Gerechten met bladerdeeg
dinsdag 27 april 2010 om 17:15
Mini-quiche oude kaas en bieslook
Ingrediënten 16 stuks:
· 4 plakjes bladerdeeg
· 1 1/2 el melk
· 1 1/2 el bloem
· 100 gr geraspte oude kaas
· 1 ei
· 75 gr crème fraiche
· 1 1/2 el bieslook (vers)
· peper en zout, plakjes tomaat en olijven
Bereiding:
1 Beboter de muffinvormen en bestuif ze met wat bloem.
2.Mix van de melk, geraspte kaas en bloem in de keukenmachine of met de staafmixer een glad mengsel.
3.Voeg het ei, crème fraiche en bieslook toe en maak op smaak met wat peper en zout.
4.Snij uit elk vel bladerdeeg 4 plakjes en bekleed de muffinvormen hiermee. Vul de quiches vormpjes tot enkele mm onder de rand met het kaasmengsel.
5.Leg op ieder taartje een plakje olijf en een plakje van een cherrytomaatje
6.Bak de taartjes 20-25 minuten bij 200 °C (heteluchtoven 180°C)
Yummie!!!
Ingrediënten 16 stuks:
· 4 plakjes bladerdeeg
· 1 1/2 el melk
· 1 1/2 el bloem
· 100 gr geraspte oude kaas
· 1 ei
· 75 gr crème fraiche
· 1 1/2 el bieslook (vers)
· peper en zout, plakjes tomaat en olijven
Bereiding:
1 Beboter de muffinvormen en bestuif ze met wat bloem.
2.Mix van de melk, geraspte kaas en bloem in de keukenmachine of met de staafmixer een glad mengsel.
3.Voeg het ei, crème fraiche en bieslook toe en maak op smaak met wat peper en zout.
4.Snij uit elk vel bladerdeeg 4 plakjes en bekleed de muffinvormen hiermee. Vul de quiches vormpjes tot enkele mm onder de rand met het kaasmengsel.
5.Leg op ieder taartje een plakje olijf en een plakje van een cherrytomaatje
6.Bak de taartjes 20-25 minuten bij 200 °C (heteluchtoven 180°C)
Yummie!!!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.

dinsdag 27 april 2010 om 17:32
quote:DarkRosePrincess schreef op 27 april 2010 @ 17:25:
Gebakkie, in de ingrediëntenlijst staat 1 1/2 eetlepel bloem en in het recept staat 2.Oh, scherp gezien, foutje Het is aangepast. Maak er maar anderhalf van. Moet goed zijn. Ik heb het met kerst gemaakt voor bij de tomatencappuccino. Was erg lekker
Gebakkie, in de ingrediëntenlijst staat 1 1/2 eetlepel bloem en in het recept staat 2.Oh, scherp gezien, foutje Het is aangepast. Maak er maar anderhalf van. Moet goed zijn. Ik heb het met kerst gemaakt voor bij de tomatencappuccino. Was erg lekker
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
dinsdag 27 april 2010 om 18:07
Ik haal hier vaak recepten vandaan: www.smulweb.nl
Als je op bovenstaande link klikt dan kom je op de zoekpagina waar ik gezocht heb op het woord "bladerdeeg" en daar vind je 9040 recepten.
Ben ook nieuwsgierig geworden, ga ook even kijken wat er allemaal tussen zit.
Als je op bovenstaande link klikt dan kom je op de zoekpagina waar ik gezocht heb op het woord "bladerdeeg" en daar vind je 9040 recepten.
Ben ook nieuwsgierig geworden, ga ook even kijken wat er allemaal tussen zit.
donderdag 6 mei 2010 om 21:23