Gourmetten

28-08-2008 13:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezocht maar geen eerder topic gevonden.

Vergeef me als deze er wel is.

Ik wil vanavond graag gaan gourmetten.

Vroeger kwam men bij ons thuis niet verder dan het open trekken van een blikje ananas, champignons, plakjes aardappel en zon vleespakket.

De laatste paar keer heb ik wel wat kip en gehakt gekruid en aangemaakt maar echt heel creatief is het nog niet.

Ik hoop dat iemand leuke en lekkere gourmet recepten voor me heeft. Ik heb echt een hekel aan die vleespakketten.

We zijn met drie personen...
Kaasplakjes, altijd een succes bij ons ;)

Stukjes kaas snijden van ongeveer 1 cm dik en 4x4 cm

Bestrijken aan beide 'platte' kanten met een papje van wat water en bloem, vervolgens sesamzaadjes er overheen strooien en daarna wat paneermeel. Simpel, maar erg lekker!
pannenkoekjes, of kleine omeletjes: gewoon een kannetje beslag/losgeklopt ei op tafel zetten.

tja, en je kunt stukjes vlees ook wel 'pimpen' natuurlijk. Geef er een lekker sausje bij, marineer het vlees vantevoren, stukjes parika/ui/etc erbij.

succes!
Erg lekker en errug simpel: ommeletjes bakken en pannekoekjes! klein stukje ontbijtspek erbij, mmm

ook leuk is kwarteleitjes, dan heb je echt een mini-gebakken eitje!

Of kleine stukjes vis of garnaaltjes (eventueel in een soort knoflookmarinade)

stukje kip met kaas (cordonbleu)

stukje kip met spekje erom heen

Ik krijg er zin in!
aantal eieren klutsen en dat op tafel zetten, kun je mini ommeletjes maken.

Ook leuk is een pannekoekmix op tafel zetten, kun je pannekoekjes maken emet je eiegn vulling erg leuk !

Veel plezier.
hahahhaha de laatste reacties zijn allemaal op de zelfde tijdstip geplaatst met alle drie de zelfde creaties hahaha.
Vlees gewoon zelf bij de slager kopen. Kun je zelf snijden en kiezen wat jullie het lekkerst vinden.

Stokbrood met kruidenboter (hoe origineel )

Pannekoekbeslag

Voor de verandering eens vis (zalm, tonijn, garnalen enz.)

Omelet

Groente (champignons, courgette, cherrytomaatjes) marineren in olijfolie, italiaanse kruiden en sambal en dan op de plaat bakken. Heerlijk!

Eet smakelijk!
quote:girlxxx schreef op 28 augustus 2008 @ 13:10:

hahahhaha de laatste reacties zijn allemaal op de zelfde tijdstip geplaatst met alle drie de zelfde creaties hahaha.Hahaha, same here!
Ik weet er nog een, rauwe aardappel schaven zodat iedereen zijn eigen rostie kan bereiden.
t is natuurlijk ook gewoon lekker, die pannekoekjes en eitjes
ohw en heel veel sausjes neerzetten, want dat is leuk zowel warme sausjes(pepersaus, kerriesaus) als lekkere koude sausjes(tzaziki, whiskey en knoflook)... hmmmm.
quote:AnneAnna schreef op 28 augustus 2008 @ 13:15:

t is natuurlijk ook gewoon lekker, die pannekoekjes en eitjes helemaal met je eens hihi:)
rostirondjes,

garnalen

falafel,

en je kunt zelfs fruit bakken als dessert, banaan of verse ananas.

salades erbij, aardappelsalade home made, komkommersla, tzatiki.

meloen met ham als bijgerecht is ook lekker

slavinkjes maken

minisnitzels maken zelf even door ei en paneermeel heen halen

gyrosreepjes

shoarmareepjes

hmmmmmmmm
Daar kan ik alvast wat mee!

Bedankt

Meer tips zijn natuurlijk welkom!
Zalm met een een beetje bressot (of brie) erop

Banaan erop gooien en op dienen met ijs

...hmm...
Koude Mozzarella spiesjes

Nodig:

Kleine bolletjes mozzarellaCherry tomaatjes

Blaadjes basilicum

Olijfolie

Peper/zout

Satéprikkers ( tapas prikkers zijn iets steviger )

Was eerst en snij daarna de Cherry tomaatjes door de helft, prik om en om de halve Cherry tomaatjes, bolletjes mozzarella, en blaadjes basilicum op de prikker, leg ze op een schaal, en besprenkel ze met olijfolie, en bestrooi ze met een klein beetje peper en zout.

Koude Wrap hapjes (zalm):

Nodig:

Gerookte zalm

Kruidenkaas

Sla

Komkommer

Pak met tortilla pannenkoekjes

Peper

Leg de pannenkoekjes even in de voorverwarmde oven, laat ze afkoelen tot koud.

Besmeer de pannenkoekjes dun met de kruidenkaas, bedek het midden met de zalm, een strookje sla, en met een paar dun gesneden plakjes komkommer.

Rol het geheel strak op, en prik om de +/- 4 cm een cocktailprikker in de rol, daarna tussen de stokjes, de rol schuin wegsnijden, en leuk presenteren op een schaal.

Koude Wrap hapjes Kipfilet:

Kipfilet (voor op brood)

Duyvis Dipsaus mix fiesta (niet te dun aanmaken)

Sla

Pak met tortilla pannenkoekjes

Optioneel: dungesneden plakjes Cherry tomaat

Leg de pannenkoekjes even in de voorverwarmde oven, laat ze afkoelen tot koud.

Besmeer de pannenkoekjes dun met de fiestasaus, bedek het midden met de 3 tot 4 plakken kipfilet, door het midden van de pannenkoek beleggen met een strook sla. (de Optionele: dungesneden plakjes Cherry tomaat kan evt op de sla gelegd worden)

Rol het geheel strak op, en prik om de +/- 4 cm een cocktailprikker in de rol, daarna tussen de stokjes, de rol schuin wegsnijden, en leuk presenteren op een schaal.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
wij gaan altijd pannenkoeken flamberen als dessert. Is ontzettend leuk.

Pannekoekje bakje, daarna wat sterke drank erover gieten en voila.....

Als je een omelet maakt kan je daar ook nog verschillende dingen bij doen zoals verse bieslook, tomaten, mozarella, beetje schimmelkaas, champignons. De ingredienten kan je in bakjes op tafel zetten. Zo kan iedereen zijn eigen smaak maken.
rauwe garnalen (uit de vriezer van de lidl, ontdooid), en die dan bakken met veel knoflook en vers geraspte gember, beetje rode peper of mespuntje sambal....

mini-krieltjes van cela-vita, voorkoken in de magnetron (zie verpakking). Deze aardappeltjes bakken met uitjes en spekjes, of verwerken tot een boerenomelet (daar heb je de geklutste eitjes die eerder genoemd werden voor nodig) of gratineren met raclette-kaas.....

goede shoarma van de slager is hier ook altijd een succes..

mmm, het water loopt me in de mond als ik dit allemaal opschrijf!
Bij die overheerlijke en vaakgenoemde omeletjes ontbijtspek (van die hele dunne plakjes van Appie H) geven...echt super. Heb er nu ook zin in.
Wij gourmetten standaard met een keur aan vegetarische zooi van Tivall en Goodbite en heel veel verse groenten zoals paprika, courgette, champignons, komkommer, tomaat etc., dan nog aardappelplakjes, pannenkoekbeslag, sla, sausjes, geraspte kaas, (amsterdamse) uitjes en heel veel kruidensoorten. Saai, maar lekker en gezellig...
Je kunt ook heel goed van die kleine mini-pizzaatjes in de pannetjes onderin het gourmetstel bakken.
Home is where your wifi connects automatically.
piccolini's !!
Ik heb gisterenavond nog gegourmet.

Bij de appie zijn de varkenshaasjes in de aanbieding. Daar heb ik er 2 van gekocht en in plakken gesneden. Heel lekker en zo klaar. Voor zoon een speklapje in stukjes, gekruid en wel. Die smulde ook. Verder kipfilet a la minute gekocht en die plakken zijn al dun. In 2en gesneden en die waren ook zo klaar. In de pannetjes kon je kiezen uit geklutst ei, ontbijtspek, ananas, klein gesneden prei,champion.

Stokbrood en kruidenboter erbij....aardappelsalade...veel sausjes...en bowl. Zo'n blik met vruchtjes...dat is er lekker fris bij.

En het was heerlijk...

Oh ja, en gehakt!
Verse tonijn

Grote garnalen met knoflook en rode peper

Oesterzwammen en andere paddestoelen in reepjes

oestersaus erbij

Kwarteleitjes

mini groene asperges (AH)
Ik maak ook altijd mn eigen sausje bij de gebakken vleesjes of visjes (vooral zalm!).

Gewoon een kannetje room op tafel zetten, gesnipperd uitje, champignons, geraspte kaas, heerlijke saus!!!!
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven