gelatine pudding

09-09-2010 13:32 29 berichten
Ik krijg eters vanavond. Als toetje heb ik gisteravond gelatine puddinkjes gemaakt met aardbeien, zwarte bessen, bramen en frambozen erin. Ik heb dat gedaan in een anti-aanbak muffinvorm. Zo'n tefal ding met van die kuiltjes, weet je wel? En verder niets erin. Zo de gelatine erin gegoten en het fruit erin gemikt.

Ik heb echter het idee dat ze muurvast zitten en dat ik dat vanavond niet netjes als een geheel uit kan storten en garneren met fruit....

Krijg ik ze er nog uit, en hoe? Heet water? Koud water? Of wordt eht uitscheppen en zien waar het schip strandt?
Alle reacties Link kopieren
Ai ai misschien volgende keer folie gebruiken? geen tips voor nu.
ik zou ze proberen te storten door ze eerst in een bak met heet water te doen.
Ja he? dat dacht ik ook. Zou de gelatine dan weer een klein beetje zacht worden ofzo?
quote:Flashy schreef op 09 september 2010 @ 13:33:

Ai ai misschien volgende keer folie gebruiken? geen tips voor nu.Volgende keer koop ik gewoon wel een puddingvorm, die er speciaal voor gemaakt is
Ik zou het niet weten,maar mijn eerste ingeving was ook heet water!
Heet water is ook een goeie inderdaad.Ik hoop dat ze er mooi uitkomen!
idd heet water. En in een bak doen is handiger dan onder de kraan houden: ik had een keer een grote pudding gemaakt en die kon ik nog net opvangen toen ik de vorm onder de hete kraan hield
ik denk wel dat dat gaat lukken hoor. Ik maak zelf bijvoorbeeld wel eens panna cotta, daar gaat ook gelatine in en doe de bakjes ook eerst even in heet water en dan glijden ze heel makkelijk uit de vormpjes.
Vorm op zijn kop zetten en fohn erop. Veel makkelijker dan heet water, ook al is het dan geen kueukengereedschap
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Idd. even nu warm maken, omkeren, voorzichtig schudden. Mocht het toch mislukken heb je nog even snel de tijd om iets anders te regelen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Poezewoes schreef op 09 september 2010 @ 13:48:

Vorm op zijn kop zetten en fohn erop. Veel makkelijker dan heet water, ook al is het dan geen kueukengereedschap

Briljant! Jemig, wat een goede oplossing! Ik ga het zo gelijk even proberen

Allemaal bedankt voor het meedenken
quote:mylenevalerie schreef op 09 september 2010 @ 13:49:

Idd. even nu warm maken, omkeren, voorzichtig schudden. Mocht het toch mislukken heb je nog even snel de tijd om iets anders te regelen.Ook waar. Als het niet lukt kan ik nog even een bak ijs halen om de hoek
Gelukt
mooi zo!!

eet smakelijk vanavond!
Thanks
Lekker hoor, puddinkjes. Maareh...ik lees net op een ander topic dat je geen vis of vlees eet. Jij bent dus vegetarisch, maar gelatine is dat niet. Of bemoei ik me nou met zaken die me geen bal aan gaan? Tjsa, dat sowieso natuurlijk.
Nee hoor, ik vind het een legitieme vraag.

Ik ga ze dan ook niet eten vanavond. Ik maak ze voor mijn gasten, er zijn veel kinderen bij en die vinden dat geweldig!

Ik serveer er vers fruit bij en dat eet ik wel.
Even totaal off topic, maar wel een geweldige avatar en nick voor een vegetariër ...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ja cool he? ik kreeg er in het andere eet-topic ook al complimenten over hahaha!
Het was een groot succes! De kindjes slobberden het fruit zo mee naar binnen. Ik heb me tegoed gedaan aan een bonbonnetje
Whopper, als je de drilpudding nou met agar agar maakt, kan je het zelf ook eten.
Dank voor de tip maar ik vind het een beetje vies.
Hahaha, drilpudding is ook niet zo lekker
Nou die kinderen die hadden het in no-time naar binnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven