Goede (verantwoorde) vis?

donderdag 23 september 2010 om 20:30
Je hebt toch ook een viswijzer van het WNF?
Edit; deze dus
http://assets.wnf.nl/downloads/viswijze ... wnload.pdf
Edit; deze dus
http://assets.wnf.nl/downloads/viswijze ... wnload.pdf
donderdag 23 september 2010 om 20:36
Ehhh
bij twijfel niet doen lijkt me een goede indicatie. Alles wat uit het wild gevangen wordt is niet verantwoord. En wat voor consumptie gekweekt en of gefokt wordt is ook vaak zwaar leed.
Dus verantwoord is eten wat geen pijn lijdt omdat je wilt eten.
*heeft een aardappel gevoel, zullen we het ooit weten*
bij twijfel niet doen lijkt me een goede indicatie. Alles wat uit het wild gevangen wordt is niet verantwoord. En wat voor consumptie gekweekt en of gefokt wordt is ook vaak zwaar leed.
*heeft een aardappel gevoel, zullen we het ooit weten*

donderdag 23 september 2010 om 20:37
Oh Elninjo, jouw motto is goed!! Ik heb ooit een aflevering van Midas Dekkers gezien waarin hij uitlegde dat, als je geen kinderen krijgt (die hij 'vervuilingseenheden' noemde), je voor de rest van je leven je batterijen in de afvalbak mocht gooien, je verfresten door de wc en al je glaswerk op de stort, dat maakt dan niks uit. Beetje gechargeerd natuurlijk, maar er zit wat in. Don't shoot me, I'm only the messenger!
Yammie, zeetong, zo uit de pan (met roomboter natuurlijk), paar druppels citroen erover... daar hoeft eigenlijk niks bij. Maar ja, foutfoutfout! Net zoals paling, tonijn en nog honderd andere soorten. Maar zo heel, heeeeel af en toe...
Yammie, zeetong, zo uit de pan (met roomboter natuurlijk), paar druppels citroen erover... daar hoeft eigenlijk niks bij. Maar ja, foutfoutfout! Net zoals paling, tonijn en nog honderd andere soorten. Maar zo heel, heeeeel af en toe...

donderdag 23 september 2010 om 20:43
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 23 september 2010 @ 20:36:
*heeft een aardappel gevoel, zullen we het ooit weten*Dat worden dus pilletjes uit de farmaceutische industrie. En die voeren weer dierproeven uit om te kijken of wij er geen last van krijgen. Maar wel weer heel handig om de derde wereld te voeden. En die aardappel... je vindt het toch niet erg als ik hier afhaak ?
*heeft een aardappel gevoel, zullen we het ooit weten*Dat worden dus pilletjes uit de farmaceutische industrie. En die voeren weer dierproeven uit om te kijken of wij er geen last van krijgen. Maar wel weer heel handig om de derde wereld te voeden. En die aardappel... je vindt het toch niet erg als ik hier afhaak ?

vrijdag 24 september 2010 om 09:58
De discussie op het andere topic ging meer over "goed" voor de vis, een "gelukkige" vis, maar ook goed voor de rest van het zeeleven en milieu.
De viswijzer is inderdaad een goeie, maar ik merk dat er niet zoveel "groens" makkelijk verkrijgbaar is. Wellicht als je in een grote stad woont en verschillende visboeren hebt, maar hier niet in ieder geval.
De viswijzer is inderdaad een goeie, maar ik merk dat er niet zoveel "groens" makkelijk verkrijgbaar is. Wellicht als je in een grote stad woont en verschillende visboeren hebt, maar hier niet in ieder geval.