Goede (verantwoorde) vis?

23-09-2010 20:22 11 berichten
N.a.v. het tonijntopic kan hier over "goede vis" verder gepraat worden. Wat is "goede vis"? Waar kan je het vinden? Wat betekenen de keurmerken?
Hier de aflevering van de Keuringsdienst van waarde over duurzame vis (ook over keurmerken)
Zeetong! M.i. de allerlekkerste vissoort.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch ook een viswijzer van het WNF?

Edit; deze dus

http://assets.wnf.nl/downloads/viswijze ... wnload.pdf
Ehhh

bij twijfel niet doen lijkt me een goede indicatie. Alles wat uit het wild gevangen wordt is niet verantwoord. En wat voor consumptie gekweekt en of gefokt wordt is ook vaak zwaar leed.

Dus verantwoord is eten wat geen pijn lijdt omdat je wilt eten.

*heeft een aardappel gevoel, zullen we het ooit weten*
Oh Elninjo, jouw motto is goed!! Ik heb ooit een aflevering van Midas Dekkers gezien waarin hij uitlegde dat, als je geen kinderen krijgt (die hij 'vervuilingseenheden' noemde), je voor de rest van je leven je batterijen in de afvalbak mocht gooien, je verfresten door de wc en al je glaswerk op de stort, dat maakt dan niks uit. Beetje gechargeerd natuurlijk, maar er zit wat in. Don't shoot me, I'm only the messenger!

Yammie, zeetong, zo uit de pan (met roomboter natuurlijk), paar druppels citroen erover... daar hoeft eigenlijk niks bij. Maar ja, foutfoutfout! Net zoals paling, tonijn en nog honderd andere soorten. Maar zo heel, heeeeel af en toe...
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 23 september 2010 @ 20:36:

Dus verantwoord is eten wat geen pijn lijdt omdat je wilt eten.

*heeft een aardappel gevoel, zullen we het ooit weten*Dat worden dus pilletjes uit de farmaceutische industrie. En die voeren weer dierproeven uit om te kijken of wij er geen last van krijgen. Maar wel weer heel handig om de derde wereld te voeden. En die aardappel... je vindt het toch niet erg als ik hier afhaak ?
sri, nee hoor je mag met alle plezier afhaken

*ehhhh het sarcasme droop er vanaf dacht ik. X-D*
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 23 september 2010 @ 20:45:

sri, nee hoor je mag met alle plezier afhaken

*ehhhh het sarcasme droop er vanaf dacht ik. X-D*Joh! Echt?? :-)
"Goede" vis dat kan je op diverse manieren zien. Goed voor het beestje of goed voor de mens. Een gelukkige vis of een gelukkig, gezond mens.
De discussie op het andere topic ging meer over "goed" voor de vis, een "gelukkige" vis, maar ook goed voor de rest van het zeeleven en milieu.

De viswijzer is inderdaad een goeie, maar ik merk dat er niet zoveel "groens" makkelijk verkrijgbaar is. Wellicht als je in een grote stad woont en verschillende visboeren hebt, maar hier niet in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven