goed recept naanbrood

25-05-2011 09:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik wil morgen graag zelf een naanbrood bakken, het liefst een met knoflook en koriander. Ik kan veel recepten vinden op internet maar het liefst gebruik ik er eentje die iemand al eens gemaakt heeft, zodat ik zeker weet dat het lekker is!

x Floortje
sorry kan je niet helpen,koop ze altijd kant en klaar.

Nooit aan gedacht ook om ze zelf te maken.

Misschien wel eens leuk dus ik lees mee:)
Dolfje ja ik koop ook altijd kant en klaar, maar ik wil me morgen eens uitsloven hihi.

Is laatste keer dat ik op mijn werk kook, vandaar!
Water, zelfrijzend meel en zout. Deeg met een doek een uur laten rijzen. Deeg heel dun maken. In een wok zonder olie bakken en eroverheen knoflok en koriander doen. Als de onderkant goudbruin is, de andere kant koken
das lastig ik heb hier geen wok....

ik dacht dat het in de over ook kon? Zijn het geen chappatis wat jij bedoelt?
Voor 4 naanbroden:

5 el melk

3 el yoghurt

1,5 el olie

200 gr bloem

1 tl gedroogde gist

1 tl suiker

1 tl bakpoeder

zout

Dit gaat bij mij in de broodmachine op het pizzadeegprogramma, waarbij de machine het deeg 18 minuten kneedt en 52 minuten laat rijzen. Je zou dit natuurlijk ook handmatig kunnen doen en op een warme plaats laten rijzen.

Deeg in 4 ovale stukken rollen van ong. 0,5 cm dik. Op ingevette bakplaat of op bakpapier leggen en ong. 12-15 minuten in een (hetelucht)oven van 140 gr. bakken. Ik zet daarna altijd nog even de grill aan zodat ze een beetje bruin worden. De warme naanbroden smeer ik in met boter en verdeel er dan de verse in stukjes gesneden korianderblaadjes over. Met knoflook heb ik ze nooit gemaakt.
Dit is super, ik haalde ook de naanbroden maar vers maken is beter. Kleine tip, naanbrood, ijsberg sla, tomaatjes, komkommer, uiien en dan met kip tikka, heerlijkkkkkkkkkkk
wat ik heb geschreven is iraanse naan. Het hoort op een hete steen, maar je kan ook een wok of braadpan gebruiken.
Lekker!!! Ik heb het ook een keer gemaakt en ik hou helemaal niet van koriander, maar, hoe suf, wél van naanbrood met koriander en knoflook!

Véél lekkerder dan uit de winkel en helemaal niet moeilijk of veel werk!

Ik had het ook gewoon in de oven gemaakt, gewoon een recept van internet geplukt, ze lijken allemaal best wel op elkaar!
Ik heb Rubis haar recept gebruikt, alleen met 200gr bloem kreeg ik een heel nat deeg, meer een soort beslag. Heb bloem toegevoegd totdat ik een mooi deeg had. Uurtje laten rijzen en toen heb ik er 2 broden van gevormd.

Het was echt heeeeel erg lekker, ontzettend de moeite waard want het is echt simpel om zelf te maken. Na het bakken heb ik ze ingesmeerd met gesmolten boter waar ik koriander en knoflook doorheen had gedaan. Echt ik ga het vaker maken!
Floortje, dat vind ik nou leuk om te horen.

Kennelijk zijn de verhoudingen bij een broodbakmachine toch anders dan wanneer je met de hand kneedt.

Ik denk dat ik er de volgende keer voor de variatie ook eens knoflook doorheen doe.
Misschien dat ik het ook nog wel eens ga maken als het zo simpel is...
Floortje, hoe lang had je ze in de oven gedaan en op hoveel graden? Ik ga dit recept denk ik binnenkort ook een keer gebruiken nu jij zo enthousiast bent!
oh sorry zie nu pas dat er nog een vraag was...

Mittens ik heb ze ca 15 min op 160 graden gebakken.

Rubis, ik heb de knoflook en koriander er niet doorheen gedaan, maar naderhand opgesmeerd met de gesmolten boter. Dat had ik dan weer op een andere site gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven