gerechten uit Denemarken nodig!

22-10-2010 13:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van een vakantie naar Kopenhagen en wil voor mijn ouders en schoonouders Deens koken. Uiteraard heb ik geen kookboek meegenomen uit Kopenhagen (dat Deens begrijp je natuurlijk ook niet zo snel) dus ik vroeg me af of er hier dames zijn die wel eens een lekker Deens gerecht gekookt hebben!!!

Wat is lekker, en heb je het recept?

Gr. Francisca
Leuk, gaan jullie Festen naspelen?
Zucht... Google + recept + denemarken=

Uitgebreid zoekenOngeveer 18.700 resultaten (0,17 seconden)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
http://www.denemarkenvakantieland.nl/de ... cepten.htm

Inderdaad, Google is your best friend!
quote:fleurtje schreef op 22 oktober 2010 @ 13:45:

Leuk, gaan jullie Festen naspelen?
ze hebben in kopenhagen ook kookboeken in het Engels met typische Deense gerechten. Ik kan het weten, want ik heb zo'n boek gekocht.
Als je dat deens fonetisch leest klinkt het opeens heel erg nederlands.

Wat hebben jullie daar zoal gegeten? Pizza? Of ook iets wat erg deens leek? Dan maak je dat toch na.
Deense Kalfssoep van Honig! :-)

Jaaaaren mijn favo-soep geweest....

Verder zalm met dille ofzo..? Zal eens kijken in m'n kookboek!
Weet niet hoe culinair behept je (schoon)ouders zijn? Maar als ze (en jij) niet al te dogmatisch zijn kan je bij de IKEA-food prima Scandinavische maaltijdcomponenten halen. Of ben ik dan een heel grote barbaar?
Kun je niet iets koken wat je daar hebt gegeten, wat erg smakelijk was en waar je misschien ook nog een goed verhaal bij hebt? Ik bedoel ik heb op mijn laatste reis veel linzensoep, gegeten, dat vond ik erg lekker, en nu terug in nederland zal ik het zeker een keertje zelf maken en met mijn reisgenoten herinneringen ophalen aan de mooie reis. Ik ga geen andere traditionele soep maken die ik helemaal niet heb gegeten.
hier kun je heerlijke recepten vinden
Deze klik staan op AH.nl als je zoekt op Deens.

Ik heb ook nog op een paar andere sites gekeken maar daar vind je wel een heleboel Scandinavische recepten. Als je er de Zweedse, Finse en Noorse uit filtert dan houd je een beter aantal over.

Smakelijk.
Bedankt voor de wel serieuze reacties! (als ik wilde uitwijden of ik pizza gegeten had dat had ik dat wel in een andere topic gezet). Het feit dat Google mij niet zo veel bijzonders opleverde wilde mij hier een berichtje plaatsen.

En aangezien het Deens wat ik in Kopenhagen heb gegeten erg lekker was maar ik geen idee heb wat er allemaal inzat en hoe ik het moet bereiden, stel ik hier maar de vraag voor een lekker recept...
quote:Francisca21 schreef op 22 oktober 2010 @ 15:01:

Het feit dat Google mij niet zo veel bijzonders opleverde wilde mij hier een berichtje plaatsen.

Eh... 18.700 berichten waarvan de eerste al meteen veel recepten uit Denemarken in het Nederlands gaf viel onder 'niet veel bijzonders'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Francisca21 schreef op 22 oktober 2010 @ 15:01:

Bedankt voor de wel serieuze reacties! (als ik wilde uitwijden of ik pizza gegeten had dat had ik dat wel in een andere topic gezet). Het feit dat Google mij niet zo veel bijzonders opleverde wilde mij hier een berichtje plaatsen.

En aangezien het Deens wat ik in Kopenhagen heb gegeten erg lekker was maar ik geen idee heb wat er allemaal inzat en hoe ik het moet bereiden, stel ik hier maar de vraag voor een lekker recept...Mijn reactie was bloedserieus. Weet je dus niets meer van de gerechten die je daar hebt gegeten dat mogelijk googelbaar zou kunnen zijn? Tuurlijk weet je de preciese bereiding niet je was niet op kookcursus, maar je weet toch wel ongeveer wat je gegeten hebt zodat je bijvoorbeeld zou kunnen googelen op iets als. bier konijn pruimen belgisch. Ik heb ook geen idee van de ingredienten van de linzensoep, maar ik vermoed dat ik met google en de zoekterm turkse linzensoep al een heel eind kom.
Kookprogramma op RTL4, begint nu, gaat over Denemarken.
668, the neighbour of the Beast
TO,

je moet nu (ja nu as we speak) naar RTL4 kijken.

Een kookprogramma over koken in Denemarken.
hier een linkje naar de afleveringen
pluym op pad is nu op tv op rtl 4 en hij is in DENEMARKEN..kijken dus
Haha Marels jij was eerder!
Blokje kaas, Kusunum?
668, the neighbour of the Beast
Lekker, doe maar zo'n Deense blauwe.

Dan zet ik de mosterd wel weer gewoon terug in de kast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven