goed recept voor hete bliksem in de oven gevraagd
woensdag 4 november 2009 om 13:47
Toen ik klein was, maakte mijn moeder af en toe 'hete bliksem' voor ons. En daar heb ik nog altijd goede herinneringen aan.
Nou is het punt dat ze zelf het recept kwijt is en de recepten die ik kan vinden, altijd de recepten zijn die gewoon in de pan gemaakt worden. ( stampot appeltjes)
Maar mijn moeder maakte dit in de oven met aardappels, spekjes, appels, uien etc....( de rest is dus onbekend)
Iemand die mij aan dit recept kan helpen?
Groetjes
Nou is het punt dat ze zelf het recept kwijt is en de recepten die ik kan vinden, altijd de recepten zijn die gewoon in de pan gemaakt worden. ( stampot appeltjes)
Maar mijn moeder maakte dit in de oven met aardappels, spekjes, appels, uien etc....( de rest is dus onbekend)
Iemand die mij aan dit recept kan helpen?
Groetjes
woensdag 4 november 2009 om 14:19
Hier staan heel veel recepten als je dit wil verfijnen dan kan je de ingrediënten beperken tot appel+ui+aardappel.
Als het goed is dan zijn de bovenste recepten dat wat jij vraagt.
Hete bliksem is in elk geval appel, aardappel en ui.
Zelf maar even kijken welke het zou kunnen zijn.
Ik heb het zelf nog nooit in de oven gedaan, maar ga dat ook eens proberen, maar dan met kaas.
P.S.: De naam van het gerecht: aardappel en appel uit de oven geeft nog steeds erg veel resultaten, maar er zijn veel varianten mogelijk.
Afsluiter: Toch even gekeken omdat ik het zelf ook alleen uit de pan ken. Bij de ingrediënten zijn ze de appel vergeten te noemen, maar dit lijkt een aardig basisrecept: http://www.smulweb.nl/1114664/koken/rec ... it-de-oven
Als het goed is dan zijn de bovenste recepten dat wat jij vraagt.
Hete bliksem is in elk geval appel, aardappel en ui.
Zelf maar even kijken welke het zou kunnen zijn.
Ik heb het zelf nog nooit in de oven gedaan, maar ga dat ook eens proberen, maar dan met kaas.
P.S.: De naam van het gerecht: aardappel en appel uit de oven geeft nog steeds erg veel resultaten, maar er zijn veel varianten mogelijk.
Afsluiter: Toch even gekeken omdat ik het zelf ook alleen uit de pan ken. Bij de ingrediënten zijn ze de appel vergeten te noemen, maar dit lijkt een aardig basisrecept: http://www.smulweb.nl/1114664/koken/rec ... it-de-oven
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 14:26
Reden: Laatste link met basisrecept toegevoegd.
Reden: Laatste link met basisrecept toegevoegd.
% gewijzigd