Glutenvrij eten

02-11-2010 23:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik volg een glutenvrij dieet en m.n. voor de lunch vind ik het nogal lastig om wat lekkers + afwisselends klaar te maken. Glutenvrij brood ben ik niet zo dol op (en het is duuuuur), dus ik ben op zoek naar alternatieven. Ik eet vaker soep met glutenvrije crackers of (als ik thuis lunch) tosti's van glutenvrij brood (dan is het alweer wat beter te eten).

Iemand ideeën / tips?
Alle reacties Link kopieren
Zoon krijgt zijn 5 schooldagen gewoon een bakje mee met een stukje kaas (voor de calcium) beetje fruit voor het lekker, een glutenvrije brownie voor de koolhydraten en wat vleeswaar, komkommer, tomaatjes en soms gekookte eitjes.
Een eggwrap eet wat moeilijk dus gaat niet mee naar school (pannekoekei, kruidenkaas, wat sla en dan gebakken spek, zalm of ham)
Zo'n eggwrap is ook lekker met guacamole alfalfa en gepocheerde kip.
Kleine quiches met bodem van spek (muffinvorm) zijn koud ook prima te eten
En gewoon een salade natuurlijk. Sla, kip/spek/vis etc kan er gewoon bij net als komkommer, ei etc Dressing apart Net als de salades van de appie.
Alle reacties Link kopieren
lirio schreef:
02-11-2010 23:20
www.coeliakieforum.nl





Lastig he. Ik heb hetzelfde probleem. Ik bak zelf glutenvrij brood en mijn man kan dat heel dun snijden en dat neem ik dan bevroren mee en beleg het op het werk in de kantine. En verder eet ik er salade of yoghurt ofzo bij en fruit. Crackers vind ik ook veel lekkerder, maar dat is weer lastig meenemen. Tenzij je een pak op je werk kunt laten staan, dan zou ik dat doen.



Maar het is en blijft wel een beetje eentonig. Ik weet ook niet zo goed hoe ik er variatie in aan moet brengen. Vooral omdat glutenvrij brood nogal vlak van smaak is, zeg maar gerust saai.
De "cracottes" van schar zijn wel lekker Maar idd na af en toe zo'n cracker heb je het wel gehad.
De brownies van damhert zijn lekker, iig eens wat te snoepen. Vind het voor een volwassene wel makkelijker dan voor een schoolgaand (speciaal) kind.
Alle reacties Link kopieren
lirio schreef:
02-11-2010 23:20
www.coeliakieforum.nl



Fijn forum hé. :D
Ik denk dat to na 8 jaar wel alternatieven gevonden heeft.
Alle reacties Link kopieren
- springrolls (gevulde rijstvellen met groente/rauwkost/mihoen/tofu etc) sausje erbij maken van 100% pindakaas, sambal of gember&dadelstroop, soja saus, water, of chilly saus.

- Rijstnoodles zijn ook lekker en makkelijk hoef je alleen te weken in kokond water.
- Couscous salade, ook makkelijk, ook weken in heet water.
- Sushi, sushi burrito of onigiri.
- Zoete aardappel, is koud ook prima te eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven