Gerecht met wilde zalm uit blik

11-10-2009 17:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week 3 blikjes John West, wilde zalm in blik gekocht bij de AH. Maar ik heb geen idee wat ik kan maken. Ik dacht misschien met pasta, maar wat doe je er dan nog verder bij? (ik heb nu tomaat en ricotta in huis, maar dat lijkt me niet echt een geschikte combi voor in de pasta).

Wie weet er een lekker en vooral makkelijk recept voor mij?
Volgens mijn moeder is deze erg lekker: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=561 ... alm+salade
Pasta koken,

Courgettes, hard opbakken

gedroogde dille toevoegen

knoflook cremefraiche toevoegen en de zalm
pas op met die blikjes, ik had er laatst eentje en daar zat 'n heel stuk met graten in

ik heb 't overigens door de geraspte komkommer gegeten met gesnipperd uitje, ketchup en light fritessaus
Gewoon even op smulweb.nl zalm uit blik intikken en je hebt zo 1040 recepten

Tagliatelle met zalm uit blik, basilicum en tomaten

Ingrediënten voor 4 personen

* ca. 500 gram Tagliatelle

* 4 teentjes knoflook uit de knijper

* 1 tl fijngehakte chilipeper

* 500 gram rijpe tomaten fijngesneden (of Blik)

* 2 tl bruine suiker

* 1 groot blik zalm uitgelekt

* ca. 40 gram verse basilicum, gehakt

* 3 el olijfolie.

Bereidingswijze

Kook de Tagliatelle volgens de verpakking. Laat de pasta uitlekken en doe hem terug in de pan.

Verhit de olijfolie in een wok en fruit hierin de knoflook, chilipeper 1 minuut op laag vuur. Voeg de tomaten met het sap en de suiker toe. Verwarm 5 minuten. op laag vuur tot de tomaten heet zijn. Voeg de zalm en het basilicum toe. Breng op smaak met peper en zout. Schep de saus door de past.
Wow, zie al weer wat recepten voorbij komen, die erg lekker zijn! Ik ga nog even op smulweb speuren.

Heb gelukkig die blikjes zonder graten gekocht.
zalm ontgraten

pasta koken

zalm toevoegen en doorwarmen

doperwten erbij

gebakken champ erbij

(zwarte) peper uit de molen (iig grof) erdoor

en op je bord geraspte kaas toevoegen.

Heel simpel en heel lekker!!
knoflook en chiliflakes bakken in olijfolie

zalm erbij bakken

diepvries of verse spinazie er bij.

Daarna nog even de gekookte pasta meebakken.

Lekker, eventueel met nog wat geraspte parmazan.
of 'slaatje' (zoals huzarensalade maar dan met zalm en zelf maken) of pastasalade met uitjes, augurk, ei, appel, wat mayo/cocktailsaus/mosterd en ketchup.
Een vriendin van mij maakt altijd wel een heerlijk gerecht van zalm, ricotta, tomaten en pasta.

Ui bakken, zalm en tomaten erbij, paar keer omroeren, ricotta erbij en nog wat peper en zout erbij en dan serveren met pasta. Heerlijk! (ik ga morgen bij haar eten, zal vragen of ze het wil maken )
Hartige taart mee maken!
zalm met ricotta en tomaat klinkt goed. Maar zalm in blik is natuurlijk een drama
Even een update, ik heb uiteindelijk een zelf bedacht gerecht gemaakt, wel met tagliatelle, maar heb kookroom gebruikt en er veel kruiden bij gedaan en dat is in de smaak gevallen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven