Gort (parelgort) ?

02-01-2010 15:23 25 berichten
Okay digitale culinaire vrienden en vriendinnetjes, jullie zijn mijn laatste hoop. Ik heb een heerlijk recept uit een blaadje gehaald maar daarin hoort (parel)gort. Ik ben zojuist de halve stad afgeweest maar ik kan het nergens vinden

Ben bij de biowinkel geweest, zeer goed gesorteerde Marokkaan, bij 2 supermarkten en allemaal niente gort. Weten jullie waar ik het nog zou kunnen proberen?
Alle reacties Link kopieren
ligt gewoon naast de haver hoor

haha, zie nu dat het echt zo is: webwinkel van haver tot gort

Nee sorry, ik zou het ook zoeken bij een goede grimsel of andere goed gesorteerde reformzaak. Je kunt bij een grote AH-xl ook vluggort kopen (van Lassie geloof ik).
Dat zeg ik....
Zou Welkoop het niet hebben? Die verkoopt ook meel e.d. om zelf brood te bakken. Of anders bij de kruiden/reformkraam op de markt?
Ik vind hier dingen van.
Heb je gekeken of het er onder een andere naam verkocht wordt: geslepen gerst?
Dank voor de tips tot nu toe!

@ korenwolf yup heb ik naar gekeken, helaas zonder succes...

eh cavia.. welkoop? (googlet) ja dat kan ik proberen maar is 15 km verderop en ik heb alleen een fiets. Dat is meer iets voor de langere termijn dus

Reformkraam op de markt is een super tip! Er is hier op vrijdag een "eko"/biomarkt daar ga ik vrijdag meteen kijken. Ben ik voor morgen niet echt mee geholpen maar dan heb ik het vast in huis voor een evt. volgende keer.

websje, die link had ik zelf ook al gevonden haha vandaar mijn poging bij de biowinkel.. nou ja ik blijf gewoon doorzoeken... tips blijven welkom!
Eh...nou...geen idee hoe het eruit ziet, maar misschien zit het wel in vogelvoer of kippenvoer. Een zak kopen en sorteren maar
Ik vind hier dingen van.
Volgens mij is dat gewoon te koop in de supermarkt hoor. Mijn moeder haalt het daar altijd. En anders in de biowinkel.
...
Ik kan het ook gewoon in de supermarkt kopen hoor! En zeker in de natuurwinkel!
quote:queenie1 schreef op 02 januari 2010 @ 16:03:

Volgens mij is dat gewoon te koop in de supermarkt hoor. Mijn moeder haalt het daar altijd. En anders in de biowinkel.Queenie, welke supermarkt(keten) is dat? Ben bij Appie en Deka geweest hier maar daar hadden ze het dus niet.
sartan, de grote AH XL had bij ons altijd gewoon vluggort, misschien kun je bij je supermarkt vragen of ze het kunnen bestellen?
Dat zeg ik....
Bij de (grote) appie en de supercoop hebben ze het gewoon staan!
ik heb het net nog zien staan bij Super de Boer
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Super de Boer niet in de buurt maar grote Appie zit wel iets verderop (2 km ofzo) dus morgen spring ik even op de fiets. Dank!

(oh en websje een keer in de zoveel tijd reis ik een eingom voor de Appie XL om oa muesli te halen, daar kan ik hem dan desnoods ook kopen!)
Geen idee waar mijn moeder het koopt sartan, ze doet haar boodschappen voornamelijk bij de AH, maar ook wel eens ergens anders.
...
En daarom hou ik nou zo van dit forum!

(nog wat last van feestdagen- emo's) Dank jullie wel allemaal. En voor het geval we elkaar op andere pijlers en onderwerpen nog niet hadden "getroffen": maak er een superleuk jaar van!!
quote:Sabeltandcavia schreef op 02 januari 2010 @ 16:00:

Eh...nou...geen idee hoe het eruit ziet, maar misschien zit het wel in vogelvoer of kippenvoer. Een zak kopen en sorteren maar

Loop ik het risico dat SartMan 's ochtends in een boom klimt en begint te zingen. Dat doe ik dan toch maar niet

Van Lassie, volgens mij bij de dessert-rijst enzo:

Peas on earth!
Ik zie toevallig een recept in de Delicious van deze maand, ook met parelgort (had er nog nooit van gehoord, wel van gort maar niet van parelgort) en volgens dat blad is het verkrijgbaar in de natuurwinkel.

Misschien even bellen anders naar een natuurwinkel in de buurt?
Vluggort van Lassie idd en het staat bij de bakspullen bij onze super. (bij het zelfrijzend bakmeel, de cakemix etc.)

In sommige recepten kun je het volgens mij ook gewoon vervangen door havermout. Zelf gebruik ik vluggort als ik boerenkool kook, maakt het "zachter" en lichter verteerbaar en je proeft er niks van terug. HAvermout heeft dezelfde werking.
Offtopic: is Delicious eigenlijk een leuk tijdschrift om je op te abonneren? Mijn moeder had er vorig jaar een agenda van, die was heel leuk
Peas on earth!
quote:eleonora schreef op 02 januari 2010 @ 18:23:

Ik zie toevallig een recept in de Delicious van deze maand, ook met parelgort (had er nog nooit van gehoord, wel van gort maar niet van parelgort) en volgens dat blad is het verkrijgbaar in de natuurwinkel.

Misschien even bellen anders naar een natuurwinkel in de buurt?

Yup daar had ik het recept idd uit. En ik ben naar de natuurwinkel geweest maar daar hadden ze het dus niet.

quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 02 januari 2010 @ 19:16:

Offtopic: is Delicious eigenlijk een leuk tijdschrift om je op te abonneren? Mijn moeder had er vorig jaar een agenda van, die was heel leuk

ik ben nu 3 maanden lid en vind het een leuk blad! Als je lid wordt met korting ipv een cadeau naar keuze (kan voor een jaar automatisch aflopend) is het niet eens zo duur.

(off topic alert) Oh enne... gefeliciteerd PODE! Kwam vanmiddag pas het topic met aankondiging tegen, tsk tsk ik moet toch meer tijd vrijmaken om te forummen

Haaa, dankjewel. Leuk

Oh, ik ga eens even naar een abonnementje googlen. Ik mocht mezelf namelijk van mezelf nog een verlaat kerstkadootje geven
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 02 januari 2010 @ 19:16:

Offtopic: is Delicious eigenlijk een leuk tijdschrift om je op te abonneren? Mijn moeder had er vorig jaar een agenda van, die was heel leuk Ja, Delicious is leuk! Ik heb er ook een abonnement op!
...
Leuk! Ik ben nu even aan het kijken en kan voor 25 euro een abonnement van zes keer nemen. Da's misschien wel leuk om uit te proberen
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 02 januari 2010 @ 19:53:

Leuk! Ik ben nu even aan het kijken en kan voor 25 euro een abonnement van zes keer nemen. Da's misschien wel leuk om uit te proberen Doen! Wat ik er leuk aan vind is dat er behalve wat ingewikkelder recepten ook dingen voor doordeweeks in staan. Ik gebruik de recepten vaak niet eens letterlijk (soms wel) maar vaak ook als inspiratie qua ingrediënten of combinaties. Ben er erg over te spreken iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven