gehaktballen met....??
dinsdag 17 januari 2012 om 15:01
Sambal in gehaktballen is echt niet raar hoor!
Tegenwoordig skip ik de sambal en doe ik er chili vlokken door heen.
En een beetje gehaktballen kruiden van mijn slager
Verder geen ei, maar wel een beschuitje
Mooie kleine balletjes maken, vallen ze ook niet uit elkaar
Tegenwoordig skip ik de sambal en doe ik er chili vlokken door heen.
En een beetje gehaktballen kruiden van mijn slager
Verder geen ei, maar wel een beschuitje
Mooie kleine balletjes maken, vallen ze ook niet uit elkaar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 17 januari 2012 om 15:03
dinsdag 17 januari 2012 om 15:04
Ik heb dat nog nooit eerder gehoord of geproefd, dus voor mij is dat wel een beetje raar. Daarmee wil ik verder helemaal niet zeggen of ze wel of niet lekker zijn, is gewoon de eerste keer dat ik dat hoor, ik gebruik nooit geen sambal en vriend likt zowat de pan uit als het gehaktballen zijn hier. Het was ook niet als verwijt bedoeld, voor mijn doen is sambal een rare optie naar wat ik gewoon ben dat is alles.
dinsdag 17 januari 2012 om 15:07
Zakje nasikruiden erdoor en dan met pindasaus.
Gehaktbrood met grof gesneden groenten zodat je ze erin ziet zitten zoals wortel, bloemkool, prei, champignons, paprika.
Gehaktbrood in koolblad ingepakt met gewelde gedroogde pruimen (streekgerecht in de Vogezen en waanzinnig lekker), gehakt gewoon kruiden, eitje en een beetje paneermeel erdoor, een laag in de ovenschaal leggen op de koolbladen, de gewelde en ontpitte pruimen erop, volgende laag gehakt, afdekken met koolblad en ongeveer een uur in de oven op circa 180 graden.
Gehaktbrood met grof gesneden groenten zodat je ze erin ziet zitten zoals wortel, bloemkool, prei, champignons, paprika.
Gehaktbrood in koolblad ingepakt met gewelde gedroogde pruimen (streekgerecht in de Vogezen en waanzinnig lekker), gehakt gewoon kruiden, eitje en een beetje paneermeel erdoor, een laag in de ovenschaal leggen op de koolbladen, de gewelde en ontpitte pruimen erop, volgende laag gehakt, afdekken met koolblad en ongeveer een uur in de oven op circa 180 graden.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 17 januari 2012 om 15:09
quote:flutzel schreef op 17 januari 2012 @ 15:04:
Ik heb dat nog nooit eerder gehoord of geproefd, dus voor mij is dat wel een beetje raar. Daarmee wil ik verder helemaal niet zeggen of ze wel of niet lekker zijn, is gewoon de eerste keer dat ik dat hoor, ik gebruik nooit geen sambal en vriend likt zowat de pan uit als het gehaktballen zijn hier. Het was ook niet als verwijt bedoeld, voor mijn doen is sambal een rare optie naar wat ik gewoon ben dat is alles. was zekers geen verwijt naar jou. Gewoon een mededeling dat ik het erg lekker vind. Sorry dat het zo overkwam ?
Ik heb dat nog nooit eerder gehoord of geproefd, dus voor mij is dat wel een beetje raar. Daarmee wil ik verder helemaal niet zeggen of ze wel of niet lekker zijn, is gewoon de eerste keer dat ik dat hoor, ik gebruik nooit geen sambal en vriend likt zowat de pan uit als het gehaktballen zijn hier. Het was ook niet als verwijt bedoeld, voor mijn doen is sambal een rare optie naar wat ik gewoon ben dat is alles. was zekers geen verwijt naar jou. Gewoon een mededeling dat ik het erg lekker vind. Sorry dat het zo overkwam ?
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
dinsdag 17 januari 2012 om 15:13
dinsdag 17 januari 2012 om 15:20
Zit hier qua verschillende smaken iets tussen?
(helaas nog niet bijgewerkt met mijn nieuwste smaken)
Woensdag gehaktdag.
(Fiorah, jouw vraag daar staat het antwoord ook op het topic, ook hoe je ze het mooiste kan rollen enz.)
(helaas nog niet bijgewerkt met mijn nieuwste smaken)
Woensdag gehaktdag.
(Fiorah, jouw vraag daar staat het antwoord ook op het topic, ook hoe je ze het mooiste kan rollen enz.)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 17 januari 2012 om 15:24
quote:Fiorah schreef op 17 januari 2012 @ 15:15:
Mag ik even inbreken in je topic nu het toch over gehaktballen gaat? Weet iemand hoe je zorgt dat je zachte gehaktballen krijgt ipv harde?
Broodkruimels (van 'oud' brood) en een ei (1 ei per 500 g gehakt).
Paneermeel kan ook maar dat wordt toch wat droger.
Mag ik even inbreken in je topic nu het toch over gehaktballen gaat? Weet iemand hoe je zorgt dat je zachte gehaktballen krijgt ipv harde?
Broodkruimels (van 'oud' brood) en een ei (1 ei per 500 g gehakt).
Paneermeel kan ook maar dat wordt toch wat droger.
dinsdag 17 januari 2012 om 16:19
De laatste tijd maak ik vooral veel hamburgers zelf van gehakt, heel makkelijk met behulp van Silvo.
En dit recept is echt heel lekker:
Ingrediënten
500 gr. rundergehakt
1 ei
3 el. sambal
3 teentjes knoflook
1 th.l. ketoembar
1 th.l. djinten
1/2 th.l. laos
ca. 5 el. ketjap
1 pakje paneermeel
olijfolie
bak boter
Voorbereiding
Meng de gehakt met de laos, djinten, ketoembar, sambal, knoflook en ei.
Goed mengen. Meng de ketjap erdoor zodat het een smeuig geheel wordt. Daarna ca. 3 eetlepels van de paneermeel erdoor zodat het ′draaibaar′ wordt. Draai kleine balletjes van de gehakt. Haal deze door paneermeel.
Bereidingswijze
Smelt in een grote koekenpan 1 eetlepel olijfolie en een klontje boter. Bak op een hoog vuur in ca. 5 minuten de balletjes totdat deze donkerbruin beginnen te kleuren. Daarna nog ca. 10 minuten op zacht vuur laten doorbakken. De gehaktballetjes laten afkoelen.
En dit recept is echt heel lekker:
Ingrediënten
500 gr. rundergehakt
1 ei
3 el. sambal
3 teentjes knoflook
1 th.l. ketoembar
1 th.l. djinten
1/2 th.l. laos
ca. 5 el. ketjap
1 pakje paneermeel
olijfolie
bak boter
Voorbereiding
Meng de gehakt met de laos, djinten, ketoembar, sambal, knoflook en ei.
Goed mengen. Meng de ketjap erdoor zodat het een smeuig geheel wordt. Daarna ca. 3 eetlepels van de paneermeel erdoor zodat het ′draaibaar′ wordt. Draai kleine balletjes van de gehakt. Haal deze door paneermeel.
Bereidingswijze
Smelt in een grote koekenpan 1 eetlepel olijfolie en een klontje boter. Bak op een hoog vuur in ca. 5 minuten de balletjes totdat deze donkerbruin beginnen te kleuren. Daarna nog ca. 10 minuten op zacht vuur laten doorbakken. De gehaktballetjes laten afkoelen.
dinsdag 17 januari 2012 om 21:07
Oh gehaktballen: ben er dol op, maar nu mag ik ze helaas niet meer hebben!!
Mijn man heeft laatst echte italiaanse meatballs gemaakt. Ze waren ontzettend lekker, maar WARNING: errug machtig
Hierbij het linkje voor het recept (hopelijk mag dat):
http://screen.yahoo.com/t ... an-meatball-27096548.html
Enjoy!
Mijn man heeft laatst echte italiaanse meatballs gemaakt. Ze waren ontzettend lekker, maar WARNING: errug machtig
Hierbij het linkje voor het recept (hopelijk mag dat):
http://screen.yahoo.com/t ... an-meatball-27096548.html
Enjoy!