Gevulde paprika met rijst en tomatensaus

23-10-2009 13:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik krijg vanavond eters en wil gevulde paprika's maken met gehakt, kruiden en noten. Daarbij rijst met een saus. Ik denk tomatensaus. Mijn vraag is wat voor salade jullie hierbij zouden serveren?

Ik wil t liefst een herfstsalade maken met geitenkaas, appel en walnoten. Maar dat lijkt me geen geschikte combinatie bij de paprika's. Jullie?

Dank voor t meedenken!
Hele simpele kropsla, met een simpele (zure) dressing, dat lijkt mij het lekkerste

Of: komkommersalade, dressing op basis van yoghurt
O ja...heb je die mediterraanse rijst van Lassie al eens geprobeerd? Is erg lekker (ook zonder saus)...met pitjes en stukjes noot.
grieks-achtige salade lijkt mij lekker erbij: komkommer, tomaat, feta (of geitenkaas), rode ui, beetje zurige dressing
Omdat er in de paprika's al gehakt èn noten zitten, zou ik de salade eenvoudiger houden. Nog meer eiwitten (vlees, kaas, noten) is gewoon teveel van het goede.

Ik zou een simpele salade met pit maken - eikenblad, rucola, en rode ui bijvoorbeeld. Of een salade van gegrilde groenten en verse kruiden.
Een vraagje, je holt je paprika uit en vult het dan met het gehakt en kruiden. Daarna in de oven voor 20 minuten? Of doe je de paprika al eerder in de oven zonder vulling?
Rucola, met iets van mosterd/ yoghurtdressing (of mayo met yoghurt), rode ui (gestoomd of gebakken) en nog een groente. Misschien iets in de trant van boontjes, maar de paprika is al voldoende.
Ik zou pasta doen ipv rijst en dan verse simpele (met uitje, knoflook en kruiden) tomatensaus erbij, dan kan de paprika met gehakt er prima bij. Die salade klinkt ook goed, gaat volgens mij prima met paprika.

Succes!
quote:Gravinnetje schreef op 23 oktober 2009 @ 14:13:

Een vraagje, je holt je paprika uit en vult het dan met het gehakt en kruiden. Daarna in de oven voor 20 minuten? Of doe je de paprika al eerder in de oven zonder vulling?

Gehakt(mengsel) kort rullen, dan in verse paprika (is niet eerst in oven geweest) en in oven 20-30 min. Het gehakt is dan sowieso goed, dus kijk op de paprika lekker zacht is.

Mmmmm... krijg er helemaal zin in :-)
Wat veel reacties al, dank!

Ik had ook aan notenrijst gedacht. Alleen wat Yette zegt: in de paprika's zitten ook al gehakt en noten, dus dat doe ik niet.

De paprika's vul ik met gehakt, kruiden en noten. Daarbij zilvervliesrijst.

En ik maak denk ik een combinatie van jullie saladetips: Rucola, rode ui, komkommer en eikenbladsla. Feta ernaast (niet iedereen lust dat).
Ik kook de paprika 2 minuten voor in een pan met kokend water. Uitlekken laten, vullen en dan in de oven.
hoe hoog nmoet de oven?

ik ga het ook eens proberen
Het is jammer dat Zwieber een hekel heeft aan paprika. Het klinkt allemaal erg lekker. Mijn voorstel zou zijn er een klein beetje eenvoudige Griekse salade bij te serveren (feta, olijven, komkommer, paprika en citroensap/peper/zout als dressing).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven