Glutenvrije vleesvervanger

18-10-2009 10:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent een lekkere, glutenvrije vleesvervanger?

Kom tot nu toe alleen op tofu (gehakt).

En afwissling is erg welkom!
ei

kaas

peulvruchten in combi met rijst

paddesteoelen
http://www.coeliakieforum ... ?action=printpage%3Btopic=11055.0
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.vegatopia.com/smf/index.php?topic=12365.0
tahoe, tempé en gedroogde sojabrokjes.
http://allergieplatform.n ... /gluten-en-coeliakie.html
http://www.glutenvrijewebshop.nl/maaltijdproducten
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 oktober 2009 @ 13:07:

gedroogde sojabrokjes.Hahaha, hoe het er staat omschreven zou ik het niet eens willen proberen!
Uit blik is toch niet glutenvrij?

Edit: peulvruchten uit glas zijn het wel. Dat staat er op.

Heb even in mijn kast gekeken.
Noten (40 gr)

en op mijn kant en klare satehsaus staat glutenvrij.
Gluten hebben niks met blikvoer te maken. Het zijn eiwitten die in granen zitten, ondermeer tarwe, gerst, rogge en haver. Peulvruchten uit blik kun je dus zeker wel eten.

Wat ik zelf lekker vind zijn geroosterde zonnepitten. Even roosteren in een koekepan (zonder olie!), scheutje zoute sojasaus erover en dan over een salade strooien. Heel lekker, kost bijna niks en ook nog gezond.
Volgens mij is quorn glutenvrij.

(Corrigeer me maar als het niet zo is.)
Super bedankt voor alle reacties, ga zeker even wat uitproberen!

En op zoek naar de Taifun, helaas woon ik niet dicht bij de Duitse grens.
Ik wilde het zeker weten en heb daarom navraag gedaan. Het stond niet op de site. Hier volgt het antwoord:

Beste Quorn-consument,

Bedankt voor je vraag over Quorn-producten en hun geschiktheid voor een glutenvrij dieet.

Volgens de informatie die wij van onze leveranciers ontvangen hebben, bevatten de volgende Quorn-producten geen toegevoegde gluten:

Quorn stukjes

Quorn Italiaanse stukjes

Quorn Saté stukjes

Gezien de nieuwe Europese etiketteringswetgeving omtrent de aanwezigheid van allergenen in voedingsmiddelen (inclusief 12 voedingsingrediënten), heeft Marlow Foods haar productieproces grondig onderzocht.

Naar aanleiding van de resultaten van dit onderzoek hebben wij besloten dat, wanneer wij producten met gluten in onze fabriek verwerken, wij de andere in deze fabriek vervaardigde producten niet aanbevelen voor een glutenvrij dieet, zelfs wanneer het recept voor deze producten geen gluten bevat. Hoewel wij alle mogelijke voorzorgsmaatregelen hebben genomen om de producten met gluten te scheiden van producten die geen gluten bevatten, kunnen wij niet garanderen dat deze laatste producten volledig vrij zijn van gluten. Daarom raden wij mensen met een glutenvrij dieet af om Quorn-producten te gebruiken.

Wij passen daarom de etikettering van Quorn-producten die geen toegevoegde gluten bevatten aan in overeenstemming met deze wijziging.

Wij zijn echter op zoek naar manieren om het risico dat gluten in Quorn-producten terechtkomen volledig te elimineren. Wij hopen dat wij in de toekomst weer in staat zullen zijn om een aantal glutenvrije producten aan te bieden, maar wanneer dat precies zal zijn, kunnen wij op dit moment nog niet zeggen.

Nogmaals bedankt voor je vraag. Neem gerust opnieuw contact met ons op als je meer informatie of advies nodig hebt.

Met vriendelijke groet,

Mark Lumsden

Consumer Care Advisor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven