Gebroken kaak& 6 weken vloeibaar...help?

16-05-2009 09:20 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames/heren,



Sinds deze week zit ik thuis met een gebroken kaak (skateboard-ongeluk) en moet ik 6 weken vloeibaar eten. Vreselijk! Tot nu toe ben ik niet veel verder gekomen dan smoothies, soep, kwark/yoghurt/allerlei andere toetjes en fijngemalen stamppotten.

Ook gebruik ik modifast-achtige producten erbij zodat ik alle voedingsmiddelen binnenkrijg.



Heeft iemand nog lekkere recepten voor in de blender? Bepaalde combi's die ineens heel lekker blijken te zijn als je ze fijnmaalt? Ik moet nog ruim 5 weken en word er nu al behoorlijk zat van eigenlijk...:-(



Alle tips zijn welkom! En het hoeft zeker niet mager of vet-arm te zijn aangezien ik niet teveel mag afvallen (ik heb al niet al teveel reserves namelijk...)



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat vervelend zeg! Allereerst veel sterkte met je kaak (doe dan ook es niet zo'n gevaarlijke sport )



Misschien staat hier iets bij?
Goed gevulde soepen maken en die blenderen
Alle reacties Link kopieren
Wat klote zeg.



Hou je van guacemole?



Uit mijn studententijd ken ik een paar gepureerde soepen die ik wel lekker vind: ossestaartsoep (uit een pakje) met een pot bruine bonen en dan de staafmixer erop. Wel vrij dikke substantie, moet het door een rietje komen?



Nog een: Broccoli en grof gesneden uien paar minuten koken en dan pureren. Mengen met champignonsoep uit een pakje, beetje water erbij. Of, als je niet van pakjes houdt, mengen met room en een bouillontabletje ofzo.



Favo smoothie: banaan, kiwi en (verse) jus.



sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Kant en Klare Gazpacho (koude Spaanse Tomatensoep) van de AH.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee binnen enkele weken word mn kaak gebroken door de chirurg ... en ik geef nog steeds borstvoeding ... ik vermoed dat ik heel slank de zomer in kan

maatje 36 here I come
Alle reacties Link kopieren
is t je onderkaak die gebroken is of heb je een scheur in je bovenkaak?
Alle reacties Link kopieren
diverse soorten vis kun je met je tong fijn maken tegen je verhemelte.

broodstukjes zonder korstjes besmeerd met kruidenkaas of jam kun je stuksabbelen t duurt ff maar okee.

dingen al scous cous met een lekker sausje kun je makkelijk naar binnen werken
Alle reacties Link kopieren
Olvarit potjes. De spagetti is bijvoorbeeld best te doen. Moet je er wel nog wat zout bijgooien. Van die vloeibare drankjes/shakes. Maar ik heb geleefd op de Olvarit toen.
Alle reacties Link kopieren
Chocolademousse is trouwens ook vloeibaar
Alle reacties Link kopieren
Je mag zeker geen alcohol?
Kant en klare groentensappen. Bij de biologische winkel hebben ze veel keus, ook allerlei mixen.



Pap, misschien? Havermoutpap is goed ontbijt voor bergwandelaars, dus daar zit genoeg energie in.



Misschien kun je voor de afwisseling de soepen flink anders kruiden, met koriander of met munt.



Humus, is dat vloeibaar genoeg? Daar zou ik wel 6 weken op overleven. :-)



Moeilijk zeg! Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Gekookte groenten en bruine bonen mengen met soep had ik nog helemaal niet aan gedacht, wat een goede tip!

Guacemole vind ik idd ook lekker dus die ga ik ook proberen.



Yamuna, geniet nog maar even van het voorrecht dat eten heet! waarom wordt je kaak gebroken?

Bij mij is mijn kaakkopje (linksboven) eraf gebroken. Hij ligt er ook letterlijk naast. Je voelt het zelfs als je het aanraakt, een bobbeltje.:-(

Dit herstelt zich vanzelf dus er hoefde geen plaat oid ingezet te worden.



@Liv: je hebt gelijk, haha! het frappante is dat ik in dit geval niet eens iets raars deed....was gewoon rustig een stukje aan het rollen. Zul je altijd zien.....;-)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij de apotheek medische milkshakes krijgen, ze smaken best lekker! Aardbei, banaan, chocolade etc. Speciaal voor mensen die langdurig vloeibaar moeten. Ik kreeg ze destijds vergoed v. verzekering, moest wel een briefje van de kaakchirurg meenemen, weet niet of dat nog zo is.
anoniem_37703 wijzigde dit bericht op 16-05-2009 09:50
Reden: 6 weken lang van deze shakes is een beetje teveel van het goede...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chocomousse staat hier uiteraard al in de koelkast:-)

Alcohol mag ik (nog) niet vanwege zware pijnstillers, maar zodra ik die niet meer hoef te nemen worden de flessen rosé zeker weer aangesleept!



Bobdebouwer, die milkshakes had ik al over gehoord idd, ga ik maandag achteraan, thanx!



De soepen kruid ik inderdaad al, doe er peper of versgemalen knoflook doorheen. Het is inderdaad moeilijk om te blijven combineren. Je wordt er snel zat van en over het algemeen worden dingen er niet lekkerder van als je ze in de blender gooit. (bloemkool met gehakt....beuh......dat zag eruit alsof het al eens eerder gegeten was...)
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Yumuna, dat maatje 36 krijg je zeker! Ik weet niet wat voor maat je nu hebt, maar het gaat als een trein. Ondanks al die cocolademousse en slagroomtoetjes, je kunt er bijna niet tegen eten en dat in combinatie met borstvoeding.....



Ik heb zelf maat 36 maar dat wel dankzij veel trainen (spieren maken breder). Ik merk nu na een week al dat mijn kleding losser gaat zitten. Ik mag ook niet sporten dus die spieren slinken ook.



Over 5 weken open ik hier dan ook weer een topic waarin ik vraag om tips voor een enorm vreetfestijn, haha! (ik zou werkelijk een moord doen voor patat met mayo of een big mac....)
...
anoniem_59478 wijzigde dit bericht op 30-09-2015 20:21
Reden: ,,,,
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dat vakjesbord is inderdaad een goeie Pennelien, dan heb je toch het idee dat je echt aan het eten bent.

Ga er straks meteen 1 halen! Ik merk namelijk dat ik erg veel behoefte heb aan verschillende smaken, apart van elkaar.

Ik heb inderdaad geen wond in mijn mond, lijkt me erg vervelend en nog moeilijker om dan eten binnen te krijgen.



Vlees gaat inderdaad moeilijk, ik eet dat nu dan ook bijna niet. Wel veel eieren en dan samen met spinazie in de blender. Is nog best te doen.....



Ik heb in ieder geval weer hele goede tips van jullie gekregen, bedankt daarvoor! kan ik weer een weekje vooruit!
Herinner over iemand die eens vreselijk afgevallen was, die kreeg van de dietiste de tip om een half bakje slagroom door de yoghurt of vla te roeren.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
broccoli helemaal zacht koken, daar parmesaanse kaas doorheen en door de blender?



idem maar dan de broccoli met satesaus blenderen
roerei met kaas
weet niet of 't gaat maar zalm heel gaar laten stoven en dat met sweet chilli saus pureren
Jeej Suy, wat balen voor je Ik leef met je mee.



Ik heb ook eens 4 weken op vloeibaar voedsel geleefd na een kaakoperatie. Mijn kiezen zaten op elkaar vast en ik kon alleen met een grote operatie spuit dingen tussen mijn tanden naar binnen spuiten



Omdat ik helemaal geen zoetekauw ben (in het ziekenhuis kreeg ik slimfast in aardbeien en caramelsmaak, brrr) heb ik 4 weken alleen maar soep gegeten. Ik had de SOEPBIJBEL gekocht en daar staat genoeg in om ook echt te kunnen variëren, van geroosterde paprikasoep, tot zoete aardappelsoep met schelvis. Dat boek is dus een aanrader (bol.com). Ik deed ook bijna overal aardappels en slagroom doorheen om een beetje op gewicht te blijven.



Voor 's ochtends maakte ik smoothies met vers fruit, van die volle griekse yoghurt en zemelen.



Die maaltijdvervangers kun je natuurlijk wel tussendoor nemen, als je het tenminste niet al te vies vindt. Dan krijg je ook weer wat extra calorieën binnen. Oh en je kunt je te buiten gaan aan chocomel, ijs en milkshakes want je valt sowieso af



Heb niet alles doorgelezen, dus waarschijnlijk een beetje mosterd dit verhaal, maar goed. Sterkte ermee iig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 16 mei 2009 @ 09:58:

Oh, en Yumuna, dat maatje 36 krijg je zeker! Ik weet niet wat voor maat je nu hebt, maar het gaat als een trein. Ondanks al die cocolademousse en slagroomtoetjes, je kunt er bijna niet tegen eten en dat in combinatie met borstvoeding.....



Ik heb zelf maat 36 maar dat wel dankzij veel trainen (spieren maken breder). Ik merk nu na een week al dat mijn kleding losser gaat zitten. Ik mag ook niet sporten dus die spieren slinken ook.



Over 5 weken open ik hier dan ook weer een topic waarin ik vraag om tips voor een enorm vreetfestijn, haha! (ik zou werkelijk een moord doen voor patat met mayo of een big mac....)



alles wat niet kan of mag lijkt natuurlijk extra lekker nu

ik heb nu maat 38-40 maar tegen de tijd dat ik op de slachtbank mag gaan liggen voor mn onderkaakverlenging dan zal ik wel gewoon 38 weer hebben yammini snaait al mn calorieen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven