gehaktballen met....??

17-01-2012 14:46 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vind mijn voorkeur ballen gehakt raar: lekker met gehakt, ui en kaas een grote bal met paneermeel en een eitje...

Wie heeft er andere ideeen?
In plaats van kaas een gesnipperd teentje look? Iets kleinere ballen maken?
Knoflook en sambal zit er standaard bij!
Ah ok, ja zag het niet in de OP. Moet toegeven dat ik sambal ook wel een beetje raar vind in gehaktballen eerlijk gezegd, zonder verwijtend te klinken.

Ik zie Jamie Oliver wel eens ooit groente erbij doen (kom even niet op wat, sorry).
Sambal in gehaktballen is echt niet raar hoor!

Tegenwoordig skip ik de sambal en doe ik er chili vlokken door heen.

En een beetje gehaktballen kruiden van mijn slager

Verder geen ei, maar wel een beschuitje

Mooie kleine balletjes maken, vallen ze ook niet uit elkaar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nasi en/of bamikruiden erdoor

Kerrie

vogelnestjes maken - hardgekookt eitje met daarom heen gehakt dan braden.

Pittige kipkruiden erdoor

Sambal idd LEKKER

ketjap met een uitje, zout, peper
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Ik heb dat nog nooit eerder gehoord of geproefd, dus voor mij is dat wel een beetje raar. Daarmee wil ik verder helemaal niet zeggen of ze wel of niet lekker zijn, is gewoon de eerste keer dat ik dat hoor, ik gebruik nooit geen sambal en vriend likt zowat de pan uit als het gehaktballen zijn hier. Het was ook niet als verwijt bedoeld, voor mijn doen is sambal een rare optie naar wat ik gewoon ben dat is alles.
Je kunt er ook satepoeder in doen, waar je normaal satesaus van zou roeren. Heb je sateballen.

Wij eten altijd met ei, kruiden, ui en paneermeel.
Ik krijg er een punthoofd van!
*gaat richting Appie voor rundergehakt...heb ineens trek in gehaktballen vanavond*
Kind je weet niet wat je mist zonder de sambal!

Nou zijn wij hier thuis ook wel een beetje van de "hoe heter hoe beter" slag
Champignons en paprika!
Ga het wel eens proberen hoor
In de gehalballen soep?

Gewoon heel fijn snijden dan zeker?

Maar worden die champignonnen dan niet heel nattig?
Zakje nasikruiden erdoor en dan met pindasaus.

Gehaktbrood met grof gesneden groenten zodat je ze erin ziet zitten zoals wortel, bloemkool, prei, champignons, paprika.

Gehaktbrood in koolblad ingepakt met gewelde gedroogde pruimen (streekgerecht in de Vogezen en waanzinnig lekker), gehakt gewoon kruiden, eitje en een beetje paneermeel erdoor, een laag in de ovenschaal leggen op de koolbladen, de gewelde en ontpitte pruimen erop, volgende laag gehakt, afdekken met koolblad en ongeveer een uur in de oven op circa 180 graden.
verba volant, scripta manent.
quote:flutzel schreef op 17 januari 2012 @ 15:04:

Ik heb dat nog nooit eerder gehoord of geproefd, dus voor mij is dat wel een beetje raar. Daarmee wil ik verder helemaal niet zeggen of ze wel of niet lekker zijn, is gewoon de eerste keer dat ik dat hoor, ik gebruik nooit geen sambal en vriend likt zowat de pan uit als het gehaktballen zijn hier. Het was ook niet als verwijt bedoeld, voor mijn doen is sambal een rare optie naar wat ik gewoon ben dat is alles. was zekers geen verwijt naar jou. Gewoon een mededeling dat ik het erg lekker vind. Sorry dat het zo overkwam ?
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Meestal kofte kruiden van de Turk.

En dan maak ik ook geen ballen maar van die platte ovale dingen.

O en als we gehakt maken bij mijn schoonouders doen we dit er in:

Knoflook, ui, peterselie, peper, zout, beetje komijn, chilipeper, ei, paneermeel, wat vers brood.
Mag ik even inbreken in je topic nu het toch over gehaktballen gaat? Weet iemand hoe je zorgt dat je zachte gehaktballen krijgt ipv harde?

Zit hier qua verschillende smaken iets tussen?

(helaas nog niet bijgewerkt met mijn nieuwste smaken)

Woensdag gehaktdag.

(Fiorah, jouw vraag daar staat het antwoord ook op het topic, ook hoe je ze het mooiste kan rollen enz.)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Summerdance schreef op 17 januari 2012 @ 15:07:

In de gehalballen soep?

Gewoon heel fijn snijden dan zeker?

Maar worden die champignonnen dan niet heel nattig?Heel fijn snijden ja. En die nattigheid valt heel erg mee als je geen ei gebruikt.
quote:Fiorah schreef op 17 januari 2012 @ 15:15:

Mag ik even inbreken in je topic nu het toch over gehaktballen gaat? Weet iemand hoe je zorgt dat je zachte gehaktballen krijgt ipv harde?

Broodkruimels (van 'oud' brood) en een ei (1 ei per 500 g gehakt).

Paneermeel kan ook maar dat wordt toch wat droger.
quote:leo_niesje schreef op 17 januari 2012 @ 15:09:

[...]

was zekers geen verwijt naar jou. Gewoon een mededeling dat ik het erg lekker vind. Sorry dat het zo overkwam ?

Wou gewoon even uitleggen waarom ik dat raar vond

Mijn favoriete gehaktbal is met soya-, chilisaus, kerriepoeder, gembersiroop, chilipoeder en paneermeel. Mmm, je krijgt er ook heerlijke jus van!
De laatste tijd maak ik vooral veel hamburgers zelf van gehakt, heel makkelijk met behulp van Silvo.

En dit recept is echt heel lekker:

Ingrediënten

500 gr. rundergehakt

1 ei

3 el. sambal

3 teentjes knoflook

1 th.l. ketoembar

1 th.l. djinten

1/2 th.l. laos

ca. 5 el. ketjap

1 pakje paneermeel

olijfolie

bak boter

Voorbereiding

Meng de gehakt met de laos, djinten, ketoembar, sambal, knoflook en ei.

Goed mengen. Meng de ketjap erdoor zodat het een smeuig geheel wordt. Daarna ca. 3 eetlepels van de paneermeel erdoor zodat het ′draaibaar′ wordt. Draai kleine balletjes van de gehakt. Haal deze door paneermeel.

Bereidingswijze

Smelt in een grote koekenpan 1 eetlepel olijfolie en een klontje boter. Bak op een hoog vuur in ca. 5 minuten de balletjes totdat deze donkerbruin beginnen te kleuren. Daarna nog ca. 10 minuten op zacht vuur laten doorbakken. De gehaktballetjes laten afkoelen.
Gewone gehaktballen met lekkere champigonnensaus! Hmmm heerlijk!
Oh gehaktballen: ben er dol op, maar nu mag ik ze helaas niet meer hebben!!

Mijn man heeft laatst echte italiaanse meatballs gemaakt. Ze waren ontzettend lekker, maar WARNING: errug machtig

Hierbij het linkje voor het recept (hopelijk mag dat):

http://screen.yahoo.com/t ... an-meatball-27096548.html

Enjoy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven