Gouden walnoot topic
dinsdag 6 maart 2012 om 12:16
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.
Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.
Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?
Join de "Gouden Walnoot"
Ons mandje
Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.
Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?
Join de "Gouden Walnoot"
Ons mandje
vrijdag 16 maart 2012 om 19:53
quote:groentsoep2 schreef op 16 maart 2012 @ 18:40:
[...]
Ik wil de plaatjesplakfunctie terug!
Ik ook!
Ik ook!
Ik ook!
[...]
Ik ook!
Ik ook!
Ik ook!
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 16 maart 2012 om 21:29
vrijdag 16 maart 2012 om 21:41
quote:hekje schreef op 16 maart 2012 @ 13:02:
@ Molly...8 aardbeien!? Hahaha. Maar toch.... zo'n bakje aarbeien van de supermarkt eet je gedachteloos leeg. Nu heb je toch 8 heule aardbeien zien groot worden. Lijkt me lekkerder smaken.
Inderdaad. Ook al zat er weinig smaak aan op zich, was het toch 'lekkerder' eten.
@ Molly...8 aardbeien!? Hahaha. Maar toch.... zo'n bakje aarbeien van de supermarkt eet je gedachteloos leeg. Nu heb je toch 8 heule aardbeien zien groot worden. Lijkt me lekkerder smaken.
Inderdaad. Ook al zat er weinig smaak aan op zich, was het toch 'lekkerder' eten.
vrijdag 16 maart 2012 om 21:44
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2012 @ 14:16:
@molly: geen smiley wel een waarschuwing want volgens mij kan je er redelijk nare ziektes door oplopen
Oh ja, dat had ik via via ergens gelezen geloof ik.
Heeft nog niemand trouwens mijn tijdelijke motto gelezen?
Enne... op die blog over huisvrouwen staat halverwege ook iets leuks te lezen, en in de reacties ook.
@molly: geen smiley wel een waarschuwing want volgens mij kan je er redelijk nare ziektes door oplopen
Oh ja, dat had ik via via ergens gelezen geloof ik.
Heeft nog niemand trouwens mijn tijdelijke motto gelezen?
Enne... op die blog over huisvrouwen staat halverwege ook iets leuks te lezen, en in de reacties ook.
vrijdag 16 maart 2012 om 22:19
zaterdag 17 maart 2012 om 05:38
zaterdag 17 maart 2012 om 05:45
quote:charlottew88 schreef op 16 maart 2012 @ 16:54:
[...]
Een privekok nee joh was het maar waar. Ik ga het gewoon bestellen straks als ik thuis ben.
Maar als ik ooit heel veel geld win dan neem ik inderdaad een privekok. Hoewel ik koken ook heel leuk vind. Ik zou ook wel graag die sigaartjes leren maken/vouwen alleen zie ik het frituren thuis niet zo zitten. Het hele huis gaat dan zo ruiken.
Ik ga binnenkort ze maken hoor. Heb de vellen al in de vriezer liggen. Goed recept ga ik googlen en ach, ik woon alleen dus frituren geen probleem, even het rooster open zetten en bij frituren de afzuigkap.
Ik ken een forumster die wat lekkere Turkse gerechten heeft, ik ga haar even van de week aan haar staart trekken. Nou eerst kijken of ik niet al per ongeluk die recepten op de mail heb maar anders even aan haar vragen, die schijnen heel lekker te zijn zei ze.
*Roos where are you? *
[...]
Een privekok nee joh was het maar waar. Ik ga het gewoon bestellen straks als ik thuis ben.
Maar als ik ooit heel veel geld win dan neem ik inderdaad een privekok. Hoewel ik koken ook heel leuk vind. Ik zou ook wel graag die sigaartjes leren maken/vouwen alleen zie ik het frituren thuis niet zo zitten. Het hele huis gaat dan zo ruiken.
Ik ga binnenkort ze maken hoor. Heb de vellen al in de vriezer liggen. Goed recept ga ik googlen en ach, ik woon alleen dus frituren geen probleem, even het rooster open zetten en bij frituren de afzuigkap.
Ik ken een forumster die wat lekkere Turkse gerechten heeft, ik ga haar even van de week aan haar staart trekken. Nou eerst kijken of ik niet al per ongeluk die recepten op de mail heb maar anders even aan haar vragen, die schijnen heel lekker te zijn zei ze.
*Roos where are you? *
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 17 maart 2012 om 05:46
zaterdag 17 maart 2012 om 10:23
zaterdag 17 maart 2012 om 20:00
zaterdag 17 maart 2012 om 21:35
Okee okee! Komt ie:
Benodigdheden:
- 100 gram pure chocola
- 100 gram melkchocola (of met hazelnoot erin)
- 100 gram witte chocola
- 80 gram suiker
- 170 gram bloem
- 1 zakje vanillesuiker
- 1 ei
- 80 gram boter
1. Breek de pure chocola in stukjes en smelt dit au bain marie
2. Hak de melk- en witte chocola in (ietwat grove) stukjes
3. Doe de bloem in een kom, samen met de boter, de suiker, de vanillesuiker en het ei en kneed dit tot een deegbol
4. Voeg de gesmolten pure chocola bij dit mengsel en kneed dit door het mengsel
5. Voeg de stukjes chocola toe en kneed dit door het mengsel
6. Maak ongeveer 20 kleine ronde bolletjes van het mengsel en leg ze op enige afstand van elkaar op een bakplaat met bakpapier
7. Zet de oven op 170 graden en zet de koekjes hier 20 - 22 minuten in
8. Na 10 minuten in de oven even de koekjes eruit halen en een beetje indeuken met een lepel (hierdoor is enige afstand tussen de bolletjes dus noodzakelijk)
9. Zet de koekjes daarna terug in de oven voor de overige 10 - 12 minuten
10. Laat ze minstens een half uur afkoelen in de koelkast en VRETEN MAAR!
Benodigdheden:
- 100 gram pure chocola
- 100 gram melkchocola (of met hazelnoot erin)
- 100 gram witte chocola
- 80 gram suiker
- 170 gram bloem
- 1 zakje vanillesuiker
- 1 ei
- 80 gram boter
1. Breek de pure chocola in stukjes en smelt dit au bain marie
2. Hak de melk- en witte chocola in (ietwat grove) stukjes
3. Doe de bloem in een kom, samen met de boter, de suiker, de vanillesuiker en het ei en kneed dit tot een deegbol
4. Voeg de gesmolten pure chocola bij dit mengsel en kneed dit door het mengsel
5. Voeg de stukjes chocola toe en kneed dit door het mengsel
6. Maak ongeveer 20 kleine ronde bolletjes van het mengsel en leg ze op enige afstand van elkaar op een bakplaat met bakpapier
7. Zet de oven op 170 graden en zet de koekjes hier 20 - 22 minuten in
8. Na 10 minuten in de oven even de koekjes eruit halen en een beetje indeuken met een lepel (hierdoor is enige afstand tussen de bolletjes dus noodzakelijk)
9. Zet de koekjes daarna terug in de oven voor de overige 10 - 12 minuten
10. Laat ze minstens een half uur afkoelen in de koelkast en VRETEN MAAR!
zondag 18 maart 2012 om 05:31
quote:scamp schreef op 17 maart 2012 @ 21:30:
Jaaaaa, elastiekje. Ik ben al zo lang op zoek naar HET recept voor een lekker koekje.
MV, hoe was je etentje?
We stonden daar voor niets, we staan op de lijst voor vandaag. Andere forumster moet kijken of ze wel kan ivm haar kinderen. Ze belt me rond 12 uur dus dan weet ik meer of we heen kunnen gaan.
Klinkt lekker Elastiekje, moet je die ingredienten meteen op je heupen plakken?
Jaaaaa, elastiekje. Ik ben al zo lang op zoek naar HET recept voor een lekker koekje.
MV, hoe was je etentje?
We stonden daar voor niets, we staan op de lijst voor vandaag. Andere forumster moet kijken of ze wel kan ivm haar kinderen. Ze belt me rond 12 uur dus dan weet ik meer of we heen kunnen gaan.
Klinkt lekker Elastiekje, moet je die ingredienten meteen op je heupen plakken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven