Gouden walnoot topic

06-03-2012 12:16 1469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.

Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.

Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?

Join de "Gouden Walnoot"

Ons mandje
UC, ik ga even zoeken naar je emailadres.

Ik heb een lekker pastasaus recept voor je die ik vandaag op dat andere topic op de etenpijler voor je plaats voor je etentje van zaterdag.

(niet dat je die moet nemen maar als inspiratie, en ik kan je altijd helpen met tips)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Maja82 schreef op 07 maart 2012 @ 09:22:

Aha de vochtige theedoek is dus de truuk.

Ik heb al eens loempiaatjes gemaakt. Lekker maar filodeeg is idd lastig spul.

Maak je die buideltjes ook in de fruituur?Nee in de oven die buideltjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:UCchick1990 schreef op 07 maart 2012 @ 09:32:

Groepsgenoten. Verschrikkelijke types. En die kosten mij tijd, die ik dankzij een dubbele master niet heb.

Fijn. Zulke mensen ken ik. Zo frustrerend.

Ik heb gister nog ff snel pasta met preiroomsaus en garnalen gemaakt. Recept van de balansdagapp maar dat moet nog wel verbeterd worden wan alleen gesmoorde prei met room en garnalen (gekruid met zout, peper en dille) door de pasta is wat saai.
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 maart 2012 @ 09:35:

[...]

Nee in de oven die buideltjes.

Oké, het leek me al wat vet worden.

Leuke hapjes zijn dat. Ik kook nogweleens vega voor mijn zusje of voor vrienden.
Mylene, wat ben je toch een schat.

En wat een heerlijk kneuterig topic is dit geworden.
quote:helene31 schreef op 07 maart 2012 @ 09:49:

Mylene, wat ben je toch een schat.

En wat een heerlijk kneuterig topic is dit geworden.

Het is wel stil he rondom M.... , zou die even een dag vakantie hebben bij Drakenvlieg?

*lullig om te zeggen maar ik mis hem niet echt, sorry*
Heerlijk, die rust.

Is ook goed voor de bloeddruk van sommige forummers.
En stiekem hou ik wel van die gezellige kneuterigheid hoor. -schaam-
Heerlijk deze kneuterigheid.

Net wat ik nodig had!
Mylene, jij bent niet heel dol op desserts toch? Ik weet niet of je toch kunt helpen.

Ik zoek een lactosevrij dessert voor 1 persoon.
Bevroren aardbeienmouse (iets sorbetachtigs zonder melk zo ver ik onthouden heb)

Ik heb alleen het recept niet bij de hand.

Dit is van smulweb: http://www.smulweb.nl/rec ... beiensorbet-met-basilicum
Oh, aanvulling: het mag niets van ijs zijn. Het is een uur rijden, dus dat gaat niet werken voor een klein dessert.
quote:helene31 schreef op 07 maart 2012 @ 10:10:

Mylene, jij bent niet heel dol op desserts toch? Ik weet niet of je toch kunt helpen.

Ik zoek een lactosevrij dessert voor 1 persoon.Oh dat vind ik een moeilijke ja. Zeker omdat je met een allergie heel voorzichtig moet zijn. Ik zal even kijken in mijn kookschrift maar kom er vanmiddag even op terug.
Dank!

Iemand een lekker bakje thee/koffie?

Weer allemaal lekkere gerechten.. Zit ik dan met m'n rijstwafel :-) ..

Leuk, groepsgenoten... heb er ook een aantal toen gehad, altijd te laat met inleveren, dan nog niet eens een goed stuk.. Fijn, voor je kostbare tijd :(
quote:helene31 schreef op 07 maart 2012 @ 10:18:

Oh, aanvulling: het mag niets van ijs zijn. Het is een uur rijden, dus dat gaat niet werken voor een klein dessert.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gevonden. Even kijken of het recept gekopieerd kan worden. Helaas staan de fotos op mijn laptop die het niet meer doet.

Het is een kerstnagerecht die makkelijk te maken is en ik een paar jaar met heel veel smaak heb mogen eten bij de familie van een forumster.

Zooooo lekker dat ik het ook voor mijzelf heb gemaakt.

Alleen baal ik dat ik de foto niet meer heb. Ik ga even het recept overschrijven die ik heb, het is al jaren een succes bij de familie van die ene forumster waar ik heb gegeten.
MV: Hoop idd dat je huisarts meegaat werken.. Zo kan het voor jezelf niet langer.. Slaap je bijvoorbeeld wel kortere stukken of helemaal niet?
quote:helene31 schreef op 07 maart 2012 @ 10:18:

Oh, aanvulling: het mag niets van ijs zijn. Het is een uur rijden, dus dat gaat niet werken voor een klein dessert. Daar ga ik met mijn aardbeieen - balsamico sorbet
Gooooooeeeeeeeeeeeeeeedemorgen!

Ik zit op mijn werk, dus kan niet blijven kletsen. Maar wilde toch ff zwaaien
Myleen, doe rustig aan. Het heeft geen haast.

Hoe laat moet je de huisarts bellen?
Oh heleen, ik heb de fotos ook nog gevonden, even uploaden op mijn pc en dan op photobucket. Yes, alles gevonden.
Miss, werkse, tot strakjes.

Angel, nou begin van de avond val ik in slaap omdat ik niet meer kan maar het is echt een hel om in de nacht wakker te zijn en wel moe dus het is niet zo dat je even je huis gaat schoonmaken.

Heleen, ik ga het allemaal even op de laptop zetten, gevonden op mijn ext. schijf.
UC, woon je dicht bij mij? We zijn toch aan het kijken voor je etentje voor zaterdag, wil je daarvoor mijn pasta borden lenen? Ze zien er erg mooi uit, niet een van de mooiste fotos maar ik heb 10 van deze borden;

http://i576.photobucket.c ... ylenevalerie/P2043815.jpg
Ha MV, mijn etentje is dinsdag Waar woon je? Ik in Utrecht
Heleen, even niet letten op het toefje slagroom bovenop, die kan je weg laten.

Zal je van hetzelfde gerecht laten zien hoe en wat, maar die room moet je weg denken.

http://i576.photobucket.c ... oninginnedag/P4270990.jpg

Hier idem de slagroom wegdenken. Het fruit bovenaan zijn mandarijntjes.

De foto hier zijn mini kiwi's. Die pudding is lekker met wat chocolade.

http://i576.photobucket.c ... oninginnedag/P4301166.jpg

Recept;

http://i576.photobucket.c ... oninginnedag/P4250870.jpg

Hier een foto dat je ziet dat ik het in verschillende schaaltjes heb gemaakt. Ik ben helaas die fotos hoe het af was kwijt. Maar je kan het dus makkelijk ergens in doen en het zo serveren of in een kommetje en dan omkeren en verder versieren.

http://i576.photobucket.c ... oninginnedag/P4301123.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven