gewone friet en snacks in airfryer?

27-01-2020 15:53 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe kocht ik speciale oven/airfryer snacks en friet voor in de airfryer, maar ik lees ook weleens dat je ook gewone snacks en friet kan gebruiken; deze zijn stukken goedkoper. Iemand ervaring mee?
Nee heb ik een keer gedaan en de friet bleef bevrorenn. Gebruik nou gwn snacks speciaal voor de air fryer
Kan, alleen zien gepaneerde snacks er niet uit. Verder werkt het prima
Alle reacties Link kopieren
Nee werkt niet.
Althans niet die snack mix zeg maar.
Friet weet ik niet maar frikandellen gaan wel.... ook niet wauw trouwens
Ik heb het weleens geprobeerd maar het wordt niet krokant zoals je het kent uit een frituur. Met speciale airfryer producten komt dat een stuk meer in de buurt qua krokant laagje.
Alle reacties Link kopieren
De frituurfriet van Jumbo eigen merk is ook geschikt voor de airfryer. Kroketten ed worden niet bruin, maar als je ze insmeert met een beetje olie wordt het wel beter. Frikandellen worden beter bruin. Volgens mij kun je de frtuurkroketten van Mora wel in de airfryer bereiden, die zijn van zichzelf al bruiner.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het niet lekker.
Friet kan gewoon. Frikandellen ed ook.
Snacks met paneerlaag zijn wat minder.
Eigenlijk gooien wij er bijna alles in
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken altijd gewone friet. Ik vind het voordeel boven de frituurpan juist dat het minder vet is, en die airfryerfriet is juist al voorgefrituurd dus schiet ik daar niks mee op. Dan neem ik liever de frituurpan want dan is de smaak wel iets beter. T is even wennen maar dan weet je niet beter.
Kroketten blijven trouwens wel heel bleek. Wij gebruiken liever frikandellen, die oranje bamischijven of kipnuggets.
Ik ga nooit friet afhalen.
Gewoon voor mij en man 3 dikke aardappelen schillen, in frietjes snijden , wassen (2x) , afdrogen en dan in gewoon frietvet bakken:
Eerste keer bakken op 16O°, tweede keer op 185°. Daarbij zelfbereide mayonaise.....hmmmm lekker!
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
27-01-2020 16:23
Ik ga nooit friet afhalen.
Gewoon voor mij en man 3 dikke aardappelen schillen, in frietjes snijden , wassen (2x) , afdrogen en dan in gewoon frietvet bakken:
Eerste keer bakken op 16O°, tweede keer op 185°. Daarbij zelfbereide mayonaise.....hmmmm lekker!
Goed recept hoor, maar dat heeft toch niks met dit topic te maken?

Het gaat om snacks in een airfryer ipv in frituur, en niemand heeft het over afhalen gehad.

On topic: nooit gedaan, denk ook niet dat ik het ga proberen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt voornamelijk aan de airfryer.

Wij hebben een Philips airfryer. De meeste merken (Aviko, Mora) zijn hiermee getest.

Wij eten uit onze airfryer: franse frites, dobbelsteentjes, schijfjes, pom duchesse, kroket, kaassouffle. Allemaal gewone variant, wel van Aviko en Mora e.d.
Moemoe64 schreef:
27-01-2020 16:23
Ik ga nooit friet afhalen.
Gewoon voor mij en man 3 dikke aardappelen schillen, in frietjes snijden , wassen (2x) , afdrogen en dan in gewoon frietvet bakken:
Eerste keer bakken op 16O°, tweede keer op 185°. Daarbij zelfbereide mayonaise.....hmmmm lekker!

Heb jij uberhaupt wel de OP gelezen?
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
27-01-2020 16:34
Heb jij uberhaupt wel de OP gelezen?
Of de titel...
Moemoe64 schreef:
27-01-2020 16:23
Ik ga nooit friet afhalen.
Gewoon voor mij en man 3 dikke aardappelen schillen, in frietjes snijden , wassen (2x) , afdrogen en dan in gewoon frietvet bakken:
Eerste keer bakken op 16O°, tweede keer op 185°. Daarbij zelfbereide mayonaise.....hmmmm lekker!
Goed verhaal, helemaal omdat niks met airfryer te maken heeft.
Moemoe64 schreef:
27-01-2020 16:23
Ik ga nooit friet afhalen.
Gewoon voor mij en man 3 dikke aardappelen schillen, in frietjes snijden , wassen (2x) , afdrogen en dan in gewoon frietvet bakken:
Eerste keer bakken op 16O°, tweede keer op 185°. Daarbij zelfbereide mayonaise.....hmmmm lekker!
Goed verhaal, helemaal omdat niks met airfryer te maken heeft.
Heel dubbel..
Ik heb een keer zo'n snack-pak gekocht. Frikandelletjes kwamen er wel goed uit maar die gepaneerde snacks dus totaal niet.
Qua friet heb ik echt alleen de oven of airfryer- varianten. Van verschillende merken trouwens. Gaat ook prima. Ligt er net een beetje aan wat er in de reclame is. Laatst heb ik van gwoon gepakt, smaakte prima.
Voor degene die beweren dat het niet gaat, hebben jullie wel een echte airfryer? Van Philips dus?
Er zit namelijk best verschil in.
Frikandellen vind ik lekkerder uit de fryer trouwens :)
Friet is verschillend. Dat ie bevroren blijft is natuurlijk onzin maar de een bakt lekkerder dan de ander. Ik heb basic van ah en ah eigen merk en die gaan alletwee prima.
Gepaneerde dingen worden niet bruin maar smaken prima en zijn prima knapperig.
Kipnuggets is per merk verschillend. Het ene merk blijft slap terwijl het andere prima knapperig wordt. Ben helaas vergeten wat wat is :D
Alle reacties Link kopieren
Kijk voor de grap even de keuringsdienst van waarde over airfryer friet, dan zul je zien dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Ik vond dat in iedergeval weer een voorbeeld van hoe bedrijven geld kunnen verdienen door maar een extra stickertje op iets te plakken.

Ik zelf stop alles in de airfryer, en als ik wil dat het wat knappiger is dan zet ik hem wat hoger of laat ik het er wat langer in. Of heel soms gooi ik een klein beetje olie overheen voordat ik het in de airfryer stop, werkt ook prima.
Ik heb er wel eens gewone snacks in en dat gaat eigenlijk wel prima. Beter dan die oven dingen toch in de frituur gooien, worden ze heel hard van. Pof er ook m'n aardappels in als ik daar zin in heb. Ik koop ook wel eens gewoon zo'n friet zak van de Lidl, gaat prima.

Ik doe echt van alles in de airfryer, doe er ook afbakbroodjes enzo in, laatst nog een afbak stokbrood (wel doormidden snijden zodat het past) en dat was beter gelukt dan in de oven. De oven hier heeft best wel een afwijking dus het is altijd maar gokken of het goed is of dat iets toch iets langer moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik bijna altijd gewoon de normale snacks. Alleen kroketten en kaassouffles worden niet lekker als je de normale gebruikt. Friet kan prima, frikandellen, loempia's en andere dingen gaan ook prima.
Oja loempia's. Ik had er laatst van de Mora die je kon frituren of airfryer. Uit de Airfryer was die veel lekkerder dan de frituur.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
27-01-2020 15:56
Nee heb ik een keer gedaan en de friet bleef bevrorenn. Gebruik nou gwn snacks speciaal voor de air fryer
Stond 'ie wel aan? Uit de airfryer komt hete lucht, het is onmogelijk dat je friet dan bevroren blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven