had altijd gewoon een ouderwetse zwart geemailleerde braadpan waar ik in frituurde (zo'n zwarte met een blauwe binnenkant) niks geen mandje erin, gewoon de frietjes zo in de olie laten glijen. Niet te vol doen, dan kan er in principe niks gebeuren.
Tegenwoordig eet ik trouwens meestal ovenfriet, maar das een kwestie van smaak.
Tegenwoordig eet ik trouwens meestal ovenfriet, maar das een kwestie van smaak.
dinsdag 18 mei 2010 om 16:51
quote:Gebakkie schreef op 18 mei 2010 @ 16:45:
Biebelie, ijs op de friet zal nooit gebeuren, ik houd van versgesneden friet
Lekker!!
Dan heel heel heel goed droogdeppen.
Ik weet dat ik panisch doe hoor maar heb op deze manier bijna het eetcafe laten affikken jaren geleden...zo eng!
Dat was een grotere rechthoekige bak met olie waar 30 gehaktballen in sputterden...net ééntje teveel en er spetterde iets overheen....staat heel die bak in de fik en de kroeg ook bijna!
Biebelie, ijs op de friet zal nooit gebeuren, ik houd van versgesneden friet
Lekker!!
Ik weet dat ik panisch doe hoor maar heb op deze manier bijna het eetcafe laten affikken jaren geleden...zo eng!
Dat was een grotere rechthoekige bak met olie waar 30 gehaktballen in sputterden...net ééntje teveel en er spetterde iets overheen....staat heel die bak in de fik en de kroeg ook bijna!
dinsdag 18 mei 2010 om 17:03
quote:biebelie schreef op 18 mei 2010 @ 16:51:
[...]
Lekker!!
Oeioeioei, sja, als dat zou gebeuren zou ik me enorm rotschrikken natuurlijk! Ik ben iig wel zo wijs dat ik er geen water overheen ga gooien om het vuur te blussen.
Maar naar aanleiding van jullie antwoorden ga ik misschien toch maar sparen voor een gewone frituurpan (Delongi lijkt me wel wat) maar dan wel zo eentje waar je de olie uit kan laten lopen dmv zo'n 'kraantje' en dan maar in de schuur opbergen.
Ik heb ook zo'n geëmailleerde braadpan met blauwe binnenkant, die werkt inderdaad ook wel.
[...]
Lekker!!
Oeioeioei, sja, als dat zou gebeuren zou ik me enorm rotschrikken natuurlijk! Ik ben iig wel zo wijs dat ik er geen water overheen ga gooien om het vuur te blussen.
Maar naar aanleiding van jullie antwoorden ga ik misschien toch maar sparen voor een gewone frituurpan (Delongi lijkt me wel wat) maar dan wel zo eentje waar je de olie uit kan laten lopen dmv zo'n 'kraantje' en dan maar in de schuur opbergen.
Ik heb ook zo'n geëmailleerde braadpan met blauwe binnenkant, die werkt inderdaad ook wel.

donderdag 20 mei 2010 om 10:55
Inderdaad...frietjes in de oven gaat ook super! Moet je eigenlijk wel de "verse friet" van Ap nemen en niet uit de diepvries. Als je het er lang genoeg in doet wordt het heerlijk knapperig!
Heb ook geen frituurpan, maar eet op deze manier regelmatig (nou ja..regelamtig, da's ook wat overdreven) frietjes!
Heb ook geen frituurpan, maar eet op deze manier regelmatig (nou ja..regelamtig, da's ook wat overdreven) frietjes!